Daniel123 Skrevet 12. februar 2017 #21 Skrevet 12. februar 2017 Akkurat nå, Prido skrev: Så bachelorprogrammet blir brått fire år, om man skal ta de frie studiepoengene i tillegg? Nei. Bachelorprogrammet er på tre år - og da er frie studiepoeng inkludert.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #22 Skrevet 12. februar 2017 2 minutter siden, Daniel123 skrev: Nei. Bachelorprogrammet er på tre år - og da er frie studiepoeng inkludert. Vet ikke om jeg misforstår, men dette skrev du: ''Du kan velge å ta frie studiepoeng når du vil, egentlig. Men de fleste pleier å ta dette etter at de er ferdige med bacheloroppgaven i historie. Da skal du bruke ett år på å ta frie studiepoeng, og kan studere nesten hva som helst - så lenge du oppnår minst 60 studiepoeng i løpet av året.'' Så man tar dem i selve bachelorprogrammet? Man skriver jo bachelor sjette semester? Anonymkode: 8cd0f...9b1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #23 Skrevet 12. februar 2017 På NTNU er de valgfrie emnene før bacheloroppgaven, altså semester 3 og 4. Anonymkode: d5caa...11e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #24 Skrevet 12. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På NTNU er de valgfrie emnene før bacheloroppgaven, altså semester 3 og 4. Anonymkode: d5caa...11e Interessant. Men jeg ønsker ikke å studere i Trondheim - vet ikke hvorfor. Anonymkode: 8cd0f...9b1
Daniel123 Skrevet 12. februar 2017 #25 Skrevet 12. februar 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om jeg misforstår, men dette skrev du: ''Du kan velge å ta frie studiepoeng når du vil, egentlig. Men de fleste pleier å ta dette etter at de er ferdige med bacheloroppgaven i historie. Da skal du bruke ett år på å ta frie studiepoeng, og kan studere nesten hva som helst - så lenge du oppnår minst 60 studiepoeng i løpet av året.'' Så man tar dem i selve bachelorprogrammet? Man skriver jo bachelor sjette semester? Anonymkode: 8cd0f...9b1 Ja, frie studiepoeng inngår i bachelorprogrammet - du får ikke graden uten de ekstra 60 poengene. Du kan velge å skrive oppgaven i sjette semester, dersom du tar de frie studiepoenge først, men selv foretrakk jeg å bli ferdig med dette så fort som mulig. Dette her er veldig fleksibelt og noe du kan velge selv; noen velger å ta bacheloroppgaven først, noen blander det sammen, og noen tar de frie poengene først. Endret 12. februar 2017 av Daniel123
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #26 Skrevet 12. februar 2017 5 minutter siden, Daniel123 skrev: Ja, frie studiepoeng inngår i bachelorprogrammet - du får ikke graden uten de ekstra 60 poengene. Du kan velge å skrive oppgaven i sjette semester, dersom du tar de frie studiepoenge først, men selv foretrakk jeg å bli ferdig med dette så fort som mulig. Dette her er veldig fleksibelt og noe du kan velge selv; noen velger å ta bacheloroppgaven først, noen blander det sammen, og noen tar de frie poengene først. Interessant! Jeg kommer nok til å velge engelsk, fordi det er anbefalt å ha språkfag om man skal bli lektor. Hva skal du ta? Anonymkode: 8cd0f...9b1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #27 Skrevet 22. februar 2017 Dersom man har en master i historie, hva kan man jobbe som (unntatt lærer, det er nevnt for ofte her i tråden)? Anonymkode: 8cd0f...9b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå