Gå til innhold

Beskriv de beste og dårligste legene dine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortell litt om de beste og eventuelt dårligste legene du har vært borti.

Anonymkode: 2853b...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De beste er de som er jordnære, gjerne seg selv uten den arrogante legestilen, og de som tar deg seriøst og faktisk hører på hva jeg har å si.

De verste: arrogante bedrevitere, gidder ikke høre etter, robotaktig væremåte.

Anonymkode: 2de19...758

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos den dårligste legen jeg har hatt gikk jeg ut med en følelse av å ikke ha blitt tatt på alvor. Legen virket stresset. Problemene mine ble avfeid som forbigående og jeg ble sendt ut igjen. Problemet gikk ikke over og jeg fikk ordentlige undersøkelser av en annen lege i etterkant.

Den beste legen jeg har hatt har en behagelig væremåte, tar meg på alvor og virker generelt sett åpen. 

Anonymkode: a8e01...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårligste lege, var når min datter på 13 år da, var hos han med meg. Fordi hun trengte henvisning til BUP, grunnet angst og depresjon. Han bare lo av henne, og trakasserte henne. Vi fikk ingen henvisning. Og vi byttet lege samme dag, og sendte klage på han.

Beste er han vi kom til etterpå, han tok virkelig min datter på alvor, viste så stor omsorg, og medfølelse, og tok seg god tid. Mens vi ventet på time til BUP. Gikk hun i samtaler med den legen.

Anonymkode: 6c783...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti mange forskjellige leger og spesialister.

Toppen av kaka var en spesialist som stod og lo av meg da jeg sa jeg hadde så vondt i kneet. Jeg var kjempesyk og det viste seg seinere at jeg hadde en kronisk sykdom. Men han bare lo og sendte meg hjem.

Beste har vært en fastlegevikar som ordnet opp i alle papirene mine og fikk fart i sakene. Noe som skulle vært gjort av fastlegen forlengst.

Anonymkode: 2e551...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare positive erfaringer med leger. Fastlegen min setter jeg stor pris på, mest fordi jeg vet at han har hjulpet pappa og mamma veldig mye. Og så virker han veldig snill og samvittighetsfull, det jeg har sett av han selv.

Gynekologen jeg går til er jeg også fornøyd med, hun er virkelig god. Det hjelper å bli møtt med en varm hånd på skulderen når man skal inn til undersøkelse.

Men jeg føler ikke at jeg klarer å gi uttrykk for at jeg setter pris på legene da, jeg blir så nervøs av alt sammen.

Anonymkode: 5de72...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med leger er at de er opplært til å se etter symptomer og selv komme frem til en konklusjon og ikke lytte til pasientens følelser eller meninger i stor grad, annet enn for å bekrefte sine egne tanker rundt diagnose. Det er de som er legen og hvis pasienten kommer med forslag til hva som kan være galt, så er det selvsagt feil i deres øyne fordi pasienten har ikke gått gjennom 6 års ++ utdannelse og strev slik de har.

Jeg har på generell basis svært dårlig erfaring med leger, men jeg tror det handler om hvordan de er utdannet og ikke hvordan de er som mennesker og ikke at de ikke har empati, sympati og lignende. Men jeg tror det sitter veldig mange tidligere pasienter som føler seg overkjørt av legen rundt om i verden som kanskje burde ha blitt lyttet til.

Anonymkode: 29b7d...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en lege hele mitt liv, og priset meg lykkelig for at sønnen min fikk den samme. Det sier sitt. 

Anonymkode: 65243...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...