Papaya84 Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 Vurderer å kjøpe meg tredemølle. Noen som kan anbefale meg en god? Tenker i prisklasse opp til 10-12000.(gjerne rimeligere). Ønsker en grei lengde på løpebåndet, slik at jeg kan løpe raskt uten å føle jeg faller av. Fordel med lite støy.
ajarRun Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 Hvorfor ikke bare løpe ute? Mindre støy, og du har 12 000 du kan bruke på sprit. 1
miore Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 Jeg har denne: http://www.sportsmaster.no/kondisjon/tredemolle/c-33/p-212/sportsmaster-tredemolle-t300 Jeg er veldig fornøyd, men den er et par hakk dyrere enn det du ser for deg. Jeg valgte akkurat den på grunn av mange parametere: Den har relativt stor maksimal incline, høy maksfart, stor AC-motor og stort bånd (tips: Se på bredde, ikke bare lengde - det kan fort bli litt klaustrofobisk om den er for smal). Den er over tre år gammel nå, og det eneste jeg har gjort av vedlikehold er å smøre plata under båndet en gang i året. De i 12000-kronersklassen har gjerne en relativt stor DC-motor. Hvis du ikke er så tung og ikke løper veldig langt eller fort er det helt ok, men om du f.eks trener til maraton på mølla (løper langt og ofte) eller er veldig tung, er det mye mer sannsynlig at motoren ryker om du velger en mølle med DC-motor. Velger man en mølle med AC-motor kan man løpe ofte, lenge og fort uten at den blir slitt ut; AC-motorer tåler hard og kontinuerlig bruk. Eksempler fra prisklassen du nevner: http://www.sportsmaster.no/kondisjon/tredemolle/c-33/p-208/sportsmaster-tredemolle-t10i http://www.sportsmaster.no/kondisjon/tredemolle/c-33/p-202/sportsmaster-tredemolle-t54 Skal du ha DC-motor finnes det dessuten veldig mange relativt billige møller å velge mellom. Både motorstørrelse og beltestørrelse er med på å bestemme prisen, men det er ofte litt korrelasjon mellom disse. Her er eventuelt en mølle med litt svakere AC-motor enn min, selv om den fremdeles ligger noen lapper høyere enn prisen du foreslo: http://www.sportsmaster.no/kondisjon/tredemolle/c-33/p-209/sportsmaster-tredemolle-t70 Andre merker har helt sikkert omtrent tilsvarende utvalg.
Forundret.. Skrevet 11. februar 2017 #5 Skrevet 11. februar 2017 På 8.2.2017 den 21.52, amativeReflection skrev: Hvorfor ikke bare løpe ute? Mindre støy, og du har 12 000 du kan bruke på sprit. Nå vet jeg ikke hvorfor ts ikke vil løpe ute.. Selv så tar jeg ikke sjangs på å løpe rundt her ute i mørket etter barna er lagt fordi det er skummelt med tanke på alle de nye landsmennene våre. Synd å si det men det har blitt slik at den 15-20 min gåturen som alltid har vært så deilig å spasere hjem etter kveldsvakter er blitt erstattet med en busstur på 5 stopp. Jeg ønsker meg tredemølle slik at jeg kan løpe på kveldstid i disse travle hverdagene. 1
skruf Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 12 timer siden, miore skrev: Jeg har denne: http://www.sportsmaster.no/kondisjon/tredemolle/c-33/p-212/sportsmaster-tredemolle-t300 Jeg er veldig fornøyd, men den er et par hakk dyrere enn det du ser for deg. Jeg valgte akkurat den på grunn av mange parametere: Den har relativt stor maksimal incline, høy maksfart, stor AC-motor og stort bånd (tips: Se på bredde, ikke bare lengde - det kan fort bli litt klaustrofobisk om den er for smal). Den er over tre år gammel nå, og det eneste jeg har gjort av vedlikehold er å smøre plata under båndet en gang i året. De i 12000-kronersklassen har gjerne en relativt stor DC-motor. Hvis du ikke er så tung og ikke løper veldig langt eller fort er det helt ok, men om du f.eks trener til maraton på mølla (løper langt og ofte) eller er veldig tung, er det mye mer sannsynlig at motoren ryker om du velger en mølle med DC-motor. Velger man en mølle med AC-motor kan man løpe ofte, lenge og fort uten at den blir slitt ut; AC-motorer tåler hard og kontinuerlig bruk. Jeg har akkurat samme tredemølla, og er kjempefornøyd. Har hatt den i flere år, og den er akkurat like god som ny, veldig bra kvalitet. Den er godt brukt av både meg og mannen min.
Papaya84 Skrevet 20. februar 2017 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2017 Tusen takk for svar! Skal sjekke ut litt mer. Jeg er alene med barn, og kunne derfor tenkt meg å fått trent litt på kvelder etter han er i seng😊
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 På 11.2.2017 den 21.18, Forundret.. skrev: Nå vet jeg ikke hvorfor ts ikke vil løpe ute.. Selv så tar jeg ikke sjangs på å løpe rundt her ute i mørket etter barna er lagt fordi det er skummelt med tanke på alle de nye landsmennene våre. Synd å si det men det har blitt slik at den 15-20 min gåturen som alltid har vært så deilig å spasere hjem etter kveldsvakter er blitt erstattet med en busstur på 5 stopp. Jeg ønsker meg tredemølle slik at jeg kan løpe på kveldstid i disse travle hverdagene. Rapportert. Anonymkode: d2f20...010 3
Forundret.. Skrevet 21. februar 2017 #9 Skrevet 21. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Rapportert. Anonymkode: d2f20...010 Hvorfor? Rapportert fordi jeg ikke føler meg trygg lenger pga de enormt store mengdene asylsøkerne som trør ned strekningen forbi her og ned til jobb, og det at jeg velger å sette ord på det? Slik er virkeligheten faktisk blitt for mange her. 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #10 Skrevet 4. mars 2017 Jeg har en tredemølle fra sportsmaster, t70. Veldig fornøyd med den😀 Anonymkode: f94a2...694
OPIgirl Skrevet 4. mars 2017 #11 Skrevet 4. mars 2017 På 8.2.2017 den 21.52, amativeReflection skrev: Hvorfor ikke bare løpe ute? Mindre støy, og du har 12 000 du kan bruke på sprit. Idiotisk kommentar. 2
fuglekvitter__ Skrevet 4. mars 2017 #12 Skrevet 4. mars 2017 Jeg vil mye heller anbefale sykling og trening i form av gåing.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #13 Skrevet 5. mars 2017 http://fritid1.no/produkt/tredemoller/merida-run-speeder-tredemollefri-frakt har hatt denne, stødig og god tredemølle! Lite støy også. Anonymkode: 2414c...185
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #14 Skrevet 5. mars 2017 Finnes mange fine og nesten ikke brukte å få kjøpt eller gratis på gis bort. Anonymkode: 31875...27d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #15 Skrevet 5. mars 2017 Bare vært klar over at det bråker noe vanvittig for de som evt bor under deg. Anonymkode: 53925...996 1
Raven Emerald Skrevet 8. mars 2017 #16 Skrevet 8. mars 2017 Ryddet for brukerangrep. Raven Emerald, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå