Gå til innhold

Brødbakemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring? Vi er en familie på fem og bruker fort over et brød om dagen, som blir endel penger iløpet av uken. Er det billigere å bake egne med brødbakemaskin? Hvordan blir resultatet? Har unger som er kresne på brød, de vil gjerne ha typisk kneip brød.

Tar gjerne imot tips om hvilken type jeg evnt. bør kjøpe :)

Anonymkode: 60fa4...963

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lønner seg å bake selv. Skal du bruke brødbakemaskin vil jeg anbefale at du kjøper en stor en. Den lille modellen lager små brød og det vil ikke være nok til 5 personer, heller 2.

Skrevet

Hvis barna insisterer på dårlig brød ville jeg ville vurdert 2 brødbakemaskiner.
Da kunne dere laget 1 skikkelig brød til de voksne og 1 kneipbrød til barna hver dag.

Alternativt fortsatt å kjøpe kneip til barna og laget brød til de voksne i brødbakemaskin
(kneipbrød er billig så det er ikke like mye å spare på brødbakemaskin som for brød av høyere kvalitet)

Anonymkode: a7ba8...ed1

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar begge to. Har dere noen spesielle modeller å anbefale? :)

Skrevet

FInnes jo kneipbrød til 6 kr.........

Skrevet
7 minutter siden, Evilposelos skrev:

FInnes jo kneipbrød til 6 kr.........

Det er lite godt, og holder seg dårlig. Vi kjøper alltid brød som koster mellom 30-40kr.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar begge to. Har dere noen spesielle modeller å anbefale? :)

Jeg hadde en stor Wilfa til ca 1200,- nå (kostet langt mere dengang). Tenker nok du får kvalitet etter pris. 

Skrevet

Mannen i huset her er en dreven brødbaker. Brødene blir ikke nødvendigvis billigere om du baker dem selv. Det kommer helt an på hvilke type brød du kjøpte tidligere, og hva du putter oppi de du baker selv. 

Mannen min sine erfaringer er at brød blir best om du elter dem ordentlig. Det aller viktigste er at de får heve lenge nok, og at de er inni ovnen lenge nok. Nå har ikke vi en brødbakermaskin, men min søster har det. Husker ikke hvilket merke hun har, men hun syntes ikke det gikk så bra med den.

Anonymkode: b867e...adc

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring? Vi er en familie på fem og bruker fort over et brød om dagen, som blir endel penger iløpet av uken. Er det billigere å bake egne med brødbakemaskin? Hvordan blir resultatet? Har unger som er kresne på brød, de vil gjerne ha typisk kneip brød.

Tar gjerne imot tips om hvilken type jeg evnt. bør kjøpe :)

Med ett sånt brødforbruk lønner det seg bedre å kjøpe en kjøkkenmaskin og bake føere brød i slengen. Brødprisen er variabel alt etter hvilket brød dere kjøper og spiser. 

Brødbakemaskiner tar en del timer på jobben og skal du ha noe annet enn minbrød, så koster de ganske mye. 

Bruk for all del ikke brødbakemaskin om natten. Jeg bakte om dagen og opplevde at hele bakemaskinen tok fyr, med levende fkamme nedi. Heldigvis var jeg inne og ragerte på brent lukt fra kjøkkenet. Den opplevelsen unner jeg ingen andre. Hadde jeg ikke vært obs hadde det kunnet gå virkelig ille, og det raskt. Maskinen var og nesten ny. 

Anonymkode: 4330c...9ca

Skrevet

Jeg hadde tatt en ordentlig gammeldags bakedag hvis det var mange som skulle ha brød jevnlig. Hadde laget mange og fryst dem oppskjært. Har ikke regnet på det, men det kan da ikke bli veldig økonomisk med bakemaskinbrød til fem?  

Anonymkode: 0ddaa...8d6

Skrevet

Jeg elsker min brødbakemaskin. Det er type stor fra Wilfa.

Anonymkode: 35471...424

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...