Gå til innhold

Takket nei til å holde babyen, hun ble sur.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på et familieselskap med mannen min og der var det et par som hadde en baby. Jeg håndhilste på dem og koste babyen på hodet mens jeg sa "Heii du" eller noe lignende. Moren spurte med en gang om jeg ville holde den, men jeg hadde ikke så veldig lyst så jeg svarte nei, det går bra. Det ser ut som om han koser seg veldig hos deg akkurat nå. Også gikk jeg videre og hilste på de andre gjestene.

Fikk høre i ettertid at hun mente jeg var en uoppdragen unge ( jeg er 26 år) som ikke ville holde babyen. Hun mente dette var veldig uhøflig.

Det må vel kunnne gå ann og takke nei til det?!  Det er jo ikke alle som liker barn eller føler seg komfortable rundt dem.  Og jeg skjønner ikke helt at noen mødre vil at totalt ukjente mennesker skal holde babyen deres. Var jeg uhøflig? 

Anonymkode: d8868...6df

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare glem det. Hun er i ammetåka. Det er velkjent at det skal lite til å tråkke nye mødre på tærne.

Anonymkode: da196...8dc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hvis du er kvinne var hun sexistisk. Kan ikke forestille meg at noen skulle forventet at jeg skulle holde en baby som mann på 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke gjort noe galt. 

Vær dog forsiktig med å legge for mye i det "du har hørt". Du vet jo ikke selv hva som egentlig har blitt sagt. Noen liker jomå skape litt drama, og få andre til å føle seg dårlig. Om babymoren er en venninne av deg så snakk med henne og få ryddet opp i dette. 

Anonymkode: 6499f...4f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er hun tullete og urimelig. Det er helt ok å ikke ville holde babyen, og si neitakk. Nybakte mødre har en tendens til å være ekstremt hårsåre, og forvente at alle andre skal forgude babyene deres like mye som dem selv. Det å få holde babyen er den største ære de kan tenke seg. 

Jeg sier også nei på en høflig måte, og ja, det har hendt folk har blitt sur. Det får være deres problem. Jeg er ikke komfortabel med å holde babyer, så da lar jeg være. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 106f3...c78

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ammetåke og hormonkaos i kroppen, eller så er hun selv en rimelig uoppdragen og selvsentrert dame. Ikke alle synes babyer er det mest interessante i verden og ikke alle føler seg bekvem med å holde babyer.
Men hva vet vel jeg, en "uoppdragen unge" godt oppi 30-årene?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før jeg fikk barn selv hadde jeg aldri tatt i en baby, og ville glatt takket nei til å holde noen fremmede sin baby. Hadde f..en ikke visst opp eller ned på ungen, eller om jeg kom til å ødelegge den hvis jeg holdt feil.

Jeg ville ikke sett på deg som uoppdragen eller frekk i hvert fall.

Anonymkode: 8aeba...521

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk spørsmål om jeg ville holde babyen til min fetter og konen hans. Jeg sa nei, men alle insisterte på at jeg måtte holde babyen. Ok, greit hvis de slutter å mase så kan jeg holde ham litt, tenkte jeg. Det første ungen gjorde da han kom i armene mine var å skrike som om han trodde jeg skulle drepe ham. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, babyer er søte... Men å holde de er både skummelt og slitsomt. Skjønner godt at du sa nei, og du gjorde faktisk ingenting galt. Ikke bry deg om det, alle med vett i hodet vil ikke engang tenke på det neste gang de møter deg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok en av disse mødrene som synes babyen sin skal være sentrum for oppmerksomheten til alle. Ikke helt unormalt, for mange av de rundt om. 

Vi er mange uoppdragne unger i alle aldre da, som har null interesse av å holde unger. Kan leve fint med det, selv om jeg vet flere har blitt sur fordi jeg ikke har så stor interesse av babyene deres...

Du gjorde ikke noe galt, det er mora som er litt for overfølsom og egosentrisk. 

Anonymkode: 28993...792

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ser yngre ut enn du er? Noen 26-åringer ser jo ut som 15-åringer. Er man litt flatbrystet og har babyface, så..

Men uansett så var det merkelig at hun spurte en fremmed om den fremmede ville holde babyen.

Anonymkode: 5bd9f...d05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var ikke frekk, men litt krøllete sosiale antenner kanskje. Det "riktige" svaret er et alltid "ja". Så holder du i 2 minutter og leverer videre. 

Anonymkode: fefe2...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du var ikke frekk, men litt krøllete sosiale antenner kanskje. Det "riktige" svaret er et alltid "ja". Så holder du i 2 minutter og leverer videre. 

Bullshit! Man skal ikke la seg overkjøres og være tro mot egne følelser. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du ser yngre ut enn du er? Noen 26-åringer ser jo ut som 15-åringer. Er man litt flatbrystet og har babyface, så..

Det er like teit oppførsel uansett om TS er 15 eller 26, eller i hvilken som helst annen alder. Det er ingen sosiale normer som tilsier at man er pliktig å holde andre folks babyer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men uansett så var det merkelig at hun spurte en fremmed om den fremmede ville holde babyen.

Tror jeg faktisk ser litt eldre ut enn det jeg er, Hehe.  Har fått høre det et par ganger. 

Takk for svar alle sammen! Da vet jeg at jeg ikke gjorde noe galt :)

Anonymkode: d8868...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, mormoren min tvang meg til å holde ungen til fetteren min en gang, la den bare fra meg i sofaen jeg (jada, jeg passet på at h*n lå trygt, er jo ikke gal heller).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det bra at slike som TS står imot og hjelper til å forandre det som nå blir sett på som "riktig". Om det å tvinge folk til å holde babyer når de ikke vil er "riktig" er det på tide at dette forandres :) 

Anonymkode: 804b9...e8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velsig spesielt å bli sur for noe sånt. Tror aldri jeg har spurt noen om å holde babyen min (med mindre jeg må fikse noe som er greit å gjøre med armene fri,men da spør jeg jo helst folk som kjenner babyen godt osv). Og om de hadde sagt nei hadde jeg ihvertfall ikke blitt sur, ikke alle er komfortable med det. Jeg var ikke det før jeg ble mor selv. Og selv nå syns jeg det føles feil å holde andre babyer enn min egen :P

Anonymkode: d81dd...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...