Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Er dette vanlig? Er det noen "triks" som bidrar til å dempe sulten? Ikke sulten på noe søtt, bare vanlig mat. Overspiser de dagene jeg kjører hard styrke tips taes imot med stor takk!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 Jeg tviler på at du overspiser. Spis deg mett. Anonymkode: 6abdd...3e8 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 Hva spiser du da? Kanskje du må spise mer proteiner og mindre karbs? Jeg ville ikke spist brødmat de dagene jeg trente, da det er lett å overspise på det... Anonymkode: 74b0e...934 2
Uffda Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva spiser du da? Kanskje du må spise mer proteiner og mindre karbs? Jeg ville ikke spist brødmat de dagene jeg trente, da det er lett å overspise på det... Anonymkode: 74b0e...934 Gud, det er ikke noe bedre å bygge muskler på enn karbohydrater og brødmat. Du overspiser antageligvis ikke. Logg maten din og finn ut hvor mye du spiser. er forøvrig ikke noe spesiell grunn til å spise spesiel annerledes på treningsdager og hviledager bortsett i fra hvordan du legger opp maten rundt trening. 1
ajarRun Skrevet 9. februar 2017 #5 Skrevet 9. februar 2017 (endret) 38 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Er dette vanlig? Er det noen "triks" som bidrar til å dempe sulten? Ikke sulten på noe søtt, bare vanlig mat. Overspiser de dagene jeg kjører hard styrke tips taes imot med stor takk! Vodka, milkshake, sex eller sigaretter. Edit: Rekkefølgen jeg stipulerer er den beste. Endret 9. februar 2017 av amativeReflection tilføyelse 1
Gjest Overrasket Skrevet 9. februar 2017 #6 Skrevet 9. februar 2017 Min erfaring er at det er helt naturlig hvis du akkurat har startet med mye hardere/mer omfattende trening enn før. Da går det en liten periode der kroppen er konstant sulten, selv om du spiser bra. Bare spis "normalt" og prøv ellers å holde ut med sultfølelsen gitt et normalt kosthold. Det går over etter en tilvenningsperiode, tror jeg.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. februar 2017 #7 Skrevet 9. februar 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva spiser du da? Kanskje du må spise mer proteiner og mindre karbs? Jeg ville ikke spist brødmat de dagene jeg trente, da det er lett å overspise på det... Anonymkode: 74b0e...934 Det er faktisk endel brødmat det går i ja.. jeg liker egentlig ikke brød så som regel spiser jeg knekkebrød men sånn som idag "cravet" jeg etter brød.. 28 minutter siden, Uffda skrev: Gud, det er ikke noe bedre å bygge muskler på enn karbohydrater og brødmat. Du overspiser antageligvis ikke. Logg maten din og finn ut hvor mye du spiser. er forøvrig ikke noe spesiell grunn til å spise spesiel annerledes på treningsdager og hviledager bortsett i fra hvordan du legger opp maten rundt trening. Dette var egentlig forvirrende..?! Mener du det ironisk ? Er karbs bra på slike dager ? Jo, jeg overspiser. 21 minutter siden, amativeReflection skrev: Vodka, milkshake, sex eller sigaretter. Vodka og sex gjør meg mer sulten. Milkshake gjør meg mer feit og sigaretter gjør meg bare doven. 14 minutter siden, Overrasket skrev: Min erfaring er at det er helt naturlig hvis du akkurat har startet med mye hardere/mer omfattende trening enn før. Da går det en liten periode der kroppen er konstant sulten, selv om du spiser bra. Bare spis "normalt" og prøv ellers å holde ut med sultfølelsen gitt et normalt kosthold. Det går over etter en tilvenningsperiode, tror jeg. Du har nok kanskje rett her men jeg skal jo systematisk øke hva jeg løfter gjennom hele året, så jeg burde jo lære meg en mestringsstrategi sånn at jeg ikke overspiser hver gang jeg øker.. så langt må jeg si "rådene" jeg har fått har vært forvirrende og litt uklare..
ajarRun Skrevet 9. februar 2017 #8 Skrevet 9. februar 2017 5 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Det er faktisk endel brødmat det går i ja.. jeg liker egentlig ikke brød så som regel spiser jeg knekkebrød men sånn som idag "cravet" jeg etter brød.. Dette var egentlig forvirrende..?! Mener du det ironisk ? Er karbs bra på slike dager ? Jo, jeg overspiser. Vodka og sex gjør meg mer sulten. Milkshake gjør meg mer feit og sigaretter gjør meg bare doven. Du har nok kanskje rett her men jeg skal jo systematisk øke hva jeg løfter gjennom hele året, så jeg burde jo lære meg en mestringsstrategi sånn at jeg ikke overspiser hver gang jeg øker.. så langt må jeg si "rådene" jeg har fått har vært forvirrende og litt uklare.. Drikk vodka til rommet snurrer, drikk milkshake til vodkaen forlater ditt legeme, ha sex til du savner at du spyr og så sjangler du ut og tar en røyk. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #9 Skrevet 9. februar 2017 13 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Det er faktisk endel brødmat det går i ja.. jeg liker egentlig ikke brød så som regel spiser jeg knekkebrød men sånn som idag "cravet" jeg etter brød.. Dette var egentlig forvirrende..?! Mener du det ironisk ? Er karbs bra på slike dager ? Jo, jeg overspiser. Vodka og sex gjør meg mer sulten. Milkshake gjør meg mer feit og sigaretter gjør meg bare doven. Du har nok kanskje rett her men jeg skal jo systematisk øke hva jeg løfter gjennom hele året, så jeg burde jo lære meg en mestringsstrategi sånn at jeg ikke overspiser hver gang jeg øker.. så langt må jeg si "rådene" jeg har fått har vært forvirrende og litt uklare.. Du skal ha litt mer karbohydrater de dagene du trener styrke. Anonymkode: 84177...f8b
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. februar 2017 #10 Skrevet 9. februar 2017 (endret) 20 minutter siden, amativeReflection skrev: Drikk vodka til rommet snurrer, drikk milkshake til vodkaen forlater ditt legeme, ha sex til du savner at du spyr og så sjangler du ut og tar en røyk. Viss du bytter ut vodka med vin og milkshake med ost så har jeg gjort dette et par ganger, problemet da er bare at jeg er i dårlig form dagen derpå og gidder ikke trene kondisjonstreninga mi.. så takk for tips men nei. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal ha litt mer karbohydrater de dagene du trener styrke. Anonymkode: 84177...f8b Ok takk. Endret 9. februar 2017 av noe tilfeldig
Uffda Skrevet 9. februar 2017 #11 Skrevet 9. februar 2017 26 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Dette var egentlig forvirrende..?! Mener du det ironisk ? Er karbs bra på slike dager ? Jo, jeg overspiser. Karbohydrater er alltid bra hvis målet er å bygge muskler. Hva vil det si for deg at du overspiser? At du faktisk legger på deg, og da mer enn ønskelig, eller at du ikke tåler å føle deg mett? Hvis du faktisk overspiser så kan du jo bare kompensere ved å spise litt mindre på hviledagene når du har redusert apetitt. Du skriver ingenting om målet ditt med treningen din. 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. februar 2017 #12 Skrevet 9. februar 2017 1 minutt siden, Uffda skrev: Karbohydrater er alltid bra hvis målet er å bygge muskler. Hva vil det si for deg at du overspiser? At du faktisk legger på deg, og da mer enn ønskelig, eller at du ikke tåler å føle deg mett? Hvis du faktisk overspiser så kan du jo bare kompensere ved å spise litt mindre på hviledagene når du har redusert apetitt. Du skriver ingenting om målet ditt med treningen din. Målet er litt ullent, jeg skal ned i vekt samtidig som jeg ønsker å bygge muskler og bli god i primært mark og benk. Jeg klarer å begrense meg (som regel) de dagene jeg trener kondisjon eller har hviledager, så jeg må nok forsøke å "kompensere" med å spise mindre disse dagene. Jeg føler meg ikke mett nei, jeg er generelt mye sulten (og har lav selvdisiplin 🙊) jeg spiser normal mat men bare veldig mye av det.
Uffda Skrevet 9. februar 2017 #13 Skrevet 9. februar 2017 1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev: Målet er litt ullent, jeg skal ned i vekt samtidig som jeg ønsker å bygge muskler og bli god i primært mark og benk. Jeg klarer å begrense meg (som regel) de dagene jeg trener kondisjon eller har hviledager, så jeg må nok forsøke å "kompensere" med å spise mindre disse dagene. Jeg føler meg ikke mett nei, jeg er generelt mye sulten (og har lav selvdisiplin 🙊) jeg spiser normal mat men bare veldig mye av det. Da kan du med fordel bytte ut en del karbohydrater med litt mer proteiner, gitt at du faktisk er på et underskudd. Proteinene metter mer og du trenger litt mer av dem for å holde mest mulig på muskelmassen når du ikke får tilstrekkelig energi, noe du ikke gjør på et underskudd.Men ja, unn deg litt ekstra på treningsdagene og kompenser på hviledagene. veldig greit å logge maten å få en oversikt over hvor mange kalorier du faktisk får i deg så du slipper å la apetitt regulere matinntaket og det føes bedre å ha den kontrollen enn å bare random gjette/føle på hvor mye du spiser.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. februar 2017 #14 Skrevet 9. februar 2017 2 minutter siden, Uffda skrev: Da kan du med fordel bytte ut en del karbohydrater med litt mer proteiner, gitt at du faktisk er på et underskudd. Proteinene metter mer og du trenger litt mer av dem for å holde mest mulig på muskelmassen når du ikke får tilstrekkelig energi, noe du ikke gjør på et underskudd.Men ja, unn deg litt ekstra på treningsdagene og kompenser på hviledagene. veldig greit å logge maten å få en oversikt over hvor mange kalorier du faktisk får i deg så du slipper å la apetitt regulere matinntaket og det føes bedre å ha den kontrollen enn å bare random gjette/føle på hvor mye du spiser. Ok, takk for tips. Jeg har logget før men vært slapp med det de siste ukene, og idag kjørte toget helt av sporet. Jeg bør vel være flinkere til å planlegge måltidene spesielt på styrkedagene også ettersom jeg vet at jeg blir så sulten da. Hadde jeg spist en kyllingfilet ville jeg kanskje blitt mer mett av det enn ti knekkebrød med smøreost liksom 🙈🙊
Uffda Skrevet 9. februar 2017 #15 Skrevet 9. februar 2017 1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev: Hadde jeg spist en kyllingfilet ville jeg kanskje blitt mer mett av det enn ti knekkebrød med smøreost liksom 🙈🙊 you know it
Gjest Minesveiper Skrevet 9. februar 2017 #16 Skrevet 9. februar 2017 (endret) Det er ikke så rart at du spiser mer de dagene du tar deg ut. Ville uansett funnet ut daglig kaloribehov og prøvd og holde meg til det. Så kan du prøve forskjellige måter å legge opp spisingen de dagene du trener tungt, men så lenge du holder deg innenfor kaloribehovet skal det ikke ha noe å si. Endret 9. februar 2017 av Minesveiper
Arktis Skrevet 9. februar 2017 #17 Skrevet 9. februar 2017 Jeg kjenner meg igjen her. Har det slik når jeg har hatt treningsopphold og skal begynne på igjen. Blir aldri ordentlig mett og får bare ekstremt lyst på all den usunne maten jeg ikke skal spise. Da har jeg en periode jeg tenker og drømmer om mat 24/7, og så gir det seg etter hvert som jeg kommer inn i de gode rutinene igjen.
Monstrum Skrevet 10. februar 2017 #18 Skrevet 10. februar 2017 (endret) . Endret 8. januar 2019 av Monstrum 1
Gjest Raggy Skrevet 7. januar 2019 #19 Skrevet 7. januar 2019 Spis grønnsaker og kjøtt, fisk eller kylling flere ganger om dagen så kroppen får skikkelig påfyll. Jeg trener mye styrke og om jeg spiser brød så kjenner jeg ingen form for metthet.. Det er jo forskjell på brød, men føler jeg eter luft uansett. Få i deg endel fett, det er bra og nødvendig for at du skal slippe å fyse. Kokosmelk er digg fett
Gjest Rossin Skrevet 8. januar 2019 #20 Skrevet 8. januar 2019 22 timer siden, Raggy skrev: Spis grønnsaker og kjøtt, fisk eller kylling flere ganger om dagen så kroppen får skikkelig påfyll. Jeg trener mye styrke og om jeg spiser brød så kjenner jeg ingen form for metthet.. Det er jo forskjell på brød, men føler jeg eter luft uansett. Få i deg endel fett, det er bra og nødvendig for at du skal slippe å fyse. Kokosmelk er digg fett Etter nesten to år så skulle du plutselig svare en som har sletta seg selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå