AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Hei! Er 18 år gammel jente. Løpte 3000m på 11.00 min og gjorde det veldig bra i motbakkeløp. Trente hver dag, 7 økter i uken i et halvt år ca. Løpte før det også, men ikke like mye. Hadde intervaller 2 ganger i uka, 1 langtur, 1 lang-spinning økt og 3 rolige løpeturer. Fikk ikke bruddet pga løping. Etter bruddet fikk jeg ikke løpe i det hele tatt på 3 måneder. Og etter de 3 månedene ble jeg lite motivert til å løpe, siden jeg var i "dårlig" form og stiv, så jeg trente styrke i noen måneder.. Bestemte meg for over 1 mnd siden å begynne å løpe igjen, så jeg økte gradvis, og de siste ukene har jeg trent 4 dager per uke. Så da har jeg blitt "vant" med løpingen igjen. Nå er det altså 6 måneder siden jeg trente ordentlig løping, men jeg vil gjerne komme tilbake til der jeg var. Med ordentlig mener jeg med et klart mål og ofte. Ja jeg vet man skal løpe pga. treningsglede, men jeg ønsker å konkurrere og ikke være en middelmådig løper. Hvor lang tid tror dere det tar før jeg kan løpe 3000m på 11.00 igjen? Anonymkode: dffdb...85e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 Jeg tipper et sted mellom 6-8 uker med gode kvalitetsøkter. Dette klarer du! Lykke til 😊 Anonymkode: a2dde...7db 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 Jeg trente litt annerledes og var ikke like rask som deg, men kan svare likevel. Jeg tråkket stygt over i juni (ikke på trening men på byen, kremt), og kunne ikke løpe på 5 mnd. Opplevde at kondisen var inntakt, men at kroppen trengte å venne seg til belastningen med å løpe igjen. Var ofte stiv i begynnelsen. Men på to måneder var jeg tilbake til der jeg var før skaden, og løper nå raskere og lengre enn noen gang. Perset nettopp på milen, og er strålende fornøyd. Løping er belastende for kroppen, og du er nødt til å trene muskler og sener opp igjen gradvis. Det beste er rolige langturer, gjerne så mange km som du klarer uten å få vondt. Deretter kan du legge inn intervalltrening etter hvert. Litt tålmodighet så er du tilbake til storformen. Anonymkode: 011d7...436 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå