Gå til innhold

Holdbarhet på nistematen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med nistematen til barna deres hvis de ikke spiser den opp i løpet av skoledagen? 

Her i huset er apetitten økende for mini etter hvert som dagen går. Det vil si at når de får spise nistematen sin på skolen er matlysten bare så som så. Pleier alltid å "ta det igjen" til middagen. 

Vi smører alltid nistematen på morgenen slik at den skal være så fersk som mulig. Kjøleskap brukes jo ikke på skolen slik som i barnehagene. Som oftest er det noe igjen av nistematen når h*n kommer hjem, men så har vi som oftest varm middag med det samme da også. Ville dere brukt den maten til mini som kveldsmat? 

Tenker ut fra et helse-/hygienisk-/økonomisk perspektiv. #ilandsproblemer, jeg vet..

Anonymkode: 02b15...f62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avhenger av type pålegg. Min mor spiser skiver med fårepølse og hvitost dagen etter ifbm fjelltur med overnatting f.eks. Jeg synes ikke det frister. Det finnes matbokser med kjøleelement, f.eks frozzypack.

Gjest Magnifiq
Skrevet

Nei. Mat som har lagt en hel dag i matboksen serverer jeg ikke.

Skrevet

Nei. I romtemperatur er maten holdbar max frem til lunsj. Kanskje tidligere.

Skrevet
13 timer siden, Biloba skrev:

Det avhenger av type pålegg. Min mor spiser skiver med fårepølse og hvitost dagen etter ifbm fjelltur med overnatting f.eks. Jeg synes ikke det frister. Det finnes matbokser med kjøleelement, f.eks frozzypack.

Vi har en slik matboks som du beskriver. Den er god å ha, men er noe tyngre å bære. Barnet går til skolen, og har nesten 2 km å gå til skolen én vei. Når barnet blir større er det nok ikke noe problem å ha med en slik.

6 timer siden, Magnifiq skrev:

Nei. Mat som har lagt en hel dag i matboksen serverer jeg ikke.

Takk for innspill både til deg og andre som har svart. :)

ts

Anonymkode: 02b15...f62

Skrevet

Helt utrolig at folk overlevde før i tiden :fnise:

Anonymkode: ad7ed...283

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...