Gjest Khloe Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Befinner meg nå i en litt lei situasjon. Fikk lønnsslippen, og så at jeg har blitt trekt 50% i skatt. Jeg skaffet meg frikort siden jeg skulle slutte i jobben (student, så hadde ikke tid mer), men dette hentet ikke arbeidsgiver i år. Nå sitter jeg her med en skikkelig smal lønning, som skulle dekke nytt kjøleskap. Siden jeg har sluttet og er helt ferdig med oppsigelsestid, føler jeg det er litt nytteløst (og masete!) og ringe tidligere arbeidsgiver som sikkert ikke kan gjøre noe uansett. Kan jeg ringe lønningskontoret/skatteetaten? Er det noen sjanse for å få det tilbake før neste år?
Tahini Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 (endret) Jeg tok visst feil Endret 9. februar 2017 av Tahini
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 Det er mulig å korrigere skatt nå, for arbeidsgiver. Ta en tlf og snakk med dem. De skal ikke betale termin 1 før i april uansett. De kan korrigere på a-meldingen i februar. Anonymkode: 5ae28...ab6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 Jo, man kan korrigere feiltrukketskatt på inneværende termin. Selv om du har frikort så må du tildele arbeidsgiver et beløp. Har du gjort dette? Det gjøres på altinn. Kan være det er derfor de har trukket 50% dersom arb.giver ikke vil korrigere kan man søke kemneren om å få det utbetalt. Da må du søke etter at skatten din er innbetalt til kemner. Altså 15.mars for Jan/feb. I søknaden må du legge ved lønnsslipp og frikort og forklare at det er feiltrukket skatt. Anonymkode: 37738...a16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå