AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Jeg er ei ung kvinne som faktisk blir sjokkert over hvordan enkelte (vel, faktisk skremmende mange) kvinner fremstiller seg selv nå til dags! Som ei som har god selvtillit og selvbilde, er det helt sykt krise å se hvordan det går med mange andre jevnaldrende i dette landet. Veksler mellom å være flau og overrasket om hverandre. Er det mangel på psykologhjelp som kjører så mange av sporet, eller er det det faktum at folk generelt er svake? For ja, i mine øyne er du ikke helt i ditt ess om du opererer den allerede normale vaginaen din, sprøyter botox inn i en 20 år gammel hud, restylane, neseoperasjon, vippeextensions, rumpeimplantater, tatovering av bryn, silikonimplantater +++ Og så er det rett på Instagram for å komme med noen fraser som liksom passer imaget deres, gjerne om hvor "independent" og sterk kvinne man er. Haha, det er b u l l s h i t. Jeg blir vanvittig klein! Jeg kan fortelle hva dette er: Dere er rævkjørt av press, og ja - det er synd i dere. Er du nødt til å fikse på deg selv, er du svak. Slik ser vi med selvtillit på dere. Det komiske for meg er hvordan flere av disse kvinnene snakker om hvor lite de bryr seg om hva andre synes, spesielt menn, men når det gjelder å spre bena for et mannfolk, er det grining om at kjønnsleppene henger, at magen er litt slapp og brystene flate. Den samme frasen som forresten går igjen hele tiden: "Har du et kompleks som ødelegger livet ditt, så hvorfor ikke gjøre noe med det?". Selvsagt, om du føler deg suicidal på grunn av en "potetnese", så vil nok en operasjon fikse alt. Nope, det vil ikke fikse det faktum at du er lettpåvirkelig og ikke tørr å være deg selv. Det som skjer her, dersom du er en av disse som gjerne vil fikse alt mulig, er at du blir mer og mer lik "flertallet" - og til slutt ender opp helt ulik den du var ment til å være. Er du f.eks. fra Midt-Østen og har en karakterirsk nese for akkurat ditt folkeslag, hvorfor faen skal du fikse på det det?! Det samme gjelder om du er fra Kina, og absolutt skal operere deg til "vestlige" øyelokk. Get over your self, det der er ILLE. Nå sier jeg ikke at alle vil være noe annet enn det de der, men det er flere veike kvinnfolk enn det er sterke i den yngre garde, virker det som. Unik og naturlig skjønnhet ser snart ut til å være et tapt kapittel, så jeg oppfordrer alle som har styrke nok til å være den de er, til å aldri gi slipp på det! De andre: Skaff hjelp. Anonymkode: 7af04...969 9
Ananas. Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 At kvinner blir sett på som det "svake kjønn" har nok mer med historien og biologi å gjøre, ikke så mye hvilke operasjoner enkelte velger å ta.. Jeg mener også at man skal være fornøyd med seg selv som man er, men å koble det til "det svake kjønn"-fenomenet er ganske søkt, med tanke på hvor mange som IKKE opererer eller fyller på med noe som helst. 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 Knallbra innlegg, ts! Anonymkode: 78f55...b6b 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 Jeg har hørt også menn si at det er en svakhet enkelte kvinner har at de bryr seg så utrolig mye om hva folk mener om en. Du må jo være enig i at man ikke akkurat fremstår som selvsikker og trygg på seg selv, når man ikke takler måten man ble skapt på? Anonymkode: 7af04...969
Gjest mida93 Skrevet 9. februar 2017 #5 Skrevet 9. februar 2017 (endret) Jeg mener at folk som konstant fokuserer på utseendet på denne måten (f.eks. enkelte bloggere), har jævlig feil prioriteringer. Hvem er det man virkelig husker i historien? Er det de som hadde de mest perfekte leppene, den mest spretne rumpa og de helt vanvittig perfekte kinnbeina? Don't think so. Det er de smarte man husker, de som gjorde noe for verden. Vær litt mindre selvopptatt, det er en begynnelse Endret 9. februar 2017 av mida93
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 9. februar 2017 #6 Skrevet 9. februar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unik og naturlig skjønnhet ser snart ut til å være et tapt kapittel, så jeg oppfordrer alle som har styrke nok til å være den de er, til å aldri gi slipp på det! Anonymkode: 7af04...969 Jeg er enig med deg.
Gjest William Adelin Skrevet 9. februar 2017 #7 Skrevet 9. februar 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt også menn si at det er en svakhet enkelte kvinner har at de bryr seg så utrolig mye om hva folk mener om en. Anonymkode: 7af04...969 Jepp kvinner burde bli flinkere og slutte å bry seg hva andre tenker om dem.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #8 Skrevet 9. februar 2017 32 minutter siden, William Adelin skrev: Jepp kvinner burde bli flinkere og slutte å bry seg hva andre tenker om dem. Det samme gjelder menn. Anonymkode: 04b06...404
Gjest Bossa Nova Skrevet 9. februar 2017 #9 Skrevet 9. februar 2017 De kaller det "generasjon perfeksjon". Kanskje det passer bedre med "generasjon operasjon".
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 På 09/02/2017 den 17.40, Bossa Nova skrev: De kaller det "generasjon perfeksjon". Kanskje det passer bedre med "generasjon operasjon". "Generasjon perfeksjon" er egentlig et veldig beskrivende uttrykk for de yngre medlemmene av generasjon Y + hele generasjon Z. Problemet med uttrykket er at disse menneskene er oppvokst med social justice og tumblr-aktivisme, og har derfor ikke evnen til å forstå ting som ironi, sarkasme og satire. Derfor vil de ta et uttrykk som "generasjon perfeksjon" som et kompliment, noe det absolutt ikke er ment som. Så jeg vet ikke om det er så lurt å kalle dem det, egentlig. "Generasjon operasjon" er kanskje lettere for dem å forstå meningen av. Anonymkode: 04c23...36e 3
OPIgirl Skrevet 14. februar 2017 #11 Skrevet 14. februar 2017 På 9.2.2017 den 16.57, Gjest William Adelin skrev: Jepp kvinner burde bli flinkere og slutte å bry seg hva andre tenker om dem. Det kommer når man blir eldre. Da slutter man å bry seg hva andre synes om en og det er herlig befriende. Det gjelder ikke bare kvinner, men menn også. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #12 Skrevet 14. februar 2017 Åh, så enig!!! Anonymkode: 47d22...f37
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #13 Skrevet 14. februar 2017 På 13.2.2017 den 21.51, AnonymBruker skrev: "Generasjon perfeksjon" er egentlig et veldig beskrivende uttrykk for de yngre medlemmene av generasjon Y + hele generasjon Z. Problemet med uttrykket er at disse menneskene er oppvokst med social justice og tumblr-aktivisme, og har derfor ikke evnen til å forstå ting som ironi, sarkasme og satire. Derfor vil de ta et uttrykk som "generasjon perfeksjon" som et kompliment, noe det absolutt ikke er ment som. Så jeg vet ikke om det er så lurt å kalle dem det, egentlig. "Generasjon operasjon" er kanskje lettere for dem å forstå meningen av. Anonymkode: 04c23...36e Hahahahaha! Anonymkode: 47d22...f37
Lunarstone Skrevet 15. februar 2017 #14 Skrevet 15. februar 2017 På 9. februar 2017 den 16.14, AnonymBruker skrev: Jeg er ei ung kvinne som faktisk blir sjokkert over hvordan enkelte (vel, faktisk skremmende mange) kvinner fremstiller seg selv nå til dags! Som ei som har god selvtillit og selvbilde, er det helt sykt krise å se hvordan det går med mange andre jevnaldrende i dette landet. Veksler mellom å være flau og overrasket om hverandre. Er det mangel på psykologhjelp som kjører så mange av sporet, eller er det det faktum at folk generelt er svake? For ja, i mine øyne er du ikke helt i ditt ess om du opererer den allerede normale vaginaen din, sprøyter botox inn i en 20 år gammel hud, restylane, neseoperasjon, vippeextensions, rumpeimplantater, tatovering av bryn, silikonimplantater +++ Og så er det rett på Instagram for å komme med noen fraser som liksom passer imaget deres, gjerne om hvor "independent" og sterk kvinne man er. Haha, det er b u l l s h i t. Jeg blir vanvittig klein! Jeg kan fortelle hva dette er: Dere er rævkjørt av press, og ja - det er synd i dere. Er du nødt til å fikse på deg selv, er du svak. Slik ser vi med selvtillit på dere. Det komiske for meg er hvordan flere av disse kvinnene snakker om hvor lite de bryr seg om hva andre synes, spesielt menn, men når det gjelder å spre bena for et mannfolk, er det grining om at kjønnsleppene henger, at magen er litt slapp og brystene flate. Den samme frasen som forresten går igjen hele tiden: "Har du et kompleks som ødelegger livet ditt, så hvorfor ikke gjøre noe med det?". Selvsagt, om du føler deg suicidal på grunn av en "potetnese", så vil nok en operasjon fikse alt. Nope, det vil ikke fikse det faktum at du er lettpåvirkelig og ikke tørr å være deg selv. Det som skjer her, dersom du er en av disse som gjerne vil fikse alt mulig, er at du blir mer og mer lik "flertallet" - og til slutt ender opp helt ulik den du var ment til å være. Er du f.eks. fra Midt-Østen og har en karakterirsk nese for akkurat ditt folkeslag, hvorfor faen skal du fikse på det det?! Det samme gjelder om du er fra Kina, og absolutt skal operere deg til "vestlige" øyelokk. Get over your self, det der er ILLE. Nå sier jeg ikke at alle vil være noe annet enn det de der, men det er flere veike kvinnfolk enn det er sterke i den yngre garde, virker det som. Unik og naturlig skjønnhet ser snart ut til å være et tapt kapittel, så jeg oppfordrer alle som har styrke nok til å være den de er, til å aldri gi slipp på det! De andre: Skaff hjelp. Anonymkode: 7af04...969 Jeg er veldig enig . Kroppsideal har eksistert i alle tider , og hva som ses på som attraktivt forandrer seg, men det har vel aldri vært så unaturlige idealer som det er nå. Litt gift her (ja; botox er nervegift), litt fettsuging der, knekk nesen og raspe den til en "fin" form. Sprøyt inn eget fett fra en uheldig plass på kroppen til en mer ønsket, og resten fyller vi og former vi med silikon til vi blir "fornøyde". Det er ikke bare ikke sunt eller ikke bra, det er direkte skremmende. Jeg har ikke peiling på hva man kaller de enkelte generasjonene, men jeg har inntrykk av at det er de som er 5 -10 år yngre enn meg som har dette forvridde idealet å se opp til. Jeg er 28. Hva skjedde i mellomtiden her egentlig? Tilgang på sosiale media i all for ung alder? "Press" til å prestere har eksistert i alle tider, dette syke utseendepresset må vel ha en sammenheng med allmenn tilgang på "sosiale " media/ blogger osv osv osv??
Elaine Marley Skrevet 15. februar 2017 #15 Skrevet 15. februar 2017 Egentlig ganske enig i dette. Alt skal opereres og folk skal se så utrolig like ut. Synes det er utrolig kjedelig. Hele den der tendensen om å måtte passe inn og samtidig poster folk visdomsord om å være seg selv. De er jo ikke det. Har lurt på hvor det er blitt av individualiteten. Den ser ut til å ha forsvunnet og blitt erstattet med et krampaktig behov for å være så like som mulig. Alle har sine usikkerheter, men synes fokuset bør være å godta seg selv som den man er og ikke operere det bort.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #16 Skrevet 16. februar 2017 På 2/9/2017 den 16.27, mida93 skrev: Jeg mener at folk som konstant fokuserer på utseendet på denne måten (f.eks. enkelte bloggere), har jævlig feil prioriteringer. Hvem er det man virkelig husker i historien? Er det de som hadde de mest perfekte leppene, den mest spretne rumpa og de helt vanvittig perfekte kinnbeina? Don't think so. Det er de smarte man husker, de som gjorde noe for verden. Vær litt mindre selvopptatt, det er en begynnelse Marilyn Monroe blir jo fortsatt sett på som et ikon. Anonymkode: 5e08f...910
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #17 Skrevet 17. februar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Marilyn Monroe blir jo fortsatt sett på som et ikon. Anonymkode: 5e08f...910 Var ikke det fordi hun var den første kvinnelige skuespilleren? Anonymkode: 7af04...969
brownbrown Skrevet 17. februar 2017 #18 Skrevet 17. februar 2017 (endret) unge vestlige kvinner i sitt ess...denne generasjonen og videre blir bare værre og værre og denne type kvinner lurer på hvorfor vi ikke respekterer dem ? Endret 17. februar 2017 av brownbrown 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #19 Skrevet 17. februar 2017 gamlisstempel: aaalt var bedre før og ungdommen blir verre og verre. Hver tid har sin plage. Korsetter var også noe dirt. Ungdom speiler tiden de lever i. Så blir de voksne. Om vi skal kritisere noe kritiser tiden vi lever i, ikke ungdommene som speiler den Anonymkode: 8a909...002
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #20 Skrevet 17. februar 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var ikke det fordi hun var den første kvinnelige skuespilleren? Anonymkode: 7af04...969 nei Anonymkode: 8a909...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå