Gå til innhold

Når tror/håper/"forventer" du at arvingen har sex for første gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnet ditt blir (mye) større, hva forventer du av oppførsel da? Ser du for deg at du vil være den forelderen som lar tenåringen få ha overnattingsbesøk av hvem som helst inne på rommet etter at du har kjøpt inn kondomer just in case? Eller kanskje den litt strengere forelderen som forventer at han/hun skal være gift før sex?

Tok jo to motsetninger her som eksempel, men hva ser du for deg? Når et det akseptabelt i dine øyne at han/hun har sex? 

Anonymkode: 72071...8cb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke forventninger, ønsker og håp til når barna våre skal ha sex! Det ville vært perverst.

Vår oppgave er å informere de så mye som mulig før den eventuelle dagen kommer. Ideelt sett skal de være trygge på valget sitt og ta de nødvendige forholdsregler.

• Liker 17
Skrevet

Den tanken har aldri slått meg.

Anonymkode: 7c871...2f7

• Liker 3
Skrevet

Når han/hun er klar for det. Vil hverken tilrettelegge eller sabotere. Kommer til å oppmuntre til trygg sex og få et avslappet forhold til kropp og sex. 

Skrevet

Arvingen?? Høres ut som om du snakker om en kongelig

Anonymkode: ccbf0...bc5

• Liker 7
Skrevet

Akkurat som barn ikke ønsker bli involvert i foreldrenes seksualitet så ville jeg heller ikke ønsket involvere meg i barnas seksualitet annet enn at jeg ville hatt en liten prat om blomstene og biene når de kom i puberteten. 

• Liker 2
Skrevet

Det er på ingen måte min sak, men jeg håper når den tid kommer at jeg har klart å lære ham at man ikke skal presse noen til det og at det er lurt å bruke kondom.

Anonymkode: ed2f7...4d6

Skrevet

Når hun er gift og har tre barn :tommelsmil: 

Nei, seriøst. Jeg tenker jeg skal tenke like lite over det, som jeg håper hun tenker over mitt sexliv. Og enn så lenge må jo bare målet mitt være å oppdra et barn som er trygg på seg selv og tar gode valg.  

Skrevet

Det viktigste er at hun eller han er klar for det, mentalt og følelsesmessig. Skal jeg tippe når det skjer så gjetter jeg på et sted mellom 16 - 18 år.

Skrevet

jeg regner med rundt 14-17 et sted. 

men med en mor som tok praten om både mensen og prevensjon altfor sent selv (fikk mensen i en skoletime da jeg var 9, ble gravid da jeg såvidt var fylt 15), så planlegger jeg å ta begge de samtalene en gang i året fra hun fyller 8.

hun får ha overnattingsbesøk så fort hun er på varig prevensjon (feks. p-stav) men vil ikke la henne overnatte borte før jeg stoler på gutten. hos oss kan hun bare rope høyt så får hun hjelp. lettere å avverge overgrep da (jeg sa lettere - ikke umulig).

Anonymkode: 34255...beb

• Liker 2
Skrevet

Det er vel to grupper du ikke tenker har sex. Foreldrene dine og barna dine. Ferdig snakket.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når barnet ditt blir (mye) større, hva forventer du av oppførsel da? Ser du for deg at du vil være den forelderen som lar tenåringen få ha overnattingsbesøk av hvem som helst inne på rommet etter at du har kjøpt inn kondomer just in case? Eller kanskje den litt strengere forelderen som forventer at han/hun skal være gift før sex?

Tok jo to motsetninger her som eksempel, men hva ser du for deg? Når et det akseptabelt i dine øyne at han/hun har sex? 

Anonymkode: 72071...8cb

20 år - i et godt etablert parforhold.

Anonymkode: 84bea...2e4

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Arvingen?? Høres ut som om du snakker om en kongelig

Anonymkode: ccbf0...bc5

Er ikke hen en arving da?

Hva med Arvingarna, er jo arvinger overalt. 

Anonymkode: 84bea...2e4

Skrevet

Bortsett fra at jeg håper de er over den seksuelle lavalder og gjerne litt eldre, har jeg absolutt ingen formening om når / hvor / hvordan / med hvem barna mine har sex første gang. Det er virkelig ikke min bissniss, men som sagt håper jeg de venter til de er noenlunde voksne.

Anonymkode: 859bd...8b8

Skrevet

Nå er jeg mor til en jente på 16 år, og hun har hatt kjæreste i 1,5 år. Så hun var 15 år første gang hun hadde sex. De hadde vel vært sammen i ett halvt år, da de startet å overnatte hos hverandre. Her er alle foreldre enige om dette. Selv om de bare var 15 år da, så kunne de jo ha sex når som helst ellers. Og de har et veldig bra forhold, det har de hatt hele veien, så selvfølgelig støtter vi foreldre de. Og hun fortalte meg det med en gang, de hadde hatt sex. De brukte kondomer, som jeg hadde i skapet. Vet at flere av hennes venninner, startet tidlig, og ikke turte å skaffe kondomer, og da valgte og ikke bruke noe. Så jeg kjøpte inn store mengder kondomer, og sa til min datter at det var bare å ta. Og hun måtte gi til de venninnene som trengte det og. Og at jeg ville ikke stille noen spørsmål, til om det forsvant mange kondomer. Og i alderen rundt 14 forsvant det mange kondomer, som hun delte ut, så har det roet seg gradvis etter det. Og nå som hun er 16 år, så ser det ut som alle vennene klarer å ordne prevensjon selv. Min datter bruker p-piller.

Anonymkode: ec8ab...8f7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...