Gå til innhold

Soya

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Vi holder på med en testfôring på Nemi, og nå skal vi teste soya. Men hvor får man kjøpt bare soya, og hva kjøper man liksom? Forsto det som at soyaolje ikke var optimalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller, aller fleste innvandrerforretninger fører soya i alle mulige varianter. :wink:

Finn ut hva som er det mest optimale å gi hunden din, og ta en titt i en sånn butikk. Jeg regner med du vil finne det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
De aller, aller fleste innvandrerforretninger fører soya i alle mulige varianter.  :wink:  

Finn ut hva som er det mest optimale å gi hunden din, og ta en titt i en sånn butikk. Jeg regner med du vil finne det der.

awright! Supert!! :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Hvordan utfører man en slik blanding? Hva gjør man? Aldri hørt om dette' date=' jeg...[/quote']

Min hund har fôrallergi :( Kjempestress... Så nå går hun på superdyre Hills Z/D Ultra (ca 500 kr for 7 kg). Det er det eneste fôret som er brutt godt nok ned til at hun ikke klør. Først har hun gått på dette i 1 mnd, sånn at all reaksjon var borte (det tar tid med hunder), og så introduserer jeg én og én matting med jevne mellomrom for å se om det fremkaller reaksjon. Hvis det går fint, så kan jeg begynne å gi det enten i maten eller som godbiter utenom. Det er utrolig greit å få en oversikt over hva hun tåler og hva hun ikke tåler. Jeg har et skjema jeg krysser av på etter hvert som jeg tester. Det er utrolig kjipt for henne å få dette allergifôret... det smaker lite, og hun kan ikke få noen ting utenom som godbiter. Stusselig for en valp :( Så nå prøver jeg å se om det er et fôr hun kan ha som ikke inneholder de tingene hun er allergisk mot (hittil har hun reagert mot kylling, og nå skal jeg altså teste soya. Ris tåler hun fint).

Håper du slipper å gjøre sånn med din hund noen gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei lilleulv, ser du har endret avatar... :) .

Kjenner til dette med matintoleranse. Min bestemors forrige hund tålte ikke mat i det hele tatt. Dette var ikke en form for allergi, men en kronisk sykdom. Vet ikke helt hva den heter

Girli levde utrolig nok til å bli over ti år. Men bestemor måtte vokte henne som en hauk hele tiden så hun ikke fant eller fikk noe å spise på... Ganske slitsomt :-( .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv
Hei lilleulv, ser du har endret avatar... :) .

Kjenner til dette med matintoleranse. Min bestemors forrige hund tålte ikke mat i det hele tatt. Dette var ikke en form for allergi, men en kronisk sykdom. Vet ikke helt hva den heter

Girli levde utrolig nok til å bli over ti år. Men bestemor måtte vokte henne som en hauk hele tiden så hun ikke fant eller fikk noe å spise på... Ganske slitsomt :-( .

Vet, kjempestress!! Og man må også gå og passe på alle andre så de ikke skal gi hunden mat :-? "nei, ikke gi henne sånn. Nei hun er allergisk! Hunden min kan ikke ha sånn" osv i det uendelige! Når var det folk megynte å mate andre hunder? Har det alltid vært sånn? murr...

Håper det bare er kylling hun reagerer på jeg, så kan jeg bare kjøpe lammefôr til henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Lykke til og håper alt ordner seg!

Og takk for alle svar du har bidratt med tidligere :wink:

takk! og bare hyggelig :) si fra hvis det er noe mer jeg kan hjelpe med :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...