Gå til innhold

Har spist noe jævlig de siste dagene, når burde jeg gi meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært "undervektig" naturlig tynn. Jeg la på meg litt når jeg var 19, fordi det var alkoholdrikking, masse kakespising, kjedespising, masse usunt og i mengder, men da 10 kg. Da hadde jeg vanlige kvinnelige former. Når jeg ble student og måtte leve etter lommeboka, raste kiloene av igjen og siden har jeg vært slik. Jeg har ikke hatt noe å gjøre nå på noen dager. Jeg mistet jobben, fordi bedriften måtte si opp noen, jeg har gode referanser og full tro på at jeg skal klare å finne noe nytt. Men jeg har kjedet meg noe enormt, og bare skeiet helt ut! Jeg kjøpte meg Ben & Jerry is i går og spiste hele boksen, før det kjøpte jeg meg en halv kilo italiensk is og spiste den ila to dager. I tillegg var jeg på Fridays for et par dager siden og spiste både burger og ostekake. Ellers har maten vært kikerter, ris og egg. Jeg har ikke fått noen trange klær, men hvor lenge kan man holde på slik før det legger seg? jeg har vurdert  å spy opp igjen, men det er kanskje ikke så bra det heller :P problemet mitt nå, er at jeg føler meg litt skitten. Jeg føler at kroppen har måttet ta inn for mye, mye mer enn den er vant med.

Anonymkode: 917ce...3bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

nei da, hvorfor tenker du sånn? 

Bare spis om du føler deg sulten og det du vil/orke. Men ta deg et par tur, joggetur inni mellom for å ha bra kondis.

Endret av cmd
Skrevet

Individuelt, men det høres litt kvalmende ut med så mye is? Hva med å ta en joggetur, så sette deg nes å søke etter ny jobb i stedet?

Anonymkode: 2c1c6...e65

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært "undervektig" naturlig tynn. Jeg la på meg litt når jeg var 19, fordi det var alkoholdrikking, masse kakespising, kjedespising, masse usunt og i mengder, men da 10 kg. Da hadde jeg vanlige kvinnelige former. Når jeg ble student og måtte leve etter lommeboka, raste kiloene av igjen og siden har jeg vært slik. Jeg har ikke hatt noe å gjøre nå på noen dager. Jeg mistet jobben, fordi bedriften måtte si opp noen, jeg har gode referanser og full tro på at jeg skal klare å finne noe nytt. Men jeg har kjedet meg noe enormt, og bare skeiet helt ut! Jeg kjøpte meg Ben & Jerry is i går og spiste hele boksen, før det kjøpte jeg meg en halv kilo italiensk is og spiste den ila to dager. I tillegg var jeg på Fridays for et par dager siden og spiste både burger og ostekake. Ellers har maten vært kikerter, ris og egg. Jeg har ikke fått noen trange klær, men hvor lenge kan man holde på slik før det legger seg? jeg har vurdert  å spy opp igjen, men det er kanskje ikke så bra det heller :P problemet mitt nå, er at jeg føler meg litt skitten. Jeg føler at kroppen har måttet ta inn for mye, mye mer enn den er vant med.

Anonymkode: 917ce...3bb

Kan du snakke med fastlegen din om de tankene som du sliter med?

Er ikke dette typiske tanker i forbindelse med spiseforstyrrelse?

Du formidler jo at du er tynn ("kiloene har rast av" som du skrev)...

Anonymkode: da5f6...435

• Liker 1
Skrevet

Prøv å begynn med å spise vanlig mat til frokost, lunsj, middag og kveldsmat.

Anonymkode: da5f6...435

• Liker 1
Skrevet

Is blir til bæsj, og bæsj er ganske skittent, så da er du vel skitten innvendig, da.

Noen dager med total utskeielse er jo bare digg, så lenge det ikke pågår i mange uker. For å vite hvor lang tid det tar før du legger på deg mer fett så må du vite hvor mye kalorier du får i deg og hvor mye du forbrenner. 

Skrevet

Noen dager eller få uker med dårlig kosthold er ikke så farlig. Men blir det en konstant uvane, kommer du selvsagt til å legge på deg. Det er opp til deg hvor langt du ønsker å la det gå.... Å kaste opp mat vet vi ikke fungerer. De fleste bulimikere er normalvektige/overvektige, og du risikerer å pådra deg alvorlige sykdommer og dårlige tenner av det. Man blir sulten av dårlig mat, så jeg råder deg til å spise nok næringsrik mat i stedet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...