Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om at et tredje "kjønn" er oppe til vurdering? Hva synes du om HEN? 

Anonymkode: c0bc4...07e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke nok om dette til å vite hvorfor de mener det er nødvendig med et tredje kjønn, men jeg skjønner at det sikkert kan være problematisk med for eksempel pass og helsedokumenter for de som ikke klart kan defineres som mann eller kvinne. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Enten er man kvinne eller så er man mann, så dette forslaget om et tredje kjønn er bare noe tull.

Skrevet

Tar nok 150 år å bli komfortable med. Men dette illustrer jo problemet med politikere idag. I USA har man kjempeproblemer med arbeidsledighet, kriminalitet og bedrifter som flytter og i tillegg til terrorfare.

-Og hva opptar tiden til Hillary og champagneliberalere. Jo,hva slags toalett transer burde bruke!?!

Ikke rart da at Trump tok toget til rustbeltet og sa at han skulle fikse jobbene fikk stemmer.

At det er mulig å være så ute av synk med vanlig folks bekymringer er nærmest utrolig. i Norge er vi bekymret for at transkjønnde må vlege et bokstav i passet mens pensjoner forsvinner og utrygghten øker. De legger landet åpent for de som faktisk tar folks bekymringer på alvor. Såkalte populister.

Anonymkode: 394fa...435

• Liker 2
Skrevet

Syns det er på tide. Det at vi tar hensyn til en ting betyr jo ikke at vi ikke kan ta hensyn til en annen. Man må være bra dum om man ikke kan se helheten i ting og tro at alt annet ignoreres dersom en ting snakkes om i media.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Enten er man kvinne eller så er man mann, så dette forslaget om et tredje kjønn er bare noe tull.

Er det virkelig bare tull nå i disse dager?

Tenker også på disse som er født tvekjønnet der hvor foreldre ønsker å slippe å velge kjønn for barnet, det å da ha et  tredje kjønn vil kanskje hjelpe til å nornalisere det mer.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Silfen skrev:

Syns det er på tide. Det at vi tar hensyn til en ting betyr jo ikke at vi ikke kan ta hensyn til en annen. Man må være bra dum om man ikke kan se helheten i ting og tro at alt annet ignoreres dersom en ting snakkes om i media.

Hensyn til? Hva da, at en gammel gris kan gå i hvilken garderobe han vil, så lenge han kaller seg hen? 

• Liker 1
Skrevet

Barn blir født med komplisert kjønn oftere enn man tror. Synes faktisk det er greit. Men kall meg gjerne for hun, da jeg er sikker på at jeg er kvinne.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hensyn til? Hva da, at en gammel gris kan gå i hvilken garderobe han vil, så lenge han kaller seg hen? 

Tror du virkelig en såkalt gammel gris ville kledd seg opp som kvinne, lagt sminke, kjøpt klær etc, for å kunne tisse i en bås der han uansett ikke ser noenting? Er du så lost?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Silfen skrev:

Tror du virkelig en såkalt gammel gris ville kledd seg opp som kvinne, lagt sminke, kjøpt klær etc, for å kunne tisse i en bås der han uansett ikke ser noenting? Er du så lost?

Absolutt! Bås der man ikke ser noenting, den var god, du! Her er det en som lever i en boble... 

Folk har allerede forsøkt seg på det, i andre land enn Norge. "Jeg er transe", er alt du trenger å si før du slipper inn til damegarderoben. Og det er et flust av garderober der man kan se pupper og litt av hvert. 

Jeg har vært på badeland, skoler, svømmehaller, gymsaler, og de aller, aller fleste har én ting til felles: Det er ikke båser med dusj. 

• Liker 2
Skrevet

Hehe,  du er lost du. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Silfen skrev:

Hehe,  du er lost du. 

Det er sånne svar man kommer med, når man egentlig ikke vet hva man snakker om, når man ikke besitter kunnskap til å diskutere enmet. "Hehe, du er lost du". 

Beklager, du tar feil, det er bare sånn det er. USA har hatt problemer med dette en stund! 

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Ja for når du fødes med begge eller ingen så er det naturens form for humor, ironi, ondskapsfullhet? Hvert år fødes det 10-20 barn med dette - de er bare å ignorere de da eller?

• Liker 1
Skrevet

Helt greit. Det koster meg veldig få kalorier å ta hensyn til hvordan folk oppfatter sin egen identitet.

• Liker 1
Gjest William Adelin
Skrevet (endret)

Jeg synes det er idiotisk.

Men folk kan kalle seg hva de vil. For min del er det bare 2 kjønn.

Endret av William Adelin
Skrevet

For meg fremstår det litt komisk og bringer tankene til "keiserens nye klær", men folk må nå gjerne kalle seg hva de vil for min del. 

Det jeg ikke ønsker er at vi skal risikere slike tilstander vi ser enkelte steder i Amerika, der folk virkelig får gjennomgå for å bruke "feil" pronomen. Se på deg selv som hva du vil, men ikke forlang at også andre skal gjøre det. 

Skrevet

Når det er snakk om kjønn, er det naturlig å se først på det biologiske. Der har vi menn og kvinner, samt noen få som er tvekjønnet. Jeg fant en lenke som sier at i Norge blir det født 10-12 slike i året. Ikke et stort problem, med andre ord, det er så få at disse kan håndteres individuelt. Så kan man stille spørsmålet om kjønn bare er snakk om biologi. Og kan vi ikke bare si at det er det? Da kan alle få være seg selv uavhengig av hva slags tiss de har, og kjønn og personlighet holdes adskilt.

Så enkelt er det selvfølgelig ikke i dag, vi har tydelige kjønnsroller som er godt etablerte i samfunnet. Det kan for noen være et problem å kjenne seg igjen i denne kjønnsrollen, og de vil få et identitetsproblem. Så spørs det hva vi skal gjøre med det. Vi kan oppfordre disse til å skifte biologisk kjønn. Hva vil det føre til? Jo, til at kjønnsrollene blir enda mer fastgrodde. Tenk signalet som blir sendt ut. "Hvis du ikke føler deg som andre menn bør du fjerne penisen din".

Det jeg ser på som det riktige alternativet er å over tid skape aksept for at biologisk kjønn og personlighet er to forskjellige ting. Da vil man ikke føle at man er født i feil kropp (mange vil vel fortsatt være misfornøyd med kroppen - de fleste menn skulle nok helst hatt større penis). Det er igrunn ganske ironisk. De som sliter med problemer med kjønnsidentitet, er også blant de som gir aller tydeligst uttrykk for at kjønnsrollene er reelle, og dermed forsterker sitt eget problem.

• Liker 1
Skrevet

Tredje kjønn? Det er jo sånn nummer 27. hvis du ser kronologisk på når de ble vanlig.

Forøvrig kjeder kjønnsdiskusjonen meg, jeg har ingen kjønnsidentitet og jeg tror ikke på kjønn. Det er en tåpelig religion.

Skrevet

Som tredje kjønn er jeg for. Har venner som er transpersoner   De trenger sin egen kategori  

Som bruk som fellespronomen ellers, nei. Man kan si han/hun/vedkommende. Folk som skriver hen fordi de ikke vil avsløre hvilket kjønn den de snakker med... jeg liker det ikke og bruker det aldri selv. 

Anonymkode: 20fbd...969

Skrevet

Jeg støtter det selvfølgelig! Bare så synd de fleste ikke gjør det 😔

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...