Gå til innhold

Dårlig stemning på jobben etter spøk i lunsjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi diskuterte litt om slekt og sånn i lunsjen i går, at selv om man har tilgang til folkeregisteret så er det ikke sikkert alt der stemmer, og så var det en kollega som nevnte oldemoren sin som hadde barn med tre forskjellige og ble skilt i mellomkrigstiden, at ikke var sikkert at hennes oldefar var den som oldemoren hadde oppgitt at var det.

Og det ironiske her er at hun, altså kollegaen min, har tre barn med to forskjellige og er nå sammen med en som ikke er far til noen av dem. Har ikke vært gift, men uansett så utbrøt jeg, sånn litt på spøk "så det er der du har det fra!", og hun ble kjempesur og nå i dag ignorerer hun meg helt :( 

Var retten over streken? La hun ikke litt opp til det, når hun så muntert snakket om oldemoren på den måten?

Anonymkode: f44d1...111

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Det går sikkert over etter stund, bare ikke ta noen spøker på hennes bekostning, men vær inkluderende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men i mellomkrigstiden var ting annerledes, så ja det var veldig over streken. Det er sånn en person kan finne på å si om man misliker den andre. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Det går nok over, bare pass på neste gang at du ikke spøker på den måten. Hun er nok bare hårsår og tåler ikke å bli spøkt med på det personlige.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Superbruker7
2 minutter siden, Evilposelos skrev:

Jo men i mellomkrigstiden var ting annerledes, så ja det var veldig over streken.

Hvilke ting tenker du på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Superbruker7 skrev:

Hvilke ting tenker du på?

Tenker på det med registrering og "løsunger" på den tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Liima skrev:

Jeg synes egentlig ikke det var så morsomt?

Poenget var vel at kollegaen kom med en humoristisk kommentar om at oldemoren var skikkelig "løs", og så har hun gjort nærmest eksakt det samme selv. Var nokså på kornet vil jeg si.

Anonymkode: b0937...e07

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi diskuterte litt om slekt og sånn i lunsjen i går, at selv om man har tilgang til folkeregisteret så er det ikke sikkert alt der stemmer, og så var det en kollega som nevnte oldemoren sin som hadde barn med tre forskjellige og ble skilt i mellomkrigstiden, at ikke var sikkert at hennes oldefar var den som oldemoren hadde oppgitt at var det.

Og det ironiske her er at hun, altså kollegaen min, har tre barn med to forskjellige og er nå sammen med en som ikke er far til noen av dem. Har ikke vært gift, men uansett så utbrøt jeg, sånn litt på spøk "så det er der du har det fra!", og hun ble kjempesur og nå i dag ignorerer hun meg helt :( 

Var retten over streken? La hun ikke litt opp til det, når hun så muntert snakket om oldemoren på den måten?

Det var en morsom tanke ts, men det er noe med hva man tenker og hva ma sier. Sosiale antenner kalles det. Skjønner du ikke selv at dette var frekt?

Anonymkode: 5e583...69a

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du fikk påpekt at hun var "løs". Alt må ikke sies selv om man tenker det.

Anonymkode: 5a5b8...34a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Hva vi andre synes er vel egentlig irrelevant. Poenget er at HUN åpenbart ikke tok det humoristisk. Siden dere er kollegaer (og kollegaer tilbringer mye tid sammen) får du "ta en for laget" som det heter og bare si en kort, men oppriktig unnskyldning. Hvis hun fortsatt er sur etter at du strekker ut en hånd er det hennes feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig

Jeg tror de færreste kvinner er stolt av å ha flere barn med flere menn, (og attpåtil en ny partner..) det er fortsatt tabu den dag idag. Jeg kan godt forstå at hun opplevde det som vel nært og derfor sårende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Hun snakker om at oldefaren hennes kanskje ikke er oldefaren hennes selv om det er han som oldemor har oppgitt. 
2) Du påpeker at det er der hun har det fra.

Nei, hva kan være frekt med det? :klo: 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda. litt klønete sagt av deg TS? Samlivsbrudd og sånn er gjerne det vondeste man går igjennom i løpet av livet. Det er ganske personlige greier, men jeg forstår også at hun "la opp til det" men om alle lo så føler hun seg sikkert latterligjort. Prøv å sett deg inn i det selv. Synes du det er hyggelig å bli ledd av?

Hun synes sikkert ikke at du er verdens kjekkeste person. Du får bare belage deg på litt dårlig stemning og så håpe at det retter seg ut. Men har du uflaks, så er hun så flau og såret at du fått deg en uvenn på kontoret. 

Anonymkode: 66519...c94

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg tror de færreste kvinner er stolt av å ha flere barn med flere menn, (og attpåtil en ny partner..) det er fortsatt tabu den dag idag. Jeg kan godt forstå at hun opplevde det som vel nært og derfor sårende. 

Jeg kan se for meg at OM folk LO og om det var mange andre der, så føler hun seg sikkert ydmyket.  Det har ikke TS sagt noe om så har ikke peiling. Det hadde vært interessant å vite om det var mange som stod der å lo da..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wanda Maximoff skrev:

1) Hun snakker om at oldefaren hennes kanskje ikke er oldefaren hennes. 
2) Du påpeker at det er der hun har det fra.

Nei, hva kan være frekt med det? :klo:

Det er ikke sikkert at det opplevdes som frekt, men det kan være at om det var mange der som lo så følte hun seg vel latterligjort av TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lo dere av henne?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan se for meg at OM folk LO og om det var mange andre der, så føler hun seg sikkert ydmyket.  Det har ikke TS sagt noe om så har ikke peiling. Det hadde vært interessant å vite om det var mange som stod der å lo da..

Nå har ikke jeg sagt noe om at andre lo men en annen gjorde det (siterte du feil innlegg ..?) men om andre lo eller ikke så var det nok uansett åpenlyst ydmykende for denne kvinnen. Slik @Overrasket sier så er det egentlig irrelevant om vi andre synes denne kommentaren var innafor; den var jo ikke på vår bekostning. Skal man fleipe på andre sin bekostning (og de er tilstedet..) - sier det segselv at den det gjelder bør også like/akseptere spøken. Viss ikke beveger vi oss farlig nære ren uthenging og mobbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...