Hamik Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Til sommeren hadde jeg planlagt tur med barna, jeg fortalte BF om dette og hvilke uker det gjaldt. Sånn at han var klar over at jeg holdt på å planlegge ferien, på dette tidspunktet sa han ingenting imot at jeg ønskte å ta ferie med barna da (Dette er to uker siden). Så fikk jeg en melding ifra han igår der han sa at han hadde bestilt ferie til seg og ungene, på samme tid som jeg hadde sagt at jeg ønskte ha ferie med de. Uten noe forvarsel eller spørsmål om det er greit eller passer sånn, så jeg vart selvfølgelig litt forvirra og irritert over måten han gjorde det på og ikke spurte på forhånd. Men siden han hadde bestilt og alt så var det ikke så mye å gjøre med det, og sa greit, men da vil jeg velge ferie med ungene først til neste år. Det syns han ikke noe om og skjønte ikke hvorfor jeg skulle ha noe første rett til å bestemme neste gang. Nå har jeg fått ferie de tre ukene før han skal ha ferie, og sa ifra at desse tre ukene ønsker jeg å ha ungene, det sa han ikke noe imot. Men så får jeg vite at han skal reise på ferie midt i min siste uke med ungene og ikke når ferien hans begynner. Jeg sitter å er ganske sur nå, han kjører på som han vil uten å spørr først. Hadde han spurt meg først om det var greit så hadde jeg ikke sagt så mye på det, for jeg unner barna mine den turen, men han skjønner ikke at jeg syns vi skal spørre om det passer for den andre parten først. Jeg har barna bare 30% og for meg er ferien ganske viktig, for da kan jeg bruke tid med barna uten bhg og skole. Hva mener dere? er det ikke vanlig å spørr om det passer for den andre parten ang ferie med barna? Hva syns dere jeg skal gjøre?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 Har dere ikke en ordning på hvilke uker på sommeren du har barna og han har barna? At der eks tar halve skoleferien hver, og annenhvert år på starten av ferien og slutten av ferien.? Anonymkode: 0fade...836 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 Spørre heter det. Spørr er ikke et ord! Voksne folk som ikke kan skrive ordentlig engang, assa!! Anonymkode: d368f...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørre heter det. Spørr er ikke et ord! Voksne folk som ikke kan skrive ordentlig engang, assa!! Anonymkode: d368f...5ab Spørr er et ord om du leser deg opp på dialekter. Man bruker gjerne spørre om man skriver bokmål, men trønderne bruker spørr når de snakker. "Kan æ få spørr dæ om nå". Men forstår ikke hvorfor du legger deg opp i hvordan TS skriver, det er jo helt irrelevant.. Anonymkode: ea288...bff 3
Hamik Skrevet 9. februar 2017 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2017 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere ikke en ordning på hvilke uker på sommeren du har barna og han har barna? At der eks tar halve skoleferien hver, og annenhvert år på starten av ferien og slutten av ferien.? Anonymkode: 0fade...836 begge barna går fortsatt i barnehagen, eldste skal begynne på skolen nå til høsten. jeg har de bare tre uker om sommeren, (de tre ukene jeg har ferie fra jobb) ellers har barnefar de. Og så har jeg de selvfølgelig annenhver helg og noen dager i uken annenhver uke, utenom i sommer, altså vanlig samvær utenom de tre ferie ukene. Endret 9. februar 2017 av Hamik
Nappetass1 Skrevet 9. februar 2017 #6 Skrevet 9. februar 2017 Så barnslig og slem han er! Har dere en god tone sånn ellers, eller er dette helt vanlig?
Hamik Skrevet 9. februar 2017 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2017 Akkurat nå, Nappetass1 skrev: Så barnslig og slem han er! Har dere en god tone sånn ellers, eller er dette helt vanlig? vi vart separert for et år siden, og da var vi nesten ikke på talefot, men de siste mnd har vi hatt eit greit samarbeid, men han er veldig kontrollerende på hva vi gjør når barna er hos meg, eller hvor vi reiser. Sier bare ifra om det høyst nødvendige til meg, og vil ha barna mest mulig, jeg skal liksom ikke blande meg så mye, (men gjør det jo likevell, er mine barn også)
Nappetass1 Skrevet 9. februar 2017 #8 Skrevet 9. februar 2017 3 minutter siden, Hamik skrev: vi vart separert for et år siden, og da var vi nesten ikke på talefot, men de siste mnd har vi hatt eit greit samarbeid, men han er veldig kontrollerende på hva vi gjør når barna er hos meg, eller hvor vi reiser. Sier bare ifra om det høyst nødvendige til meg, og vil ha barna mest mulig, jeg skal liksom ikke blande meg så mye, (men gjør det jo likevell, er mine barn også) Hmm.. uggent. Spørs om dere ikke skal ta en tur på familievernkontoret? Hvorfor skal han kontrolle og bestemme over din tid med barna? Høres ustabil ut for meg.
Hamik Skrevet 9. februar 2017 Forfatter #9 Skrevet 9. februar 2017 7 minutter siden, Nappetass1 skrev: Hmm.. uggent. Spørs om dere ikke skal ta en tur på familievernkontoret? Hvorfor skal han kontrolle og bestemme over din tid med barna? Høres ustabil ut for meg. ja, men viss han ikke ønsker det, hva gjør jeg da? kan jeg tvinge han med på det? erfaring?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #10 Skrevet 9. februar 2017 Var jeg deg, ville jeg krevd de tre ukene. Du har gitt beskjed, så da må han bare avbestille eller reise uten barn Anonymkode: 0fade...836 1
Hamik Skrevet 9. februar 2017 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Var jeg deg, ville jeg krevd de tre ukene. Du har gitt beskjed, så da må han bare avbestille eller reise uten barn Anonymkode: 0fade...836 som sagt i hovudinnlegget så unner jeg barna mine den turen, vil ikke ødlegge for de på grunn av farens dårlige oppførsel, men viss han ikke hadde planlagt noen tur eller sånn, så hadde jeg krevd de tre ukene mine. Blir bare så forbanna på at han ikke kan se sin egen oppførsel. Men har skrevet ned noen endringer jeg vil gjøre i samværsavtalen for neste år, sånn at dette ikke skjer igjen. 1
Nappetass1 Skrevet 9. februar 2017 #12 Skrevet 9. februar 2017 1 time siden, Hamik skrev: ja, men viss han ikke ønsker det, hva gjør jeg da? kan jeg tvinge han med på det? erfaring? Om han ikke ønsker det kan man jo lure på om det er slik at han ikke er i stand til å gjøre det beste for barna, men kun tenker på seg selv. Beklageligvis (og heldigvis) har jeg ingen personlig erfaring.. ring kommunen og forhør deg! 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #13 Skrevet 9. februar 2017 Veldig uryddig av din eks. Og vet om flere som praktiserer at man annet hvert år velger ferieperiode først, innen enn avtalt datofrist. Kan jeg spørre hvorfor du har helgesamvær? Hva som gjorde at dere ble enige om det? Står mitt i et brudd selv nå med en som insisterer 50/50 på 1 og 3-åring, hvis ikke vil han kreve hovedomsorgen. Har nesten vurdert å bli helgemamma for han har både penger og makt ift rettslig prosess. Anonymkode: 53bd8...35b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #14 Skrevet 10. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørre heter det. Spørr er ikke et ord! Voksne folk som ikke kan skrive ordentlig engang, assa!! Anonymkode: d368f...5ab Men assa er et ord? Anonymkode: 845a4...b0b 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #15 Skrevet 10. februar 2017 Dette må du ta på familievernkontoret, slik at dere får på plass en skikkelig avtale som sier at dere bestemmer annenhvert år, samt en frist for når det skal bestemmes. Synes forøvrig at det er lenge med tre uker borte fra den som har hovedomsorgen når barna er så små. Kanskje det er lettere å bli enige om dere deler opp ferien hos deg litt? Far til mitt barn hadde aldri fått ha barnet vårt tre uker i strekk, noe både han og jeg er fullstendig enig i. Anonymkode: 125de...f80
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #16 Skrevet 10. februar 2017 Det er vel ikke så mye å gjøre. Her har mor bestemt ferie tidspunkt 3 år på rad uten at far har ferie på dette tidspunktet så han har måtte få hennes kabal til å gå opp slik at han ikke må sende barna i BHG og skole når de er hos han. Nå skal de i retten og advokaten til mor har fått på plass at sommerferie skal bestemmes annet hvert år så neste år er endelig fars tur. Så slik det har fungert her er at min samboers eks har gitt far ferie, så har både jeg og samboer prøvd å fått ferie på samme tidspunkt og så har min eks tatt ferie slik at vår sønn kan komme til han før eller etter oppholdet til de andre barna og så har eksen til min eks lagt opp sin ferie slik at min eks får ha begge barna samtidig... Så det handler ikke så mye om hva vi ønsker når min samboer har en vanskelig eks. Heldigvis er både jeg, samboer, min eks og hans eks oppegående, men kjenner jeg hater litt dette med dine og mine.... Synes egentlig situasjonen vår er tragisk... Hva hvis min eks finner seg ei ny med barn fra før eller når eksen til min samboer finner seg en med barn... Latterlig situasjon Anonymkode: faba5...e1f
Hamik Skrevet 13. februar 2017 Forfatter #17 Skrevet 13. februar 2017 (endret) På 10.2.2017 den 0.43, AnonymBruker skrev: Veldig uryddig av din eks. Og vet om flere som praktiserer at man annet hvert år velger ferieperiode først, innen enn avtalt datofrist. Kan jeg spørre hvorfor du har helgesamvær? Hva som gjorde at dere ble enige om det? Står mitt i et brudd selv nå med en som insisterer 50/50 på 1 og 3-åring, hvis ikke vil han kreve hovedomsorgen. Har nesten vurdert å bli helgemamma for han har både penger og makt ift rettslig prosess. Anonymkode: 53bd8...35b Jeg har valgt helgesamvær av forskjellige grunner, først og fremst fordi jeg selv ikke hadde taklet å bo en uke her og en uke der, jeg vil gi barna mine et fast sted å bo som er hjemme for de, så er de heller på besøk til meg, itillegg så har ex'en best økonomi til å ha hovudomsorgen. Ex'en min sa ikke så mye om hvordan han ville ha det, så jeg sa bare hvordan jeg ønskte det, og det var greit for han. I ettertid så sier han nå at han vil ha de fulltid, og han bruker ikke energi på å ta opp ting med meg lenger. Vi har delt foreldreansvar. Jeg tror ikke jeg hadde komt noe langt i retten viss jeg skulle stilt opp mot min ex, både han og hans familie er veldig kjenkt for å kunne snakke for seg, har god makt nesten uansett hva det gjelder. Men siden jeg har de så lite som jeg har de, så blir ferier og høytider veldig viktig for meg siden det er da jeg har mest tid med de. Håper du finner ut av hva som er riktig for deg og barna dine. Endret 13. februar 2017 av Hamik
Hamik Skrevet 13. februar 2017 Forfatter #18 Skrevet 13. februar 2017 På 10.2.2017 den 18.57, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke så mye å gjøre. Her har mor bestemt ferie tidspunkt 3 år på rad uten at far har ferie på dette tidspunktet så han har måtte få hennes kabal til å gå opp slik at han ikke må sende barna i BHG og skole når de er hos han. Nå skal de i retten og advokaten til mor har fått på plass at sommerferie skal bestemmes annet hvert år så neste år er endelig fars tur. Så slik det har fungert her er at min samboers eks har gitt far ferie, så har både jeg og samboer prøvd å fått ferie på samme tidspunkt og så har min eks tatt ferie slik at vår sønn kan komme til han før eller etter oppholdet til de andre barna og så har eksen til min eks lagt opp sin ferie slik at min eks får ha begge barna samtidig... Så det handler ikke så mye om hva vi ønsker når min samboer har en vanskelig eks. Heldigvis er både jeg, samboer, min eks og hans eks oppegående, men kjenner jeg hater litt dette med dine og mine.... Synes egentlig situasjonen vår er tragisk... Hva hvis min eks finner seg ei ny med barn fra før eller når eksen til min samboer finner seg en med barn... Latterlig situasjon Anonymkode: faba5...e1f Nå har jeg lest innlegget ditt ørten ganger, skjønte første linjene men så ble det for mye for hodet mitt. Heldigvis så har jeg bare et sett med barn med en far og ingen av oss har flere enda ihvertfall. Skjønner ikke hvordan du/dere får det til! All ære til deg.
makkapakka Skrevet 13. februar 2017 #19 Skrevet 13. februar 2017 Uff det der er ikke greitt. Vi har annethvert år tidlig/sein ferie og det var jeg veldig Tydelig på fra dag 1. Men selv om vi samarbeider godt som de sier så er det veldig mye sure egoistiske sprell innimellom fra bf bare for egentlig å ødelegge for meg men jeg løser det med å ta ansvar for barnet vise det utad så jeg vet det ser surt ut for bf til slutt. Alt han ber om får han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå