Gå til innhold

Hvordan stelle med potteroser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt noen potte-roser og vil at de skal vare lengst mulig. Hvordan skal jeg stelle med de? Hvor ofte skal de vannes og hvor mye? Mye sollys?

Anonymkode: 68e65...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er å potte dem om så de får mer jord, det er min erfaring. Sett dem i større potter!

Mine varte aldri lenge før jeg begynte å gjøre det slik. Om du ikke har mulighet til å gi dem større krukker, så pass på at de får jevnlig gjødsel iallfall. 

Anonymkode: a5b9f...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for mye vann og ikke for lite vann, den skal vere lett fuktig, men det verste er for mye vann. Så gjødsler du hver gang du vanner viss du bruker flytende gjødsel. Er greit å kjøpe gjødselpinner og stikke i jorden, eller langtidsgjødsel, det slipper ut gjødsel når det kommer i kontakt med vann og varme og varer i ca 6 mnd. Holder du liv i den til det bli vår/sommer kan du plante den i krukke ute for så å ta den inn til høsten. Husk å klippe den ned litt så den ikke ser så pinglette ut. Kan også vere greit å plante den i en større krukke, da er det lettere å ha kontroll på vanningen og du trenger ikke vanne så ofte,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...