Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så heldig å ha kommet inn på et studie som er veldig vanskelig å komme inn på som kan gi meg noen gode, men også litt usikre muligheter i et kreativt yrke jeg kanskje vil like meg i. Jeg får stor mestringsfølelse av å lykkes i sånne ting og det er mulighet for en spennende karriere.

MEN jeg har alltid også hatt lyst til å jobbe som førskolelærer. Jeg har mer enn gode nok karakterer for å komme inn på studieog yrket er jo ganske trygt, men ikke veldig store karrierutsikter.

altså satse utrygt eller gå for det trygge? Hva ville du gjort? Jeg har allerede reist og gått folkehøyskole og alt det der og er veldig klar for å studere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva betyr mest for deg? Trygghet eller det å få være kreativ? 

Anonymkode: 560bd...03d

Skrevet

Sats på studiet det er vanskelig å komme inn på....da er du heldig som har den muligheten.....Førskolelærer kan du alltid bli etter du har fullført det Krative studiet som da gir deg en solid ballast videre...

Spennende. :tommelsmil:

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Om Norge går dystre økonomiske tider i møte vil det bli enda vanskeligere å klare seg som kunstner eller lignende. Tenker også at de fleste som har erfaring med å få avslag på 200 jobbsøknader ville rådet deg til å ta trygg jobb. Skulle jeg utdanne meg til noe nytt nå hadde jeg valgt noe som var sterkt behov for og som jeg syntes var interessant, selv om det ikke var førstevalget. Å ha en stabil ok jobbhverdag med god lønn og god råd til å drive med det jeg vil på fritiden ville vært nok for meg.

Anonymkode: 970d2...f9f

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er fornuftig å ta en utdannelse hvor man er sikret jobb nesten uansett, men jeg ville ha valgt et bedre betalt "sikkert" yrke enn førskolelærer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...