AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 Er det dumt? Er finansselskaper seriøse? Jeg behøver å ta opp et lite lån, og lurer på om noen har råd om noen finansselskaper som jeg kan ta lånet hos? Anonymkode: b8f64...262
Million Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 Du spør om det er dumt. Ja, det kan det være. Det er blodige renter på slike forbrukslån, det skal du være klar over. Jo lenger tid du bruker på å nedbetale det (f.eks at du kun betaler minstebeløpet som står på fakturaen), jo dyrere blir lånet for deg og jo "dårligere butikk" er det. Jeg har selv hatt forbrukslån, men jeg valgte å nedbetale doble, triple og ofte fem ganger minstebeløpet når det kom til månedsavdrag. Forsaket mye annet (sluttet med et par hobbyer som kostet penger, droppet å reise på ferie) en lengre periode for å få råd til å betale så store avdrag. Men til gjengjeld ble jeg ferdig mye, mye fortere og måtte ut med mindre renter enn vanlig. Det var fremdeles en hel del renter på det, men det ble altså ikke så mye som det kunne vært. Anbefaler at du tenker deg veldig godt om før du evt tar et forbrukslån. Hvor stort lån er det snakk om? Hvor lang tid planlegger du å bruke på å nedbetale det, og vil du ha råd til å betale større avdrag enn minsteavdragene hver måned? Å anbefale noen bestemt utlåner vet jeg ikke, det finnes dusinvis av dem. Du får sjekke rentene de ulike tilbyr og bestemme deg utifra det? Lendo.no og sånne sider hjelper deg å søke, og du kan lett sammenligne tilbud fra ulike aktører der.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #4 Skrevet 8. februar 2017 Kommer helt ann på hva du skal bruke pengene til og hvilken rente må betale. Anonymkode: 43c08...6b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå