AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Jeg trenger å få 6 i to av disse fagene, hvilke er lettest å få det i? (Tallet i parentes er karakteren jeg har nå) Engelsk (5) Geografi (5) Naturfag (5) 1T (4) Anonymkode: e4df1...e37
ajarRun Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 Samme rekkefølgen du skrev dem i. Engelsk er dritenkelt.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 5 minutter siden, Bootyhunter skrev: Engelsk. 1t? Aldri hørt om. Matte Anonymkode: 5271d...f0c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #5 Skrevet 9. februar 2017 Men hvis jeg skal ta opp engelsk, må jeg ta eksamen i skriftlig og muntlig da? Eller bare en av de? Anonymkode: e4df1...e37
Ferny Skrevet 9. februar 2017 #6 Skrevet 9. februar 2017 Kommer jo helt an på hva du tar lettest. Jeg hadde valgt 1T, men det er fordi jeg tok matten lett, og bare fikk 6-ere og "ekstraoppgaver" av læreren i mine dager. Men du har karakteren 4, vil det ikke være like bra å få 5 i matten som 6 i de andre fagene? I så fall tenker jeg at en 5-er ikke henger like høyt, og at det burde være lettere å oppnå. Særlig når du har karakteren 4 allerede... du har jo det mest grunnleggende i boks. Sånn sett kan du sikte på en 6-er i matte, og få større uttelling på snittet om du faktisk oppnår det. Klarer du 5, så klarer du 6 - hvis du unngår slurv, og dobbelsjekker alle svar før du leverer. Altså, regn ut alle oppgavene to ganger om du rekker det. Ellers burde vel geografi være plankekjøring. Det er jo ingenting å forstå, bare litt å lese på....
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #7 Skrevet 9. februar 2017 Det er spørs hva du føler du selv mestrer best. For min del hadde det vært geografi og engelsk. Jeg fikk dog ingen seksere på videregående, men det er de fagene jeg mestret godt Anonymkode: aa110...217
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #8 Skrevet 9. februar 2017 Jeg tok geografi og naturfag som privatist, og det var ikke vanskelig å få 6er der ihvertfall Anonymkode: d1f58...bcd
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #9 Skrevet 9. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tok geografi og naturfag som privatist, og det var ikke vanskelig å få 6er der ihvertfall Anonymkode: d1f58...bcd Kan du beskrive litt hvordan det var, hva du gjorde og fikk spørsmål om? Anonymkode: e4df1...e37
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #10 Skrevet 9. februar 2017 35 minutter siden, amativeReflection skrev: Samme rekkefølgen du skrev dem i. Engelsk er dritenkelt. "Drit"? :-/ Anonymkode: c2250...a0d
Gjest Axl Rose Skrevet 9. februar 2017 #11 Skrevet 9. februar 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Matte Anonymkode: 5271d...f0c Ah. Nei huff. Du skal være glad du har så mye som 4 i matte. Jeg hadde 2.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #12 Skrevet 9. februar 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger å få 6 i to av disse fagene, hvilke er lettest å få det i? (Tallet i parentes er karakteren jeg har nå) Engelsk (5) Geografi (5) Naturfag (5) 1T (4) Anonymkode: e4df1...e37 Naturfag er jo det enkleste. Behøves lite vurderinger,kun to streker under svaret. Anonymkode: c2250...a0d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #13 Skrevet 9. februar 2017 Naturfag og Geografi. Naturfag krever mye forståelse og du kan ikke bare pugge, men har du en god lærer, evt tar faget på internett skal du klare en 6`er dersom du jobber bra. Geografi kan du bare pugge. Gørrkjedelig, men greit å få 6`er i Anonymkode: 27648...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #14 Skrevet 10. februar 2017 Snakker vi om privatisteksamen er nok geografi klart enklest. Er preget av pugging om du liker det. Ellers er ikke 1T særlig vanskelig å få sekser i om du jobber jevnt. Se T-matte-videoene som ligger på ulike nettsider, YouTube o.l. Jeg tror ikke engelsk er lett å sekser i, men ganske lett å få femmer i. Det er fordi det er så mye "fra og til" og "om og men" og flytende karakterskala. Naturfag kan gå også dersom du får riktig tema. Er ingen av disse fagene som er veldig krevende, men det kommer jo helt an på hva du gjør ved siden av dette. Jeg stemmer for geografi. Det er også det faget med minst årstimer. Anonymkode: 94e1c...e5d
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #15 Skrevet 10. februar 2017 Geografi og naturfag er nok det som er mest sikkert. 1T er heller ikke et problem. I engelsk må du både opp til skriftlig og muntlig eksamen. Muntlig er greit, men det er veldig lett å havne på en 5'er på skriftlig eksamen. Jeg ville nok ikke ha satset på dette, og særlig ikke hvis du ikke har hatt engelskfag nylig. Anonymkode: 05575...35f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #16 Skrevet 11. februar 2017 For å få 6 i engelsk bør du nesten ha det som morsmål. Var selv på utveksling og er utrolig flink, men 6 vil jeg si er ganske uoppnåelig. Geografi og naturfag tar jeg selv opp nå og satser på 6-ere. Er du flink å jobbe med fagene så er vel heller ikke en 6-er i 1T så vanskelig. Anonymkode: 3fe31...d9c
Hmmmmmm Skrevet 11. februar 2017 #17 Skrevet 11. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: For å få 6 i engelsk bør du nesten ha det som morsmål. Var selv på utveksling og er utrolig flink, men 6 vil jeg si er ganske uoppnåelig. Geografi og naturfag tar jeg selv opp nå og satser på 6-ere. Er du flink å jobbe med fagene så er vel heller ikke en 6-er i 1T så vanskelig. Anonymkode: 3fe31...d9c Jeg fikk også beskjed om at jeg måtte kunne prate flytende engelsk for å få 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #18 Skrevet 11. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: For å få 6 i engelsk bør du nesten ha det som morsmål. Var selv på utveksling og er utrolig flink, men 6 vil jeg si er ganske uoppnåelig. Geografi og naturfag tar jeg selv opp nå og satser på 6-ere. Er du flink å jobbe med fagene så er vel heller ikke en 6-er i 1T så vanskelig. Anonymkode: 3fe31...d9c Nei, det er ikke nødvendig. Det er også en forskjell på det muntlige språket og det skriftlige språket, samt de kravene som stilles til oppgaveskriving. Det er jo flust av etnisk norske som får de laveste karakterene i hovedmål for eksempel, selv om dette er ens eget morsmål. Det dreier seg om at en god karakter i et skriftlig språkfag dreier seg om langt mer enn bare å kunne språket. Anonymkode: 05575...35f 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #19 Skrevet 11. februar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: For å få 6 i engelsk bør du nesten ha det som morsmål. Var selv på utveksling og er utrolig flink, men 6 vil jeg si er ganske uoppnåelig. Geografi og naturfag tar jeg selv opp nå og satser på 6-ere. Er du flink å jobbe med fagene så er vel heller ikke en 6-er i 1T så vanskelig. Anonymkode: 3fe31...d9c Neida, var lett å få sekser i engelsk, begge de to første årene på vgs. Men geografi er enda enklere. Anonymkode: 13c42...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå