katta83 Skrevet 9. februar 2017 #1 Del Skrevet 9. februar 2017 Neste uke fyller begge barna mine år. Jenta blir 2 år og gutten 6 år. Skal derfor selvfølgelig arrangere felles voksen bursdag for de med besteforeldre, tanter og onkler. Kaker må jo lages så i den forbindelse lurer jeg på om noen har tips og ideer som kan passe for en fin/morsom kake til de. Tidligere har jeg laget borg kake til de og før datteren min ble født har jeg laget til han; tog kake, båt kake, bamse . Må ikke være altfor komplisert og gjerne sjokoladekake😀🎂 Legg gjerne ved link eller bilder😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #2 Del Skrevet 9. februar 2017 Er det noe spesielle filmer eller noe slikt de liker? Anonymkode: 617d1...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. februar 2017 #3 Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg laget Minionskake en bursdag, det var populært. Jeg brukte denne sjokoladekakeoppskriften (fast bursdagskake hos oss, veldig populær hos både store og små), men stekte kakene i to springformer i stedet for langpanne. Kaken er trukket og pyntet med fondant/mmf kjøpt på Meny (finnes også på bl.a. Jernia, Panduro o.l.). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katta83 Skrevet 9. februar 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 9. februar 2017 Tusen takk for svar. Av filmer han liker (hun er ikke så interressert i tv) så går det mye i Mikke, brannmann sam, turtles, spiderman osv. Jeg har sett to kjempe søte uglekaker på nett,kanskje litt jentene, men men. Men litt redd det ikke passer så godt med marsipan til sjokoladekake. Sånn fondant, det blir ikke i søteste laget da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #5 Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg laget ei veldig morsom bassengkake en gang. Den er veldig kjønnsnøytral og enkel å lage. Mulig du kan Google den (jeg fant oppskriften i et blad), men jeg kan prøve å forklare: Stek to sjokoladekaker i langpanne. Legg dem oppå hverandre og skjær ut en passe stor firkant i den øverste (skal bli basseng). Lag grønn gelé med dobbel mengde vann, ha evt i noen dråper blå konditorfarge for riktig farge på vannet. Denne geleen helles i hullet du har skåret ut når den er sånn halvveis stiv og så kan du røre i den sånn at du får riktig konsistens. Lag en hvit smørkrem som du smører på resten av kaka (skal forestille sand. Ha evt i noen dråper kaffe for litt mer sand-farge). Så plasserer du seigmenn nede i vannet, på stranda etc. Kjøp sånne paraplyer som brukes på paraplydrinker og la det være parasoller. Jeg synes det ble ei veldig morsom kake og den passer for både jente og gutt, nesten uavhengig av alder. Anonymkode: ce652...6e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katta83 Skrevet 9. februar 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 9. februar 2017 Tusen takk for svar😊 Har du bilde av kaken din😊? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #7 Del Skrevet 9. februar 2017 Nei, dessverre! Men prøvde å Google bassengkake nå, og da kom det opp noen fine bilder som lignet på den kaka jeg lagde! Anonymkode: ce652...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå