AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Vet ikke helt om Spørsmålet mitt er helt forståelig, men prøver uansett... Er i prosessen med å søke aap. Fikk avslag men sendte inn klage. Skal snart til nevropsykolog og har startet opp på rask psykisk helsehjelp i kommunen. Skal også i mars starte på angtmestringskurs. Har i tillegg et vedtak på behandling ved psykisk helsetjeneste. Så saken er at jeg er i praksis på et sted jeg trives veldig godt. Men merker nå at fem dager i uken er altfor mye. Hadde et helt forferdelig anfall på mandag kveld. Angsten er ganske ny for meg. Har ikke skjønt hva det har vært for litt over et år siden. Og det går også utover arbeidskraften min når jeg er på jobb føler jeg og veldig på humøret. Er veldig sliten på og etter jobb. Har prøvd å ta det opp med min veileder at jeg ønsket å gå ned til tre dager men fikk ingenting ut av det. Tror ikke jeg var så veldig tydelig, men skal forsøke igjen. Det eneste hun sa var egentlig da kunne jeg jobbe lenger de andre dagene. Oppfattet ille hva hun så før jeg sa ja. Og innså at jeg svarte litt for raskt. Har allerede lange dager på fem og seks timer. Så lurer jeg på om det er bedre å ta det opp med fastlegen når hun skal skrive legeerklæringen etter å ha fått resultatene fra utredningen hos nevropsykolog. Og skriver om all behandlingen jeg skal ha. Og siden jeg har behov for all denne behandlingen om det kan ha noe å si på at min søknad blir innvilget?? Håper spørsmålet mitt er forståelig Anonymkode: 53122...0f8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Lurer egentlig på det samme, har selv søkt og venter på utredning for hva som kan være gale med meg. Fikk du avslag? På hvilken grunnlag? Er så redd for at jeg også skal få det, sliter med rygg, hofte og kne. Anonymkode: 4adfb...4b6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurer egentlig på det samme, har selv søkt og venter på utredning for hva som kan være gale med meg. Fikk du avslag? På hvilken grunnlag? Er så redd for at jeg også skal få det, sliter med rygg, hofte og kne. Anonymkode: 4adfb...4b6 Jeg fikk avslag pa bakgrunn av at de mente jeg hadde lite arbeidserfaring og ikke nedsatt arbeidsevne. Og at jeg hadde fått avslag fra DPS. Noe jeg syntes var helt tullete å gi avslag for. I tillegg stod det av jeg visst var "i stad til" å ta en rekke jobber. En av de på bakgrunn av at jeg hadde en vaskejobb i to uker for noen år siden. Og at i en butikkjobb var det ikke nødvendig med noe forkunskap. Noe jeg syntes var helt feil. Men er i prossessen med utredning nå. Snart skal jeg til nevropsykologisk utredning..ENDELIG!! Har også startet på et behandlingstilbud og venter på et til.... Håper å få svar på klagen i løpet av mars. Så spørs det jo hva NAV har å si om alt disse legene skriver og mener da... Anonymkode: 53122...0f8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 Hva fastlegen sier hjelper ikke alltid. Pass på å ha en klage inne, og når du har vært hos nevro så sender du inn papirene du fikk fra han. Da vil du kanskje lettere få innvilget, og siden du allerede har en klagesak inne så vil du også få etterbetalt fra den datoen du søkte første gang. Anonymkode: f13af...95a
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #5 Skrevet 10. februar 2017 Du har fått praksis via NAV? Hvilket tiltak går du på nå? Du jobber jo 100% selv om du sier det er for mye, og på AAP skal arbeidsevnen være redusert med minst 50%. Dersom du i tillegg fikk avslag hos psykologen fordi de mente problemene dine ikke var alvorlige nok (?), så kan jeg forstå at NAV tolker saken din slik de gjorde. Vet ikke nøyaktig hvordan prosessen går når du er i den situasjonen. De jeg kjenner var sykmeldt eller hadde gått uten jobb og levd på sparepenger før de søkte hjelp Anonymkode: c699c...aea
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #6 Skrevet 10. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har fått praksis via NAV? Hvilket tiltak går du på nå? Du jobber jo 100% selv om du sier det er for mye, og på AAP skal arbeidsevnen være redusert med minst 50%. Dersom du i tillegg fikk avslag hos psykologen fordi de mente problemene dine ikke var alvorlige nok (?), så kan jeg forstå at NAV tolker saken din slik de gjorde. Vet ikke nøyaktig hvordan prosessen går når du er i den situasjonen. De jeg kjenner var sykmeldt eller hadde gått uten jobb og levd på sparepenger før de søkte hjelp Anonymkode: c699c...aea Timene jeg jobber er 80% og det er gjennom en attføringsbedrift, men også NAV. Er i en butikk, men har langt i fra de hva skal jeg kalle det "ordinære" butikk-arbeidsoppgavene. Jeg har f.eks ingenting med kundene å gjøre og det er jo over 50% av en butikkjobb er det ikke?! Anonymkode: 53122...0f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå