AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 Jeg har dessverre klart å bli betatt av fastlegen min og aner ikke hva jeg skal gjøre for å få ham interessert. Har dere noen tips? Hva ville DU gjort om du var i samme situasjon? Fastlegen min er forresten ikke gift/samboer, har ingen barn osv... NB!!! Vennligst hold deg til spørsmålet, er ikke interessert i lange avhandlinger om hvordan kvinner knytter seg til omsorgspersoner eller at han mest sannsynlig ikke ser på meg på samme måte. Anonymkode: 21c0d...72b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dessverre klart å bli betatt av fastlegen min og aner ikke hva jeg skal gjøre for å få ham interessert. Har dere noen tips? Hva ville DU gjort om du var i samme situasjon? Fastlegen min er forresten ikke gift/samboer, har ingen barn osv... NB!!! Vennligst hold deg til spørsmålet, er ikke interessert i lange avhandlinger om hvordan kvinner knytter seg til omsorgspersoner eller at han mest sannsynlig ikke ser på meg på samme måte. Anonymkode: 21c0d...72b Han mister jobben sin om han innleder noe slikt forhold med deg. Anonymkode: 5b2ca...e82 48
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. februar 2017 #3 Skrevet 8. februar 2017 (endret) En lege kan ikke ha et slikt forhold til deg, han får sparken og kan miste løyve sitt. Endret 8. februar 2017 av Catalina Culès
Gjest End Skrevet 8. februar 2017 #4 Skrevet 8. februar 2017 Fastlegen din er et forbudt område selv om du bytter fastlege. Det er av etiske årsaker. Du må bytte lege og glemme han.
Gjest Newroz Skrevet 8. februar 2017 #5 Skrevet 8. februar 2017 Finn en fastlege som ikke har vært fastlegen din.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #6 Skrevet 8. februar 2017 Men det finnes jo flere som er sammen med fastlegen sin...? Jon Almaas f.eks. Anonymkode: 21c0d...72b 1
Gjest End Skrevet 8. februar 2017 #7 Skrevet 8. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det finnes jo flere som er sammen med fastlegen sin...? Jon Almaas f.eks. Anonymkode: 21c0d...72b Det er nok neppe sant da legen vil miste jobben om så skjer.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #8 Skrevet 8. februar 2017 TS, du er bra dum hvis du virkelig tror at du kan innlede et forhold til fastlegen din. Hvis du hadde hatt litt vett i hodet og satt deg inn i helsevesenet sine regler, hadde du forstått at fastlegen din ikke har lov til å innlede et forhold til deg, uansett om du er hans nåværende eller tidligere pasient. Dere kommer alltid til å en fastlege-pasient relasjon. Det eneste tipset du kan få er; bytt fastlege og glem han, eller endre følelsesmønstret ditt. Anonymkode: 3660f...f2d 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #9 Skrevet 8. februar 2017 13 minutter siden, End skrev: Fastlegen din er et forbudt område selv om du bytter fastlege. Det er av etiske årsaker. Du må bytte lege og glemme han. Hvor står dette? Anonymkode: 21c0d...72b 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, du er bra dum hvis du virkelig tror at du kan innlede et forhold til fastlegen din. Hvis du hadde hatt litt vett i hodet og satt deg inn i helsevesenet sine regler, hadde du forstått at fastlegen din ikke har lov til å innlede et forhold til deg, uansett om du er hans nåværende eller tidligere pasient. Dere kommer alltid til å en fastlege-pasient relasjon. Det eneste tipset du kan få er; bytt fastlege og glem han, eller endre følelsesmønstret ditt. Anonymkode: 3660f...f2d Kan dette stemme da? Hva med leger på bygda?Best å gifte seg før man blir lege da, hvis man har hele bygda som pasienter kan man ikke få seg kjæreste.... Anonymkode: 7169f...541 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor står dette? Anonymkode: 21c0d...72b Lurer jeg også på... Anonymkode: 7169f...541 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dessverre klart å bli betatt av fastlegen min og aner ikke hva jeg skal gjøre for å få ham interessert. Har dere noen tips? Hva ville DU gjort om du var i samme situasjon? Fastlegen min er forresten ikke gift/samboer, har ingen barn osv... NB!!! Vennligst hold deg til spørsmålet, er ikke interessert i lange avhandlinger om hvordan kvinner knytter seg til omsorgspersoner eller at han mest sannsynlig ikke ser på meg på samme måte. Anonymkode: 21c0d...72b Fadtlegen din er ikke interessert i å miste sin legelisens og bli arbeidsledig ved å opptre uprofesjonelt overfor en pasient. Helsepersonell er ikke interessert i å innlede noe forhold til sine pasienter. Bytt fastlege. Anonymkode: 27bdd...2d8 15
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dette stemme da? Hva med leger på bygda?Best å gifte seg før man blir lege da, hvis man har hele bygda som pasienter kan man ikke få seg kjæreste.... Anonymkode: 7169f...541 De kan jo få seg kjæreste fra nabobygda eller en by ett eller annet sted da Anonymkode: 5b2ca...e82 3
Gjest End Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 https://www.nrk.no/ostfold/ma-slutte-som-lege-etter-pasient-flort-1.12280649 Det finnes mange eksempler på dette om du googler litt.
boblevann Skrevet 8. februar 2017 #15 Skrevet 8. februar 2017 Bytt fastlege og glem han. Dette er ikke lov, og hvis han har respekt for yrket sitt er han ikke interessert i deg. Har du tenkt over at for han er du en pasient og ikke en dame han møter på byen? Vil du være sammen med en som vet ALT om kroppen/sykdommer/plager? Jeg vet om en fastlege som ble sammen med en TIDLIGERE pasient - og han mistet jobben og autorisasjonen. Så det hjelper ikke å bytte fastlege for å innlede et forhold. Dette går bare ikke hvis han vil ha jobben sin. Get over it. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dette stemme da? Hva med leger på bygda?Best å gifte seg før man blir lege da, hvis man har hele bygda som pasienter kan man ikke få seg kjæreste.... Anonymkode: 7169f...541 Er jo ikke slik at ALLE i en bygd har samme fastlege. Bygder med så lite folk har som regel ikke eget fastlegekontor, og bygder med flere folk har flere fastleger. Jeg har ingen tro på at "hele bygda har en og samme fastlege". Dessuten er lege en såpass lang utdanning, i tillegg til at de fleste ikke går rett ut som fastlege - det fører til at de fleste har både kone/samboer og barn før de blir fastleger. 6
Minitroll Skrevet 8. februar 2017 #16 Skrevet 8. februar 2017 Prøv lov om helsepersonell §56 eller noe. Det står i alle fall i lovverket at man kan miste lisensen dersom man innleder et forhold til en pasient. Ikke gjør jobben til legen din vanskeligere ved å legge an på han. 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #17 Skrevet 8. februar 2017 Slikt er ulovlig. Bytt til en kvinnelig lege istedet og gå på byen for å treffe mannfolk. Anonymkode: c17be...97f 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #18 Skrevet 8. februar 2017 Hvis jeg var deg så hadde jeg bytta fastlege. De har ikke lov å bli sammen med pasienter men hvis du bytter er du ikke pasienten hans. Ellers må du bare se det som sannsynlig at han ikke føler det samme som deg. Anonymkode: 07536...068 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #19 Skrevet 8. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: NB!!! Vennligst hold deg til spørsmålet, er ikke interessert i lange avhandlinger om hvordan kvinner knytter seg til omsorgspersoner eller at han mest sannsynlig ikke ser på meg på samme måte. Anonymkode: 21c0d...72b Tja, hva med å spørre på singelforumet? Anonymkode: 8e86d...3a9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #20 Skrevet 8. februar 2017 Jeg er gift med en fastlege. Hver gang min mann får uønsket oppmerksomhet fra en pasient så blir det loggført, overonrdnede informeres og pasienten får beskjed at det er upassende, samt at de blir oppfordret til å bytte fastlege...Så sånn er det med den romantikken. Nå kan ikke jeg prate for andre, men for hans del skjer det 2-3 ganger i året...så om legen er pen har han opplevd det, selv om jeg ikke vet om rutinene er like over alt. Årsaken til at det er så strengt er at de mister lisensen med å gi gjensvar og innleder noe med en pasient, så det er viktig å ha mest mulig dokumentasjon på at det var enveis i tilfelle det kommer opp igjen i fremtiden. Anonymkode: c2ec4...76d 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå