Gjest Gjesta Skrevet 8. desember 2004 #1 Skrevet 8. desember 2004 Jeg har hatt et langvarig forhold som førte med seg så mye konflikter.vi ble til slutt enige om å avslutte forholdet.Gjennom flere år har det vært mye opp og ned.For et halvår siden innså vi at dette ikke gikk lenger.Må innrømme at jeg fortsatt har varme følelser for ham...Så nå lurer jeg på:har DU kommet HELT over exen din?og i såfall hvor lang tid tok det? :-?
Gjest Lilleulv Skrevet 8. desember 2004 #2 Skrevet 8. desember 2004 Kjempe Kan ikke forestille meg at vi faktisk har vært sammen.... Men så har jeg ny mann også da. Med en gang man møter en ny, så går det fort
Musemor Skrevet 8. desember 2004 #3 Skrevet 8. desember 2004 Enig min med Lilleulv! Det tok lang tid før jeg kom over eksen min, men da jeg møtte min kjære forsvant han som dugg for solen fra tankene mine!!
Champagne Skrevet 8. desember 2004 #4 Skrevet 8. desember 2004 Nei, det har jeg ikke. Er et år siden det ble slutt.
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #5 Skrevet 8. desember 2004 Ja, det har jeg så absolutt selv om eksen trodde "delt omsorg" ville medføre noe annet..
Grooo Skrevet 8. desember 2004 #6 Skrevet 8. desember 2004 Er så heldig at jeg ikke har noen eks så jeg slipper slike problemer
Gjest Gjesten Skrevet 8. desember 2004 #7 Skrevet 8. desember 2004 Ja, omsider. Ikkje slik at eg hadde kjærleikssorg, for vi var skjønt einige i at vi kjeda oss litt. Men meir i forhold til at vi hadde det morosamt, krangla aldri, kommuniserte godt og heldt fram som gode vener med mykje kontakt i nesten to år. Og eg tenkte at dersom vi ikkje fekk det til, så ville eg aldri få det til med nokon. No har vi innsett at vi ikkje kan ha så mykje kontakt, og eg ser framover att, men har ikkje møtt nokon som eg fell for endå nei. Men vi får sjå etter jul
Tusseline Skrevet 8. desember 2004 #8 Skrevet 8. desember 2004 Ja, fullstendig. Det merket jeg først da jeg tok opp kontakten igjen for et år siden, fordi jeg trodde fortsatt at jeg hadde følelser for ham, men fikk dette avbekreftet.
Gjest Gjesta Skrevet 8. desember 2004 #9 Skrevet 8. desember 2004 Jeg skulle tro det. Over to år siden det ble slutt, begge etablert på nytt. Men jeg tar meg fortsatt i å være bitter og forbannet på ham :-?
Solskinnsbolla Skrevet 8. desember 2004 #10 Skrevet 8. desember 2004 for noen måneder siden ble det slutt etter bare 8 måneder...det er ikke menneskelig å bare kutte følelsene tvert. idag sendte jeg han et julekort...for på en måte å bare avslutte dette følelsesmessig...sånn er min erfaring...og han jeg var sammen med i to år før han her, tenker jeg like ofte på...på godt og vondt...helst vondt kanskje...lurer på hvorfor vi er slik?...
Gjest gjest 0 Skrevet 8. desember 2004 #11 Skrevet 8. desember 2004 Jeg tenker mye på ex'n jeg... :-? og det er snart fire år siden det ble slutt og jeg har vært sammen med min nåværende kjæreste i 1 1/2 år nå... Det er kanskje ikke bra, men selv om jeg vet at jeg ikke vil bli sammen med han igjen hender det jeg savner det vi hadde sammen. Han var min første kjæreste og vi var sammen i 3 år og samboere et år. Måten det ble slutt på er sikkert en av grunnene til at jeg tenker så mye på han, og at jeg savner mange av hans egenskaper som min nåværende kjæreste ikke har. Likevel er min "nye" kjæreste mye bedre!!! :-) Pam
Gjest the imp Skrevet 8. desember 2004 #12 Skrevet 8. desember 2004 Det kommer vel litt an på hva du mener med kommet over. Jeg har fortsatt gode følelser for ham, men som en venn. Jeg er ikke forelsket i ham, men han vil alltid ha en viktig plass i hjertet mitt. Det er litt over 2,5 år siden det ble slutt mellom oss, og vi har fortsatt et helt ok forhold, ikke egentlig venner pga hans nye kjæreste, men vi har ikke noe uoppgjort, og jeg vil alltid være der for ham hvis han trenger meg. Jeg har ny samboer som jeg håper jeg en gang vil gifte meg med, og min eks ville aldri kunnet ødelegge det dersom han plutselig ville hatt meg tilbake. Men det ser jeg som så utenkelig likevel. Så, ja, jeg er vel over eksen, det vil aldri kunne bli noe mellom oss igjen. Men, jeg er glad i han fortsatt og tror nok jeg alltid kommer til å være det.
Nella Skrevet 8. desember 2004 #13 Skrevet 8. desember 2004 Helt over han ja. Da det ble slutt var det hans valg og det var min feil (sånn han sa det, kom heller som litt lyn fra klar himmel for meg.)så det var ganske tøft. Hadde det kjempekjipt en mnd så fikk jeg vite at han hadde vært utro, blitt gravid med henne og de skulle flytte sammen. Prøvde å få kontakt med han for å få pratet ut og bli helt ferdig, men nei. Han nektet å prate med meg. Så da var det egentlig ikke så vanskelig å komme over han. Mange lys gikk opp og jeg skjønte mer av alt som hadde skjedd. Med trening etter jobben og sånn. For en dust. Så da snakker vi vel en mnd tid etter det igjen så var'n ganske så glemt. Han var ikke verdt det. Angrer ikke på forholdet. Lærte masse av det. Men har ny samboer i dag og ser åssen man virkelig kan ha det og hvordan et godt forhold skal være. har det kjempefint, kunne ikke vært lykkligere (litt klisje', men sånn er det) og tenker aldri på noen ex.
Salamandra Skrevet 8. desember 2004 #14 Skrevet 8. desember 2004 Kjempe Kan ikke forestille meg at vi faktisk har vært sammen.... Men så har jeg ny mann også da. Med en gang man møter en ny, så går det fort Som om jeg skulle sagt det selv.. Men jeg var over han lenge før jeg møtte min nåværende da..
Gjest happyending Skrevet 8. desember 2004 #15 Skrevet 8. desember 2004 Han jeg var sammen med før jeg traff han jeg er sammen med nå gjorde det slutt på en ganske brutal måte.. Vi møtte hverandre på byen, prata mye og utveksla telefonnr.. Så reiste han tilbake der han bor og vi fortsatte å holde kontakt på tlf og mail.. Det tok en stund før vi fikk sjanse til å møtes igjen og i mellomtiden ble vi veldig godt kjent, prata i telefonen i timesvis - hver eneste dag.. Tror vi hadde et gjennomsnitt på nesten 5 timer hver dag.. Vi var helt like som personer, likte akkurat de samme tingene, tenkte likt, hadde samme drømmer og visjoner og samtidig masse å lære av hverandre og alltid masse å snakke om.. Vi var begge overbevist om at dette var meant to be, at vi skulle være sammen for alltid, gifte oss, få barn osv.. Jeg fortalte han og mange ting i fortrolighet, særlig på området sex og fortalte han at jeg ikke ville ha sex med han før jeg var trygg på han og klar for det.. Så kom helga hvor han klarte å ta seg fri fra jobb for å komme å besøke meg.. Ting gikk kjempefint, vi hadde det utrolig koselig og jeg ble bare enda mer forelsket.. Jeg følte meg helt trygg på han, og derfor hadde vi sex søndags morgen.. Da han reiste litt senere på søndagen virka han litt rar og når vi prata på tlf når han var kommet hjem så var han veldig avvisende.. Jeg skjønte at noe var galt, men han ville ikke si noe.. Jeg sendte han en mail der jeg sa at jeg hadde skjønt at noe var galt og hva jeg følte, at jeg ikke ville han skulle gjøre noe han ikke var klar for og om han var sikker på hva han følte.. Da hørte jeg ikke noe fra han på to dager, jeg visste han hadde lest mailen.. Jeg fikk så, etter å ha ringt sikkert tjue ganger for jeg _skulle_ ha, kontakt med han og høre hva som var galt.. Da hadde han ikke noe svar til meg, han ante ikke hva han ville eller hva han følte.. Men han skulle tenke på det og så ringe meg igjen når han hadde tenkt ferdig.. 2 dager til gikk uten at jeg hørte et ord.. Da ringte jeg han på nytt og sa at jeg ikke orka mere, at jeg ikke ville gå å vente, for det ødela meg helt fullstendig.. Da sa han igjen at han ikke visste hva han følte.. Og så begynte han å skylde på jobben.. Og så avslutter han med at "han trodde ikke det passa nå, men han var overbevist om at vi var ment for hverandre og at vi kom til å møtes igjen og at tiden kommer til å være rett da"... Nei, jeg er ikke over han.. Men jeg vet ikke om det er fordi han såra meg så mye eller fordi jeg faktisk tror vi er ment for hverandre.. Men jeg har en utrolig bra kjæreste nå som jeg er veldig forelsket i.. =)
Happycat Skrevet 8. desember 2004 #16 Skrevet 8. desember 2004 Min første kjærlighet er ikke min største kjærlighet, men han som fikk meg til å glemme alle mine tidligere kjærligheter.. eller noe sånt. Så fort jeg traff han som er far til mitt barn glemte jeg at jeg noensinne hadde hatt et kjærlighetsliv før han
Suzy Skrevet 9. desember 2004 #17 Skrevet 9. desember 2004 Det kommer vel litt an på hvordan du har definert kommet over... Jeg har flere ekser som jeg ikke klarer å forestille meg at jeg noen gang har hatt fysisk kontakt med (sånn som Lilleulv beskriver), men jeg har samtidig skrubbsår og blåmerker på sjelen etter enkelte av disse som er med på å forme adferden min i forholdet jeg har i dag. Jeg har også ekser som jeg fremdeles er glad i, men mer som en god gammel venn, fordi de har betydd mye for meg og har bygd noe av meg slik jeg fremstår i dag. Mulig jeg uttrykker meg litt klossete, men jeg mener at alle de jeg har hatt et kjærlighetsforhold til har vært med på å gjøre meg til den personen jeg er i dag og slik sett er de "alle" med meg (det er ikke så mange som det høres ut )
CeeCee Skrevet 9. desember 2004 #18 Skrevet 9. desember 2004 JAAAA!!!! Har kommet helt over alle exer. Har truffet verdens beste mann, og det har tatt knekken på alle eventuelle tanker rundt exer. Har derimot litt nostalgiske tanker rundt min første store kjærlighet, som jeg aldri fikk... Men det er bare fjerne minner.. Har det aldeles supert i det forholdet jeg er i nå, og kan ikke se for meg å være sammen med noen andre.... Håper du finner en som kan få følelsene du har for eksen til å fordampe som dugg for solen... Gled deg!
Gjest oppgjørets time Skrevet 9. desember 2004 #19 Skrevet 9. desember 2004 Ja, jeg har kommet over exen følelsesmessig, hadde nok ikke fått dånedimpen hvis han hadde kommet valsende inn i livet mitt igjen. Det jeg savner er at jeg ikke tok muligheten til å ta et skikkelig oppgjør med han, for han var en drittsekk... men han hadde nok ikke skjønt noe... så det er like greit.
Gjest Milah Skrevet 9. desember 2004 #20 Skrevet 9. desember 2004 Ja, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har kommet over min ex! Men som Suzy skriver, ga han meg en del "skader" som preger meg i mitt nye forhold! Jeg er glad jeg endelig ble ferdig med han! For nå har jeg det bedre enn jeg noen gang har hatt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå