Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt om aap og legen skulle ettersende dokumentasjon på situasjonene min i dag. Ringte legekontoret og de skulle gi beskjed til legen min videre om hvilken dokumentasjon som trengtes.Og at jeg bare skulle søke aap og så sendte legen dokumentasjonen som trengtes, men er så redd for at dette ikke blir gjort likevel. På NAV står det jo at om det er manglende dokumentasjon vil min søknad bli avslått.

Når jeg går inn på NAV i dag finner jeg ikke dokumentasjon som legen skulle ha sendt. Skal jeg kunne se det i min søknad?

Står bare at jeg har søkt aap , ikke noe annet?

Anonymkode: 1d016...c5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar tid før det vises på nav sin side. Så fort går det ikke at du ser det samme dag. Du må være tålmodig, kan fort gå 1 uke eller mer. Nav skal gå igjennom saken din når papirene er kommet og det er vel kø i systemet.

Anonymkode: b3b93...5a1

Skrevet

Har snakket med nav og de sa at legen måtte svare på mange spørsmål fra dem så måtte legen sende inn dokumenter i tillegg. Får vel vente å se. men jeg klarer ikke arbeide på et helt år så jeg må da kvalifisere til aap. Ellers så har jeg ingen inntekt

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har snakket med nav og de sa at legen måtte svare på mange spørsmål fra dem så måtte legen sende inn dokumenter i tillegg. Får vel vente å se. men jeg klarer ikke arbeide på et helt år så jeg må da kvalifisere til aap. Ellers så har jeg ingen inntekt

Har du vært sykmeldt lenge allerede? :)

En skal først være sykmeldt og når en ikke lenger har "lov" å forlenge sykmeldingen går en over til AAP. SÅ dersom du ikke allerede har brukt opp sykmeldingsperioden så har du krav på sykepenger in til videre. Anbefaler deg å dra ned til NAV-kontoret og få et møte der dersom dette er noe du lurer på og dermed stresser veldig over :-) husk at i aller verste fall får du sosialhjelp frem til dere finner en løsning. Man skal ikke havne "på gata" for ingenting 

Skrevet
14 minutter siden, Lill3My skrev:

Har du vært sykmeldt lenge allerede? :)

En skal først være sykmeldt og når en ikke lenger har "lov" å forlenge sykmeldingen går en over til AAP. SÅ dersom du ikke allerede har brukt opp sykmeldingsperioden så har du krav på sykepenger in til videre. Anbefaler deg å dra ned til NAV-kontoret og få et møte der dersom dette er noe du lurer på og dermed stresser veldig over :-) husk at i aller verste fall får du sosialhjelp frem til dere finner en løsning. Man skal ikke havne "på gata" for ingenting 

Jeg har jobbet som selvstendig næringsdrivende og ikke hatt sykemelding. Har måttet sluttet pga smerter og søker nå aap for å få en mer tilpasset jobb etter at jeg har blitt utredet.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet som selvstendig næringsdrivende og ikke hatt sykemelding. Har måttet sluttet pga smerter og søker nå aap for å få en mer tilpasset jobb etter at jeg har blitt utredet.

Jeg gikk over på aap noen måneder før sykepenge-perioden gikk ut, så jeg tror ikke dette har noe å si...:)

Anonymkode: 7f41f...1d8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk over på aap noen måneder før sykepenge-perioden gikk ut, så jeg tror ikke dette har noe å si...:)

Takk for svar :)

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da rart (og veldig dumt...)
Sykepengene vil jo normalt sett være mer enn AAP, da sykepenger er 100% av den lønnen du hadde når du ble syk, mens AAP kun er 66%. Det er jo derfor man skal gå sykepengeperioden sin ut først, rett og slett for ikke å tape penger på det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...