Gå til innhold

Enda en tråd om steforeldre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på fem har fått lus for tredje gang. Første gang var hun to, forje gang var i slutten av desember 16 og nå har hun fått det igjen. Hun er hos far en dag i uken og da ble det oppdaget ett egg. Det var igår og idag fikk jeg disse meldingene av stemoren til barnet. Er det helt innafor eller burde jeg ta det opp med far? Kjenner selv at jeg ble skikkelig irritert på ho. 

received_990037961128669.jpeg

received_990038114461987.jpeg

received_990038227795309.jpeg

received_990038334461965.jpeg

received_990038691128596.jpeg

received_990038904461908.jpeg

received_990039094461889.jpeg

Anonymkode: 102c0...eea

Videoannonse
Annonse
Gjest New Girl
Skrevet

Hva er det du lurer på egentlig? Hva er det du skal ta opp med far?

Gjest chisandra
Skrevet
1 minutt siden, New Girl skrev:

Hva er det du lurer på egentlig? Hva er det du skal ta opp med far?

Lurer på det samme.

Skrevet

Forstår godt at du reagerer, stemor til barnet ditt går hardt ut mot deg og mellom linjene så leser jeg at hun beskylder deg for at du ikke følger retningslinjene for å bli kvitt lus. 

Hun burde heller holdt seg litt oppdatert på hvor vanskelig det kan være å bli kvitt et luseproblem i barnehage og på skole. Sier seg selv at det ikke er din feil når ungen har vært lusfri i over 2mnd. 

Dessuten har hun ikke noe med å sende meldinger til deg på den måten der, det er barnets far du skal måtte forholde deg til, ikke stemor.

Hadde kommet til å gitt beskjed til far til barnet at du vil ha deg frabedt anklagende meldinger fra kjæresten hans. Er det noe så får han kontakte deg. 

Og hva er det med det dårlige skriftspråket til stemor?? Det heter ikke "henne har", men HUN HAR! 

Anonymkode: 9faf7...567

• Liker 15
Skrevet

Det hadde irritert meg også!!! Jeg tenker at du selvsagt vet hvordan man skal forholde seg når luseutbrudd oppstår, og en annen enn barnets forelder trenger ikke "belære" deg slik. Ikke kan hun skrive heller, måtte bare kommentere det siden hun liksom setter seg selv over...

• Liker 7
Skrevet

Merkelig det der; det skal "kreves" at vi er glad i og bryr oss om stebarna, men så fort det er noe, så har vi ikke noe med det.

Anonymkode: 292f4...cb0

• Liker 21
Skrevet

TS tar et valg når hun velger å gå i debatt her. Og hun gjør det igjen og igjen..

Dette er jo ikke første tråden om disse damene. Jeg kjenner igjen språkbruken og skrivefeilene.

Hvorfor forholde seg til det i det hele tatt? Lange svar med smilefjes er jo bare tull..

• Liker 9
Skrevet

Det jeg lurer på om jeg skal ta kontakt med far og si at jeg syntes samboeren hans sender meg "ekle" meldinger eller om jeg overreagerer. 

Jeg setter selvfølgelig pris på at hun er glad i barnet men jeg hadde allerede fått beskjed av far om at mammaen hans hadde funnet ett egg og om jeg rakk å kjøpe lusemiddel idag. Det er bare måten hun snakker til meg på som jeg reagerte på.

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke stemor skal hjelpe barnet med lekser i norsk....

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Rotemor skrev:

TS tar et valg når hun velger å gå i debatt her. Og hun gjør det igjen og igjen..

Dette er jo ikke første tråden om disse damene. Jeg kjenner igjen språkbruken og skrivefeilene.

Hvorfor forholde seg til det i det hele tatt? Lange svar med smilefjes er jo bare tull..

Jeg har ikke skrivd tråd om hun før😅 ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrivd tråd om hun før😅 ts

Da er det i såfall påfallende likt en annen her inne. De færreste skriver "forje" og "skrivd" da det ikke er ord.

• Liker 4
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

1)  Er du ikke redd for at hun ser tråden når du legger ut skjermdump? Det er jo ikke anonymt. 

2) Ja, jeg hadde irritert meg grønn over å få sånn belærende oppførsel bare fordi at de har klart å finne et egg. "Det må ligge et egg hjemme hos deg"? Har hun stått inn i leiligheten din med der forstørrelsesglass og pinsett siden det må ligge hos deg? Jeg er usikker på om jeg ville tatt det opp med han, men jeg ville definitivt ikke svart henne igjen. 

Endret av Wanda Maximoff
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig det der; det skal "kreves" at vi er glad i og bryr oss om stebarna, men så fort det er noe, så har vi ikke noe med det.

Anonymkode: 292f4...cb0

Det er fint å bry seg om, men hva feiler far siden han ikke kan kommunisere med barnets mor selv? Er dette noe en stefar ville sendt melding om til barnets far?

• Liker 2
Skrevet

Dette står om lusa:

" Etter ca 24 timer uten menneskeblod, er den imidlertid for kraftløs til å etablere seg på et nytt hode, og er dødsdømt. "

Lus på en hodepute som ikke brukes, er derfor død etter et par dager. Din eks sin nye partner er ikke særlig godt informert.

http://www.hodelus.no/hodelus_FAQ.htm

Anonymkode: 4d2a5...c81

• Liker 3
Skrevet

Korrigering. Egg kan leve i "mange dager" iflg en oversikt lenger ned på siden jeg linket til. Det er selve hodelusen som ikke overlever så lenge uten menneskeblod, altså. Egg overlever lengre (i dagesvis)

Behandling med kulde gir resultater.

Anonymkode: 4d2a5...c81

Skrevet

Jeg hadde bedt dama klappe igjen og bedt far om å "kontrollere" dama si. Ser ingen grunn til at du skal bli snakka til som om du er en idiot - med mindre du er det, selvsagt.

• Liker 5
Skrevet

Er det noen grunn til å svare henne i det hele tatt? Det der var en typisk debatt som ikke løser seg på sms.

Skrevet

Forstår ikke helt hvorfor du må sende meldinger med nydama. Hadde jeg vært så uheldig og hatt en barnefar som var inni bildet så er det jo han jeg hadde forholdt meg til ikke dama.

Skrevet
8 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Forstår ikke helt hvorfor du må sende meldinger med nydama. Hadde jeg vært så uheldig og hatt en barnefar som var inni bildet så er det jo han jeg hadde forholdt meg til ikke dama.

Jeg er helt enig. Det der er å la seg harselere med. Det velger man faktisk selv.

Skrevet

Dropp å svar henne selvfølgelig. Gi henne en enkel norskbok til jul fra barnet, rettskriving og grammatikk. Kikk litt i den selv først. Ingen grunn til å krangle eller i det hele tatt kommunisere med slike, forhold deg til faren. Denne diskusjonen var dere to om. Når noen er så irriterende som henne, vinner du aldri. 

Anonymkode: 8e220...6de

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...