Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 28 år, sammen med mannen min på samme alder har jeg en datter på 4 år.

Jeg har bare en venninne som har barn. Hun har ei på 5 og ei på 7 år. Vi ser hverandre kanskje tre ganger i året med barna og kjærestene våre. De er ganske forskjellige fra oss og jeg merker vi sklir fra hverandre. Pluss at hun egentlig bare vil møte meg alene og gå på byen f.eks uten barn og mann. Det er hyggelig det også, men jeg er ikke ute på byen så ofte. 

Jeg har to andre gode venninner. De er single og barnløse. Lever er helt annet liv enn meg selvfølgelig.. men allikevel syns jeg det hadde vært hyggelig om vi kunne møtes med datteren min. Kanskje en ettermiddag mannen min var på jobb, at vi kunne dratt en tur ut i parken, spist en middag hos en av oss.. Jeg ser disse venninne. Ca to ganger i måneden. Ca to ganger i året med datteren min, og da er det jeg som spør om det.

Generelt føler jeg alltid at det er jeg som spør om å finne på noe. Veldig sjeldent noen av de få vennene jeg har tar kontakt.. Skulle ønske de var intr familien min også. Det virker desverre ikke sånn. De spør jo av og til om å møtes,  for all del. Men det er mest meg.. 

Vil så gjerne ha en venninnene med barn som vil møtes med barna. Finne på ting som en gjeng. Broren min har en sønn på samme alder som datteren min, vi er en del sammen. Og det er veldig hyggelig. - men jeg skulle gjerne hatt flere venner. Føler meg i grunn ganske ensom til tider. 

Hvor kan jeg møte noen? Er det en dårlig idé gjennom nettet? Mødrene i barnehagen er alle 10 år eldre enn meg, det blir litt rart - selvom vi lever "samme liv" dere skjønner kanskje. Har dere noen tips til meg?

Anonymkode: a05b8...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i landet bor du?

Skrevet
6 minutter siden, Ferny skrev:

Hvor i landet bor du?

Jeg bor i Oslo

Gjest Superbruker7
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en dårlig idé gjennom nettet? 

Nei, eneste som er dårlig ide er å ikke gjøre noe for å få venner. Du bor i Oslo, det er åpenbart mange som er i samme situasjon som deg og at alt kommer til å ordne seg om du tar initiativ. Og liker du ikke de du møter på nett så er det jo bare å kutte dem ut. 

Skrevet
1 minutt siden, Superbruker7 skrev:

Nei, eneste som er dårlig ide er å ikke gjøre noe for å få venner. Du bor i Oslo, det er åpenbart mange som er i samme situasjon som deg og at alt kommer til å ordne seg om du tar initiativ. Og liker du ikke de du møter på nett så er det jo bare å kutte dem ut. 

Tips til nettsider?

Jeg er livredd for å ikke bli likt. Jeg er ikke sjenert når jeg er trygg på noen, men de første møtene er jeg veldig usikker og stressa. Jeg er så redd for å bli avvist generelt. Tror alltid at andre tenker negativt om meg..

Gjest Superbruker7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tips til nettsider?

Jeg er livredd for å ikke bli likt. Jeg er ikke sjenert når jeg er trygg på noen, men de første møtene er jeg veldig usikker og stressa. Jeg er så redd for å bli avvist generelt. Tror alltid at andre tenker negativt om meg..

Jeg har aldri brukt nettsider så har ikke noen konkrete tips. Men vet det finnes sånne vennesider for Oslo på facebook og at det går an å legge ut kontaktannonser her på KG. 

Forstår det er kjipt å være sjenert, men de fleste er jo det og det kommer til å ordne seg uansett. Det er skyhøyt antall personer i Oslo som søker venner og sliter med ensomhet. De kommer jo ikke til å avvise deg fordi du er sjenert.De blir sjeleglad for oppmerksomheten du gir dem. Det er ikke som om du ønsker sære aktiviteter heller. Skulle tro at alle mødre ønsker det du ønsker. 

Skrevet

Du kan gå inn på finn venner forumet her på KG. Her er det mange, inkludert meg selv, som også leter etter noen å snakke med/være sammen med/ny vennskap☺ 

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo

Feil by da. Bare tenkte at man kan finne nye venner overalt, også på KG. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...