AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 Hva forbrenner mest av jogging og ellipsemaskin? Er avhengig av jogging, gjør det hver dag. Men frykt for skader gjør at jeg prøver å finne alternativ kondisjonsmetode, som forbrenner det samme (vet jogging forbrenner mer sammenlignet med feks. sykling og roing). Må finne noe som altså er lite effektivt. Kan jeg erstatte ca. 3 joggeøkter i uka med ellipsemaskin, uten å måtte forlenge økten? Anonymkode: f1b37...49e
Lilje27 Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 Fant denne artikkelen i dag: https://www.vektklubb.no/artikkel/10-paa-topp-i-forbrenning-20294720 I følge artikkelen forbrenner jogging flest kalorier, men ellipsemaskinen kommer på en god 2 plass Hvis du er redd for skader anbefaler jeg deg å variere treningen for å forhindre skader!
DragonDays Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 Har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt, men jeg også elsker jogging, og har en ellipsemaskin hjemme. For min del erstatter ikke ellipsen jogging, men er et fullgodt alternativ når det er for kaldt til å jogge, når jeg merker at en skade er på vei, når jeg har dårlig tid osv. Intensiteten styrer effekten i stor grad- om du har pulsklokke kan du jo sammenlikne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå