AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Hei! Jeg kommer ikke inn på ønsket studie her jeg bor. Jeg må flytte 600 km eller over 2000 km for å kunne studere det jeg vil, har ikke råd til å ta eksamen i alle fagene jeg trenger for å kunne øke snittet mitt. Nå har privatistweb lukket siden, så da må jeg i såfall vente et helt år til, men det orker jeg ikke. Jeg er gift og vi har et barn sammen, han har hele livet sitt her med godt betalt jobb som han nettopp har fått. Jeg føler meg fanget, og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Utdanning veldig viktig for meg og det er på tide å starte nå i en alder av 23 år. Jeg føler ikke at et avstandsforhold hadde fungert, vi har jo et felles barn og er gift. Hvordan skal jeg klare å overbevise han om å flytte? Anonymkode: d84b8...428
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 Du har jo tatt et ganske avgjørende valg ved å gifte deg og få barn så tidlig. Så mannen din er i sin fulle rett til å ikke ville dra når du faktisk har valgt å etablere deg der. Finnes det tilbud for studiet ditt som er mer nettbasert eller som ikke krever så mye oppmøte? Anonymkode: 21670...745 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 TS HER Snittet her jeg bor økte utrolig mye i fjor, så det var helt uventet. Det finnes dessverre ikke noe nettbasert og jeg vil tro at det er obligatorisk oppmøte. Enig i at jeg ikke kan forvente at han skal bli med, men har liksom ikke noe annet jeg kan gjøre. Hadde derfor håpet at noen kanskje hadde vært i samme situasjon og som hadde erfaring med det. Anonymkode: d84b8...428
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 Jeg tenker at når man tar et valg om å få barn og etablere seg så må man nesten bare stå ved det, men mindre dere har diskutert flytting før. Et år er ikke så mye i det store og hele. Anonymkode: 135e6...a6f 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #5 Skrevet 9. februar 2017 Jeg tenker også at det er du som må tilpasse deg nå. Gå inn på Samordna opptak, du kan velge å kun søke etter nettbaserte studier, og da kan du se om det er noe der som du kunne tenke deg å søke på. Jeg kjenner flere som har studert enten nettbaserte studier eller samlingsbaserte studier. Da kan det hende at du må bort noen uker i løpet av året, men da får dere heller leie inn barnevakt eller at mannen stepper inn. Anonymkode: bc7c8...3a2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #6 Skrevet 9. februar 2017 Her får dere spare opp penger slik at du kan øke poengsummen din (ta opp fag) for å komme inn der du bor, eller så får du finne deg noe annet å studere. Det er helt hinsides at planen din er å overtale mannen din til å flytte når du faktisk har en mulighet til å studere det du vil der dere bor nå. At han skal gi opp livet sitt der dere bor nå, si opp jobben sin og flytte med deg 2000 km unna er et langt større offer enn å bruke noen tusenlapper på å ta opp fag for å komme inn der dere bor nå. Privatistweb åpner til høsten igjen, så at du må vente et helt år er bare tull. Da har dere uansett god tid til å spare opp penger. Anonymkode: 17c9d...5f6 2
BritneyBitch Skrevet 9. februar 2017 #7 Skrevet 9. februar 2017 Videregående er ikke spesielt vanskelig. Derfor bruker du det neste året på å lese hjemme og ta eksamener som privatist, og så søker du samordna opptak til neste år, og studerer der du bor nå. Dette kan du gjøre uten at det vil koste deg spesielt mye. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #8 Skrevet 9. februar 2017 Jeg synes det er drøyt urimelig å forvente at han skal si opp jobben sin, og dra fra alt og alle han kjenner, fordi du vil studere. Så mitt råd er vel å enten vente til du har bedre råd, eller studere noe annet. Har du tatt valget om å få barn og gifte deg, så kan du ikke kjøre en sånn egotripp som du nå planlegger. Anonymkode: dd19e...8c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå