Gå til innhold

Er det noen som har studert regnskap og revisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er litt interessert i studiet regnskap og revisjon, men jeg lurer på om det er noen av dere som har studert eller studerer dette nå som kan fortelle litt om hvordan det er?

Anonymkode: 0bd04...546

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det men det var for 20 år siden. Den gangen heter Økonomistyring (tror jeg)

men kjenner noen studerer regnskap og revisjon ja.

hva er det du lurer på? Eller hva vil du vite da?

Skrevet

Jeg holder på med det nå :-)

Først vil jeg si at det er mye vanskeligere enn folk kanskje tror ;) Du trenger en god porsjon viljestyrke og nok tid. Hvis du bare vil bestå alle fag er det overkommelig for de fleste, men da må jeg ærlig si at du ikke får med deg noe særlig kunnskap ut av det. 

Jeg går på 3.året nå, og selv de med stort sett A'er og B'er klarer ikke linke det til den praktiske jobb-hverdagen hvis ikke de har hatt noe relevant jobberfaring. Dette fordi pedagogikken er utdadert/gammeldags, og ikke alle forelesere mestrer å formidle.. (dette er jo ikke utdannede lærere).

Men når det er sagt, så er det utfordrende og givende, og du vokser for hvert semester, så lenge du holder interessen oppe :-)

Skrevet

Jeg har en bachelor i økonomi og administrasjon, mangler kun noen få emner for å kunne oppnådd en BRR også. 

Generelt vil jeg si at du burde ha interessen for regnskap for å komme deg gjennom studiet. Har du interessen og matematisk forståelse, så går det kjempefint!

Men dvær obs på at revisjonsutdanningen er under vurdering nå. Mest sannsynlig vil en revisorutdanning innen få år kun være en master, nå kan du bli registert revisor etter kun en BRR. Regnskapsfører kan du bli ved en bavhelor i øk.ad med spesialisering som regnskapsfører. 

Anonymkode: c0b5a...f40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...