Gå til innhold

Tett sluk dusjkabinett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det svømmer over i dusjen om dagen. Har renset sluket i kabinettet og fått fjernet masse hår, men det er fremdeles tett. Regner med det er sluket i gulvet (avløpet? Eller hva det heter) som er tett. Men jeg kommer meg ikke under kabinettet. Går ikke an å åpne noe så man kommer til, og jeg får ikke flyttet på dusjen.

Har prøvd å stikke nedi en sånn "pinne" som brukes til å hente opp hår fra sluk, men jeg kommer ikke langt. 

Noen tips?

Anonymkode: f12b5...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du bruke noe slags kjemikalier så ville jeg velge Mudin om jeg var deg, TS.

Mudin får du kjøpt på Clas Ohlson til en helt overkommelig pris. 

Anonymkode: 662e7...ebb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett en vannslange i sluken i dusjen og spyl kraftig. Da vil forhåpentligvis proppen spyles ut. 

Anonymkode: 0fe58...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Cowboylaila skrev:

Plumbo?

Er det ikke tett, så blir det tett med Plumbo. 

Du må enten demontere eller flytte dusjkabinettet, andre muligheter finnes ikke når du lar det gå tett før du reagerer. Alle dusjkabinett skal være mulig å ta pyntekanten nederst mot gulvet av for å komme til sluken og gjøre rent. Når det er pottettett, nesten, så nytter det ikke å helle ting nedi, du må nedi med hånda og grave opp dritten fysisk, ellers forskyver du proppen nedover i rørene. Ring rørlegger om du ikke får ting til selv. 

Anonymkode: a9445...583

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI bruk plumbo pulver, kan bli en hard klump i røret, og det blir dyrt! Flytende går bra, men som skrevet over så er Mudin best! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dusjkabinett kan ofte flyttes ved å skyve det forsiktig. Bak veggen på dusjkabinettet er der som regel fleksible vannslanger som kan dras et stykke fra veggen.

Anonymkode: 6deb9...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de over sier så kan du dra fram kabinettet, om det er plass til det. 

Om det er montert ting helt inntil kabinettet, så kan du ta av "frontpanelet" på bunnen. Da må du legge deg flat på gulvet å få hånden under der.

Anonymkode: 9c04e...361

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Har hørt at plumbo e.l bare kan gjøre ting verre. Men flytende skal fungere greit altså?

Får ikke av det "skjørtet" på kabinettet :/ men får prøve igjen senere idag. Må jo være mulig å få det av. 

Men hvordan blir det å flytte kabinettet hvis jeg får det til? Er det noen rør under jeg må være forsiktig med? Vet ikke hvordan det ser ut under et sånt kabinett. 

Anonymkode: f12b5...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avløpsrør under kabinettet som leder vannet til sluket. Om det ligger an albu ned i sluket, så må du være litt forsiktig slik at du ikke knekker det. Men er nok bare å lirke det ut.

Anonymkode: 9c04e...361

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mudin, som også er flytande avløpsopnar, er "snildare" med røra rnn plumbo. Ville prøvd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...