AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Hvordan er det å være norsklærer/norsklærerutdanningen pr 2017 og fremover? Jeg står litt fast her da jeg skal sette opp 10 valg til skoler nå til våren, og de fleste samfunnsfaglige 5-10 GLU utdanningene har utrolig høyt snitt i forhold til det GLU 5-10 med NORSK som fag er alternativ, matte er totalt uaktuelt. Så ser ut som norsk er eneste mulighet for meg, dersom jeg ikke kommer inn på de få som har samfunnsfag som linjefag. Jeg er ikke super-flink eller motivert i norsk som fag på vgs, men jeg er villig til å legge en stor innsats i det. Jeg ligger på en 4-3 i norsk nå i 2 og 3 vgs, men lå mer mot 4-5 på ungdomskolen. Spørsmålet mitt er da hvor hardt det er for en som ikke er så flink i norsk, å komme gjennom studiene med norsk? Det er ikke snakk om norsk som masterfag, men som et 60 studiepoengs fag. Det er spesielt nynorsk som er det STORE problemet mitt, mens bokmål er overkommelig. Jeg vil veldig gjerne bli lærer, men ser dårlig ut uten å ha norsk som fag. Kan noen dele erfaringer? Anonymkode: f6d51...0d2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 Jeg har tatt 60stp norsk via GLU 5-10, uten å være spesielt motivert. Det var helt overkommelig. Nynorsken er tung, men det går overraskende bra når man først kommer inn i det. Anonymkode: fbbef...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå