AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Har sett at å studere pedagogikk i Oslo har en førstegangskvote på 35 poeng, derfor har jeg en sjanse til å komme inn. Det eneste jeg lurer på er hva man kan jobbe med senere? Kan man gå ut i jobb etter at man har fått bachelor, eller MÅ man ta videreutdanning? I så fall, hva slags videreutdanning? Jeg kan tenke på meg å jobbe på vgs. og høyere, men ikke for alltid. Vil gjerne kunne jobbe med annet. Anonymkode: e269a...5da
ajarRun Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 teoretisk eller praktisk? teoretisk er ubrukelig (ingen på det studiet visste hva de ville bli), mens praktisk kan du undervise med.
Strixvaria Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 Du blir ikke lærer med en bachelor i pedagogikk, hvis det er det du tenker på. Hva har du lyst til å jobbe med?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 4 minutter siden, amativeReflection skrev: teoretisk eller praktisk? teoretisk er ubrukelig (ingen på det studiet visste hva de ville bli), mens praktisk kan du undervise med. Det vet jeg faktisk ikke noe om, det må jeg sjekke! Takk for svar! 2 minutter siden, Strixvaria skrev: Du blir ikke lærer med en bachelor i pedagogikk, hvis det er det du tenker på. Hva har du lyst til å jobbe med? Har i grunn lyst til å jobbe med barn og unge opp til 18 års alderen. Gjerne psykiatri, barnevern eller rus-omsorgen... Vil i grunn studere sosialt arbeid, men pedagogikk tenkte jeg på som en backup... Anonymkode: e269a...5da
Strixvaria Skrevet 9. februar 2017 #5 Skrevet 9. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg faktisk ikke noe om, det må jeg sjekke! Takk for svar! Har i grunn lyst til å jobbe med barn og unge opp til 18 års alderen. Gjerne psykiatri, barnevern eller rus-omsorgen... Vil i grunn studere sosialt arbeid, men pedagogikk tenkte jeg på som en backup... Anonymkode: e269a...5da Jeg kjenner flere med mastergrad i pedagogikk som jobber med andre sider av skolesystemet. Med f.eks. en mastergrad i karriererådgivning (eller ped. med fordypning i karriererådgivning) kan du jo jobbe med det, for eksempel. Eller en fordypning i spesialpedagogikk så kan du jobbe i Statped, og være med å utvikle hjelpemidler, tester og læremidler til bruk i spesialundervisning.. Mulighetene er mange, men det avhenger av fagvalg, relevant arbeidserfaring og arbeidsmarkedet. Har du vurdert barnevernspedagogikk, også kjent som bachelor i barnevern? Da blir du barnevernspedagog og kan jobbe både på institusjoner, på kontor som saksbehandler, ute i skolen osv., og det finnes mye god etterutdanning og mastergrader du kan bygge videre med hvis du vil. Med denne bacheloren kan du også jobbe med psykiatri under visse forutsetninger, men du blir ikke vernepleier med ansvar for medisin osv. Ville hvertfall sett på det hvis jeg var deg Det trengs motiverte folk som virkelig ønsker å jobbe med ungdom, og her kan du gjøre en forskjell for folk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå