JackIost Skrevet 8. februar 2017 #21 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Mange navn som man i dag tenker på som "nei, det er det jo bare gamle kjerringer som heter", var det en gang mange som tenkte "det var fint!" om. Men sånt går i sykluser, om noen tiår blir slike navn gjerne populære igjen. Kjellaug var veldig populært rundt 1930 da 1 av 20 fikk dette navnet, og så falt de i grus. Men når de rundt da "dør ut" blir det nok poppis igjen, og da er det bedre å være tidig ute enn å kaste seg på bølgen. Endret 8. februar 2017 av JackIost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olava Skrevet 8. februar 2017 #22 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg forstår frustrasjonen din godt. For min egen del ville navnet vært uaktuelt, samme hvor hyggelig Kjellaug måtte ha vært. Hva med Olaug? Jeg syns det er mye finere enn Kjellaug, og det har jo litt av samme lyden uten å ha et mannsnavn i seg. Eventuelt bruke Olaug eller Kjellaug som mellomnavn? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste~ Skrevet 8. februar 2017 #23 Del Skrevet 8. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En annen ting er at det er et utrolig knotete navn i dagens internasjonale verden. I Norge OK, men resten av verden kommer hun til å slite med å forklare navnet sitt. Mange minutter av livet hennes kommer til å gå bort til navneforklaring og staving, når hun beveger seg utenfor landets grenser. Anonymkode: 99898...c3b Ja for det er det viktigste hensynet man tar når man velger et navn. Skal norske navn lide bare fordi når man en og annen gang er på ferie i utlandet så blir det vanskelig for de ansatte i USA Starbucks å uttale navnet? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Daisy Skrevet 8. februar 2017 #24 Del Skrevet 8. februar 2017 Hva med å inngå kompromiss at man har et navn på K ? Vi var litt i samme situasjon da mannen ville kalle ungen opp etter avdød mormor. Ble enige om at vi da tok bokstaven i navnet. Gjorde det enklere også for min familie som ikke er norsk og slet med uttalelse av mormors navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 8. februar 2017 #25 Del Skrevet 8. februar 2017 Heller Kjellaug enn Emeli Areana 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Missy♥ Skrevet 8. februar 2017 #26 Del Skrevet 8. februar 2017 Tips eer å finne et annet navn på KJ eller med kj-lyd, og inngå et kompromiss:) Dagens ungdommer har jo en tendens til å lage sh, sj- lyder av kj. - Kjersti - Kjerstin - Kirsten - Kirsti 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 8. februar 2017 #27 Del Skrevet 8. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg foreslår mange fine navn men han vil liksom bare bruke Kjellaug.. Det er oppkalling etter bestemoren, og hun var veldig snill men jeg synes ikke det er et fint navn i hele tatt. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 4388f...0ff Min mamma hadde dette navnet, men hun likte det ikke så godt, men det var altså hennes sak. De gode gamle navnene kommer igjen for fullt, så du får diskutere dette med han, jeg selv har barn oppkalt etter besteforeldre, men så liker jeg de og da, men snakk med han og vær åpen om det, møt han på halvveien slik at diskusjonen blir lettere. Si at du skjønner det, også at du vil tenke litt på det. Du har ingen i slekta som du vil kalle jenta di opp etter du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #28 Del Skrevet 8. februar 2017 29 minutter siden, Nøste~ skrev: Ja for det er det viktigste hensynet man tar når man velger et navn. Skal norske navn lide bare fordi når man en og annen gang er på ferie i utlandet så blir det vanskelig for de ansatte i USA Starbucks å uttale navnet? Sa ikke at det var det viktigste hensynet. Men ett av dem man kan tenke over. Også mente jeg ikke spesielt USA heller, snart slipper vel ingen inn der uansett. Anonymkode: 99898...c3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 8. februar 2017 #29 Del Skrevet 8. februar 2017 Er så mye rare navn i dag at Kjellaug ikke hadde stukket seg ut i hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arktis Skrevet 8. februar 2017 #30 Del Skrevet 8. februar 2017 Det er jo et fint gammelt navn, og mye mer sjarmerende enn mange av dagens typiske navnevalg synes jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #31 Del Skrevet 8. februar 2017 TS her. Jeg har ikke noe imot gamle navn, men Kjellaug synes jeg virkelig ikke at er noe fint. Jeg er og redd for at det kan bli litt "mobbenavn". Et av forslagene mine var Karen Agnethe, siden det har med mange av de samme bokstavene og er et navn jeg i hvert fall synes er litt fint, men han går ikke med på det heller. Så aner ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 4388f...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #32 Del Skrevet 8. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så aner ikke hva jeg skal gjøre. Du skal si "Nei, jeg liker det ikke. Vi må finne noe begge liker". Gjør feks som en over her forelsår, skriv en liste hver med 30 navn som dere kunne tenke dere, og se om dere har noen felles. Anonymkode: e9391...a52 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #33 Del Skrevet 8. februar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg har ikke noe imot gamle navn, men Kjellaug synes jeg virkelig ikke at er noe fint. Jeg er og redd for at det kan bli litt "mobbenavn". Et av forslagene mine var Karen Agnethe, siden det har med mange av de samme bokstavene og er et navn jeg i hvert fall synes er litt fint, men han går ikke med på det heller. Så aner ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 4388f...0ff Enig med deg ts. Jeg har ikke dette navnet som mitt fødselsnavn men jeg har opplevd å få det som klengenavn og mobbenavn på videregående Den dag i dag vekker det vonde og såre minner om utspekulert mobbing fra klassekamerater. Jeg ville for alt i verden unngått å gi barnet slike navn som enkelt kan benyttes som mobbing. Anonymkode: f88df...5f8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #34 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg liker gamle navn og syntes det var fint. Men for at dere skal bli enige, hva med å bruke Kjellaug som mellomnavn? Anonymkode: bfc81...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #35 Del Skrevet 8. februar 2017 Mobbenavn. Sier litt om samfunnet når man ikke kan gi barnet sitt et navn uten frykt for at barnet skal bli mobbet som følge av navnet. Barn er ikke så simple, de mobber ikke ei jente fordi hun heter Kjellaug. Om det så skulle være så er det den tid den sorg, barnet blir ikke ødelagt eller mislykket eller syk av å hete Kjellaug. Jeg liker ikke navnet selv, men om kjæresten min sto på bakbeina og virkelig ville kalle jenta for Kjellaug så tror jeg at jeg hadde gått med på det. Det er tross alt ikke det verste man kan kalle en jente. Dessuten blir det også bare sjeldnere og sjeldnere sikkert, og sjeldenhet er temmelig vakkert spør du meg. Anonymkode: 273b6...cc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #36 Del Skrevet 8. februar 2017 5 timer siden, JackIost skrev: Mange navn som man i dag tenker på som "nei, det er det jo bare gamle kjerringer som heter", var det en gang mange som tenkte "det var fint!" om. Men sånt går i sykluser, om noen tiår blir slike navn gjerne populære igjen. Kjellaug var veldig populært rundt 1930 da 1 av 20 fikk dette navnet, og så falt de i grus. Men når de rundt da "dør ut" blir det nok poppis igjen, og da er det bedre å være tidig ute enn å kaste seg på bølgen. Enig! Synes Kjellaug er et fint navn! Go for it tenker jeg. Er vel greit å ha et navn ikke alle har? Anonymkode: aac14...254 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #37 Del Skrevet 8. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker gamle navn og syntes det var fint. Men for at dere skal bli enige, hva med å bruke Kjellaug som mellomnavn? Anonymkode: bfc81...65e Ja! Hva med.. Oddrun-Kjellaug? Anonymkode: 7aaad...476 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #38 Del Skrevet 8. februar 2017 Spør om dere venter en 70 år gammel dame Anonymkode: 21a52...2ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #39 Del Skrevet 8. februar 2017 Min mor heter Ragnhild. Et sterkt og flott norskt navn. Men vi er MYE utenlands, og det tar laaang tid for folk å si det ''riktig''. Vi valgte et internasjonalt navn, ettersom at vi antar at det blir mange reiser fremover med vesla også. Men dere må bli enige, jeg synes at Kjellaug er lettere å uttale på engelsk enn feks Ragnhild! Anonymkode: 31ece...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #40 Del Skrevet 8. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min mor heter Ragnhild. Et sterkt og flott norskt navn. Men vi er MYE utenlands, og det tar laaang tid for folk å si det ''riktig''. Vi valgte et internasjonalt navn, ettersom at vi antar at det blir mange reiser fremover med vesla også. Men dere må bli enige, jeg synes at Kjellaug er lettere å uttale på engelsk enn feks Ragnhild! Anonymkode: 31ece...f60 Valgte et internasjonalt navn til datteren vår Anonymkode: 31ece...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå