AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 Jeg glemte å veie sojakjøttdeig før jeg skulle spise det (holder på med et styrkeprogram og skal telle macroer). Men nå har jeg bare våtvekta, som jo får det til å se ut som ekstremt mye mer mat enn det er. Det var denne "kjøttdeigen": http://vantastic-foods.com/en/produkt/269/soja_granulat_500g/ Jeg har veid opp 177gram med ferdigblanda sojakjøttdeig, som da er veldig tungt, så klart, ettersom det består av mye vann. Hvordan kan jeg bruke næringsinnholdsinformasjonen til å regne ut innholdet (og få det riktig i myfitnesspal)? Har ikke mer igjen av den tørre, så kan ikke måle opp den heller. Noen som er flinke med tall som kan hjelpe meg? Anonymkode: f3fc9...c5c
penny_ Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 (endret) Ferdig soyakjøtt veier 2-3 ganger mer enn tørr soya. Det står inne på nettsiden. 177 / 3 = 59 177 / 2 = 88,5 Det vil si at du har brukt mellom 59 og 88,5 gram tørt soyakjøtt, men det er vanskelig å si nøyaktig hvor mye vann soyaen har trekt til seg uten å veie før og etter. Endret 8. februar 2017 av penny_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå