Gå til innhold

Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-) jeg trenger råd.. jeg og partner min har et barn sammen og bor sammen, jeg studerer så jeg får ikke så mye penger, han har fast jobb og får rundt 30tusen utbetalt i mnd. begge to var klare over at sånn vil det være i en periode og at jeg vil ha lite penger. Jeg har sendt han 5tusen i mnd av mine 8 jeg får i mnd. resten brukte jeg uansett på felles ting, mine regninger og noen ganger mat i kantona og snus siden jeg snuser. Men plutselig vil han ikke felles økonom lenger, han fortalte at han skal ikke lenger spandere ting på meg, fordi han måtte kjøpe snus til meg,  fikk beskjed at han har sine penger jeg har mine og sa at jeg får planlegge ting slik at jeg skal råd selv til ting, og krevde tilbake penger for to plagg klær og snus han kjøpte til meg,  pluss at han sier at siden han betaler det mest så må han får lov til å bestemme over hvordan og hva vi skal bruke penger på. og idag måtte jeg låner penger av moren min til mat. Når jeg prøvde å ta det opp med han, fikk jeg beskjed at går jeg tom for penger så er jeg tom, blir det noe veeeeldig viktig så skal han hjelpe meg, også skulle jeg ikke lage noe problem ut av det og sette pris på det jeg har også gadd han ikke å prate mer, blir veldig forvirra og følger det blir urettferdig... elr tar jeg helt feil ? 

Anonymkode: 54545...b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff det høres ut som en kjip situasjon. er jo litt sent å endre på fellesøkonomi når man er innrullert på studier o.l. Han høres litt urimelig ut. :/

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

blir veldig forvirra og følger det blir urettferdig... elr tar jeg helt feil ? 

Jeg er enig med deg. Han behandler deg urettferdig. Jeg skjønner ikke hvorfor han plutselig har blitt så gjerrig

• Liker 1
Skrevet

Er dere gift eller samboere ? Han har jo forsørgerplikt til barnet deres. Hvorfor har du sendt han 5000 av dine penger når han tjener 30000? Betaler han bolig, mat, regningene ? Blir jo for drøyt at du ikke skal ha penger til mat mens han spiser foran deg.  Hvordan gjør dere med utgifter til barnet.  Det her hørtes helt på trynet ut. Bor man sammen og har barn sammen er det deres penger,  ikke bare hans. 

Anonymkode: 8b4a7...643

Skrevet

Vi er ikke gift, men er samboere. Vi har bodd sammen i to år. Han betaler for fellesutgifter ja, vi betaler bare 8 tusen i husleie så da blir det strøm, billån og forsikring på deling også, og før jeg begynte å studere og jobba så har jeg alltid bidrard med så mye jeg hadde, nå får jeg bare 8 tusen i mnd, og han sa at jeg skal sende han 5 og beholde resten, men jeg må fortsatte betale for legen, tlf regning, bensin penger,  jeg går aldri ut og shopper, har jeg penger så handler jeg inn mat eller kjøper noen klær til barnet vårt. Men han mente at vi sløste bort penger og derfor skal vi ikke ha felles økonomi lenger og han mener at han skal ikke spandere snus elr klær på meg for da tar jeg liksom pengene hans, jeg vet at han sparer penger hver månde mens jeg får aldri spart noe.. Ja, han betaler mer for fellesutgifter enn meg i mnd men jeg synes fortsatt at han behandler meg rart, vi er jo familie og har barn sammen derfor føler jeg at det han gjør og sier er feil, mens han synes ikke det, han vet ikke at jeg lånte penger idag, og jeg handla inn masse mat og ga han tilbake penger for klærene han kjøpte til meg, han viste.også at jeg hadde nesten ikke noe mer penger igjen men han lurte ikke allikevel på hvordan jeg fikk penger til dette..synes også det var rart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...