Gjest Jonasmann Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 (endret) Hei, jeg skal på date i helgen og hadde egentlig gledet meg til å treffe henne igjen. Problemet mitt er at når jeg snoket på facebooken hennes fant jeg ut at hun har ekstremt politisk korrekte meninger. Det vil si, hun er for multikulturalisme, feminisme osv. Som noen av dere vet, er jeg helt omvendt av meg (og holder som regel tankene mine for meg selv). Jeg har egentlig ikke noen problemer med det personlig, fordi politkk betyr ikke så fryktelig mye for min del, problemet er hvordan hun kan oppføre seg. Er det noen som har hatt problemer med slikt i sine fohold? Endret 8. februar 2017 av Jonasmann
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 1 minutt siden, Jonasmann skrev: hun har ekstremt politisk korrekte meninger. Det vil si, hun er for multikulturalisme, feminisme osv. Som noen av dere vet, er jeg helt omvendt av meg. Jeg har egentlig ikke noen problemer med det personlig, fordi politkk betyr ikke så fryktelig mye for min del, problemet er hvordan hun kan oppføre seg. Er det noen som har hatt problemer med slikt i sine fohold? Hun er altså en populær liberal høymoralist? Da kan et av problemene bli at du ikke er "godt" nok når det gjelder moral. Dette kan rett og slett bli slitsomt å jatte med pga. litt framtidig tør sengekos. Anonymkode: 8f0eb...30b 5
Gjest Newroz Skrevet 8. februar 2017 #3 Skrevet 8. februar 2017 Hvordan kan hun oppføre seg? Hvis du har et problem med hvor hun står politisk, og det er et såpass stort problem at du velger å lage en tråd om det på KG, så dropp daten.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #4 Skrevet 8. februar 2017 5 minutter siden, Jonasmann skrev: Hei, jeg skal på date i helgen og hadde egentlig gledet meg til å treffe henne igjen. Problemet mitt er at når jeg snoket på facebooken hennes fant jeg ut at hun har ekstremt politisk korrekte meninger. Det vil si, hun er for multikulturalisme, feminisme osv. Som noen av dere vet, er jeg helt omvendt av meg (og holder som regel tankene mine for meg selv). Jeg har egentlig ikke noen problemer med det personlig, fordi politkk betyr ikke så fryktelig mye for min del, problemet er hvordan hun kan oppføre seg. Er det noen som har hatt problemer med slikt i sine fohold? Jeg hadde hatt store problemer med å være sammen med en mann som gnåla om hvor fælt det er å være politisk korrekt. Det hadde vært skikkelig turn off og guddbai! Anonymkode: b7fce...6f6 39
Gjest End Skrevet 8. februar 2017 #5 Skrevet 8. februar 2017 (endret) Det er vel best at du backer ut og forteller henne at dere har helt ulikt politisk ståsted, da hun mest sannsynligvis kommer til å dumpe deg slik du fremstår her på kg hvertfall. Hun høres jo ut til å være en flott dame, men du er nok ikke riktig for henne. Du skal være klar over at jo eldre man blir, jo viktigere kan enkelte ting bli. Slik som samfunnspolitiske standpunkt. Og det spesielt nå når Trump er blitt president. Endret 8. februar 2017 av End
Gjest Superbruker7 Skrevet 8. februar 2017 #6 Skrevet 8. februar 2017 Om du ikke er tilbakestående så forstår du at du bør jatte med henne om du ønsker å få noe ut av daten.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #7 Skrevet 8. februar 2017 Tenkt på at det ikke nødvendigvis handler om å være politisk korrekt, men at det er hennes faktiske meninger? Hvis for multikulturalisme og feminisme er ensbetydende med politisk korrekthet, vil jo det motsatte være ensbetydende med politisk ukorrekthet. Det er vel ikke derfor du mener som du gjør, at du har et ønske om å være minst mulig politisk korrekt? Anonymkode: d5502...980 22
Gjest Jonasmann Skrevet 8. februar 2017 #8 Skrevet 8. februar 2017 (endret) 2 minutter siden, Superbruker7 skrev: Om du ikke er tilbakestående så forstår du at du bør jatte med henne om du ønsker å få noe ut av daten. Du tenker på sex, ja, da må jeg ganske sikkert jatte med Tviler derimot på at vi kommer inn på politikk. Endret 8. februar 2017 av Jonasmann
Clarity Skrevet 8. februar 2017 #9 Skrevet 8. februar 2017 (endret) At dere har ulikt politisk ståsted trenger vel ikke å ha noe å si, dersom kjemien og alt annet stemmer. Det er jo mye annet man kan snakke om som ikke omhandler konkrete politiske saker. Det finnes forøvrig flere eksempler på kjente topp-politikere som har eller har hatt partnere som tilhører andre partier enn sitt eget. Hadia Tajik og Gro Harlem Brundtland er eksempler på det. Det trenger altså ikke å være noen hindring, med mindre man selv vil at det skal være det. Jeg ville i hvert fall gitt dama en sjanse. Endret 8. februar 2017 av Clarity 1
Gjest End Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 3 minutter siden, Jonasmann skrev: Du tenker på sex, ja, da må jeg ganske sikkert jatte med Tviler derimot på at vi kommer inn på politikk. Du tviler på det når hun er åpen om politisk standpunkt på facebook? Hahaha, nå lo jeg godt her.
Gjest Jonasmann Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 4 minutter siden, End skrev: Det er vel best at du backer ut og forteller henne at dere har helt ulikt politisk ståsted, da hun mest sannsynligvis kommer til å dumpe deg slik du fremstår her på kg hvertfall. Hun høres jo ut til å være en flott dame, men du er nok ikke riktig for henne. Du skal være klar over at jo eldre man blir, jo viktigere kan enkelte ting bli. Slik som samfunnspolitiske standpunkt. Og det spesielt nå når Trump er blitt president. Som sagt er jeg ikke så ekstrem i meningene mine at jeg ikke greier å være i lag med kvinner som har andre meninger enn meg, og jeg har ikke en trang for å uttrykke meningene mine for henne heller.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 Du får bare jatte med. Hvis det blir noe mer mellom dere kan du prøve å omvende henne, hvis det ikke går blir det kanskje litt vanskelig å ha noe forhold? Jeg hadde ikke orket å være sammen med en med motsatt ståsted politisk som meg. Hvertfall ikke hvis politikk er viktig for han. Anonymkode: ae855...05f
WubWub Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 Idag er det politisk korrekt å være imot åpne grenser og for en ansvarlig innvandringspolitikk. Dessverre er det bare partier langt til høyere som hører på folkeopinionen - de etablerte partiene som kjemper for åpne grenser har ikke lenger støtte i befolkningen og dette er grunnen til at vi ser en høyreekstrem vind som blåser gjennom hele Europa fra Frankrike, England, Nederland til Østerrike.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 Kanskje hun bare jatter med offentlig, men egentlig ikke mener disse tingene? Hvis hun faktisk mener dem, er det nok lurt å styre unna ja. Finnes ikke noe dummere enn politisk korrekte marionetter som ikke evner å tenke selv. Anonymkode: f6bb3...92d 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #15 Skrevet 8. februar 2017 Hadde ei venninne som var slik😊 Glad jeg slipper å ha noe med henne å gjøre! Hun har ikke empati og forstår seg ikke på følelser. Hun har alltid rett og godtar ikke andre meninger. Hun blir sint om noen sier noe som ikke er i tråd med hennes moral. Veldig slitsomt.. Og som feminist så overstyrer hun mannen sin, i tillegg til å mene at han fint greier å lage middagen sin selv etter jobb. Han ble ikke mye skjemt bort for å si det slik. Ikke snakker de om problemer og tunge ting, så mannen hennes sier det til meg. Tror hun nekter han å lette på tankene.. Anonymkode: c7e6b...acb 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #16 Skrevet 8. februar 2017 Er det så nøye da? Massevis av folk som er "politisk korrekt" offentlig bare fordi de ikke har så sterke meninger om noe som helst og har de meningene de tror andre syns er mest "riktig" fordi de er mer opptatt av hva andre syns om dem enn sakene i seg selv..Aner ikke hvor gammel du eller hun er, men hvis hun f.eks er tidlig i 20 åra kan du ikke forvente noe annet.. Anonymkode: 80315...0f0
Gjest Jonasmann Skrevet 9. februar 2017 #17 Skrevet 9. februar 2017 1 time siden, Clarity skrev: At dere har ulikt politisk ståsted trenger vel ikke å ha noe å si, dersom kjemien og alt annet stemmer. Det er jo mye annet man kan snakke om som ikke omhandler konkrete politiske saker. Det finnes forøvrig flere eksempler på kjente topp-politikere som har eller har hatt partnere som tilhører andre partier enn sitt eget. Hadia Tajik og Gro Harlem Brundtland er eksempler på det. Det trenger altså ikke å være noen hindring, med mindre man selv vil at det skal være det. Jeg ville i hvert fall gitt dama en sjanse. Absolutt et godt poeng, det er en del som likevel får det til å funke. Men jeg undrer også på om det ikke er like greit at jeg holder munn.
Gjest Jonasmann Skrevet 9. februar 2017 #18 Skrevet 9. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde ei venninne som var slik😊 Glad jeg slipper å ha noe med henne å gjøre! Hun har ikke empati og forstår seg ikke på følelser. Hun har alltid rett og godtar ikke andre meninger. Hun blir sint om noen sier noe som ikke er i tråd med hennes moral. Veldig slitsomt.. Og som feminist så overstyrer hun mannen sin, i tillegg til å mene at han fint greier å lage middagen sin selv etter jobb. Han ble ikke mye skjemt bort for å si det slik. Ikke snakker de om problemer og tunge ting, så mannen hennes sier det til meg. Tror hun nekter han å lette på tankene.. Anonymkode: c7e6b...acb Seriøst, det virket ikke helt bra. Er dere ikke venner lenger fordi han prater med deg, eller er du en mann?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #19 Skrevet 9. februar 2017 Nå pleier ikke jeg å diskutere politikk på date, i hvert fall ikke i starten. Og jeg kan fint date en mann, som ikke mener det samme som meg. Bare ikke meningene hans er ekstreme. Og skal jeg være i forhold med noen, så vil jeg da virkelig at han skal ha sine egne meninger, og ikke bare jatte med meg. Og noen menn vil helt sikkert ikke date meg, siden jeg er vegetarianer, opptatt av miljøvern og dyrevelferd, og mener vi må hjelpe med det vi kan. Men jeg mener det er viktig å respektere hverandre, og respektere at andre ikke har mine meninger. Hvis mannen vil spise biff, ja da gjør han det. Bare jeg slipper. Anonymkode: b6131...caf 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #20 Skrevet 9. februar 2017 Du skal på date med en sosialist, og er FrP-er selv? I forhold har sånt lett for å skjære seg... Jeg er sosialist og ar, de få gangene jeg har datet en FrP-er irritert meg over trangsyn og ignoranse. Men sexen har vært grei 😂 Anonymkode: da712...8b3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå