Gå til innhold

Er det trygt å gi Kong når man ikke er hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det trygt å gi Kong før man drar på jobb, eller burde man være hjemme når hunden får Kong?

Anonymkode: 50989...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er flere her som gir kong før de drar på jobb. Men da må man vite at hunden ikke er av typen som ødelegger ting når den kjeder seg :) 

Anonymkode: fafe1...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hundekjeften er så liten i forhold til kongen at den garantert ikke kan sette seg fast i halsen er det greit å gi kong når hunden er alene. Men mindre ting som kan sette seg fast bør man styre unna.

I forrige uke måtte jeg faktisk bruke Heimlich-manøvern på den 9 år gamle hunden min, han presterte å sette fast et bein i halsen og jeg oppdaget at han fikk jo ikke puste. Han ble så redd stakkars! Tenker med gru på hva som kunne skjedd hvis jeg ikke hadde sett det og kunne hjelpe han. Aldri opplevd noe liknende før, men heretter blir det slutt på alt som kan sette seg fast i halsen her i huset altså. Kun under oppsyn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig hønemor og hun får verken tilgang til tyggebein eller leker når hun er alene. Men kong får hun alltid. Den tåler ganske mye gnaging og umulig for henne å sette i halsen. Har aldri bekymret meg over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha en rimelig kjevesterk hund om den greier å ødelegge en kong.... men du får jo kjøpt kong med ekstra sterk gummi i mindre utgave hvertfall. 

Anonymkode: 4153e...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
Caduceus skrev (På 10.2.2017 den 0.41):

Tilgi min uvitenhet,men hva er en kong?😳

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var desperat etter å finne noe hundene mine kunne Bryne seg på når jeg skulle på jobb her om dagen. Hadde glemt lekene et annet sted. 

Fant noen gamle klær og rev i tykke remser. La godbit midt i og lagde en dobbeltknute. Lagde så mange knuter bortover som mulig med godbiter inni. Trodde ikke det skulle funke, men hundene mine elsket det! Kan heller ikke sette seg fast i halsen. Tok også en stund før de fikk godbitene ut. Etterpå brukte de fillene som draleke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Noen som vet hvordan man bør vaske en kong?
Vaskemaskin? Håndvask?

Mine går i oppvaskmaskinen, føler de blir renest da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
OppNedPåAlt skrev (På 10.2.2017 den 7.38):

Mine går i oppvaskmaskinen, føler de blir renest da

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la hunden ha leker eller noe den kan biter i stykker uten oppsyn. Pluselig kan det tygges i små biter og hunden kan sette i halsen og kveles.

Anonymkode: e7dc3...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...