Gå til innhold

Hvis man blir angrepet av en hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man blir angrepet av en hund og får en del skader. Såpass av at man må på sykehus, men ikke får noe varige fysiske skader. Synes dere da det er naturlig at man blir redd for hunder til tross for at man vet at alle hunder er forskjellige og at de fleste aldri ville angrepet et menneske?

Anonymkode: ab9b9...c2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Trikset er vel å omgås hunder man kjenner og tidligere var trygg på etter en slik hendelse.

Anonymkode: 5a464...d32

• Liker 4
Skrevet

Det er jo umulig å svare på siden det kommer an på en lang rekke ting. Jeg har f.eks. blitt bitt av hund og blitt innlagt på sykehus, men jeg er ikke det minste redd for verken den aktuelle hunden eller hunder i sin alminnelighet. Nå var det riktignok ikke snakk om noe angrep på meg, men at hunder angriper mennesker helt ut av det blå er da også svært uvanlig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ble angrepet av hund, men hadde GRISEFLAKS! Fikk "bare" et kutt over øyenbrynet, men så jo for meg at hunden kunne revet av meg halve ansiktet. Så jeg er utrolig skeptisk til alle hunder idag og setter meg  ALDRI ned ved siden av en hvis jeg ikke kjenner en hund godt. Så ja, skjønner at folk blir redde i ettertid.

Endret av louise1
  • Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Leo skrev:

Det er jo umulig å svare på siden det kommer an på en lang rekke ting. Jeg har f.eks. blitt bitt av hund og blitt innlagt på sykehus, men jeg er ikke det minste redd for verken den aktuelle hunden eller hunder i sin alminnelighet. Nå var det riktignok ikke snakk om noe angrep på meg, men at hunder angriper mennesker helt ut av det blå er da også svært uvanlig.

Her mener jeg om man blir angrepet av en hund helt ut av det blå. Jeg vet at det ikke er noe som skjer ofte i det hele tatt, det er bare en hypotetisk situasjon om folk da ser på det som naturlig å bli redd for hunder om det skulle skjedd :) 

Skrevet
52 minutter siden, louise1 skrev:

Jeg ble angrepet av hund, men hadde GRISEFLAKS! Fikk "bare" et kutt over øyenbrynet, men så jo for meg at hunden kunne revet av meg halve ansiktet. Så jeg er utrolig skeptisk til alle hunder idag og setter meg  ALDRI ned ved siden av en hvis jeg ikke kjenner en hund godt. Så ja, skjønner at folk blir redde i ettertid.

Det er også svært sjelden at en hund biter for å ødelegge mest mulig. De har minst like god kontroll på hvordan de biter som vi har når vi tar i noe med hendene. Hunder som sloss for eksempel ser ut som de biter og river helt ukontrollert i kampens hete, men så viser det seg i etterkant at det ikke er en skramme på noen av dem. Hadde de bitt og revet det de klarte, så ville de ha hatt store skader. Det jeg mener er at det neppe var flaks og at hunden mente å gi deg en kraftig advarsel. Uten at jeg på noen måte mener at det er greit at hunder gjør det selvfølgelig.

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her mener jeg om man blir angrepet av en hund helt ut av det blå. Jeg vet at det ikke er noe som skjer ofte i det hele tatt, det er bare en hypotetisk situasjon om folk da ser på det som naturlig å bli redd for hunder om det skulle skjedd :) 

Det går fremdeles ikke an å svare på. Noen blir redd for å kjøre bil etter en bilulykke, andre ikke. Begge deler er like normalt.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er jo naturlig. Men dersom du (om det er deg selv du snakker om) "må" omgås hunder jevnlig så ville jeg nok øvd litt på å være sammen med hunder slik at du får noen gode opplevelser også. Er også en ide å lese litt opp hunders kroppsspråk for å forstå signaler for når f.eks hunden føler seg utilpass og (kanskje) kan gå til angrep. 

Har hørt flere som ikke forstår hvorfor hunder gikk til angrep (beit en gang eller glefset) når de har gjort noe hunden ikke liker. Forstår at ikke alle vet tegnene og eiere bør jo informere og følge med, men noen ting sier seg jo selv. F.eks når hunden knurrer så er det kanskje lurt å stoppe kosingen, eller feks ikke bryte inn mens to hunder leker (de kan jo "bite" hverandre i lek). 

Skrevet
På 9.2.2017 den 12.25, Leo skrev:

Det er også svært sjelden at en hund biter for å ødelegge mest mulig. De har minst like god kontroll på hvordan de biter som vi har når vi tar i noe med hendene. Hunder som sloss for eksempel ser ut som de biter og river helt ukontrollert i kampens hete, men så viser det seg i etterkant at det ikke er en skramme på noen av dem. Hadde de bitt og revet det de klarte, så ville de ha hatt store skader. Det jeg mener er at det neppe var flaks og at hunden mente å gi deg en kraftig advarsel. Uten at jeg på noen måte mener at det er greit at hunder gjør det selvfølgelig.

Det går fremdeles ikke an å svare på. Noen blir redd for å kjøre bil etter en bilulykke, andre ikke. Begge deler er like normalt.

Der kan jeg absolutt være enig, det virket mer som en advarsel fra hunden. Ikke ante jeg at han ikke ville ha kos eller følte seg ukomfortabel, så ingen tegn til det. Men nå har jeg lært å følge mer med da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...