Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet
Skrevet

Jeg har altså et alvorlig hårproblem og det er at det er synelig slitt helt opp til ørene!

Egentlig burde jeg klippe det kort, men ser ikke helt for meg at det hadde blitt så veldig pent det heller akkurat.

Derfor lurer jeg på om det er noen sakkyndige der ute som har peiling på hva jeg kan gjøre med det?!

Er det mulig å få det bortimot normalt igjen uten å klippe det helt kort? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke det du vil høre, men....Saksen er nok den eneste utveien i det lange løp, er jeg redd.

Ellers kan du forebygge videre slitasje ved å bruke oppbyggende produkter med proteiner, for eksempel Extreme-serien fra Redken eller K-Pak fra Joico. En proteinkur (K-Pak Reconstructive ett eller annet) etterfulgt av en fuktgivende kur (Joico Moisturizer) 1-2 ganger i uken er kjempebra, og så bør du unngå så mye som mulig å bruke føner, rettetang osv. Unngå også stramme hestehaler.

Skrevet

Jeg har gått et år med ødelagt hår pga mye farging og et fatalt blonderings-prosjekt. Hvis det er veldig slitt så er det ikke mye du kan gjøre...

Jeg brukte masse produkter med masse silikon i for at det skulle se litt mere normalt ut,jeg vil ikke klippe det. Ikke bra med for mye silikon,men når det først er ødelagt så..

Fructis har en god "hår-kur" som får håret glatt og mindre brusete. Billig og grei. Husker ikke helt hva den heter (jeg kastet min etter at jeg klippet av alt det ødelagte håret ;) )

Anti frizz kanskje...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det beste du kan gjøre er å klippe det hos en flink frisør og deretter ta bedre vare på det med rett shampoo/ balsam og hårkur. Uttørrende stylingprodukter må du slutte med.

Ødelagt hår kan ikke repareres og det er fryktelig stygt å gå rundt med tydelig slitt hår. Det ser bare ustelt ut.

Skrevet
.....

Jeg brukte masse produkter med masse silikon i for at det skulle se litt mere normalt ut,jeg vil ikke klippe det.  Ikke bra med for mye silikon,men når det først er ødelagt så..

Du kan også bruke en lett body lotion i året. Blir ofte penere enn silkon. Høres rart ut, men det er den ultimate greia for å få langt hår tilå ligge pent og ikke bruse seg opp.

Jeg snakker selvfølgelig ikke omstore mengder men en tesje eller så fordelt i tuppen og litt oppover.

Dette er bare krisehjelp for å få det til å se bedre ut gjennom julen. Men er redd saksen bør ta et jafs i januar. Særg for å velge en dyktig frisør som kan gi en god klipp. En klipp er ikke bare en klipp, og da snakker jeg ikke om frisyren men kvaliteten på klippeteknikken.

Gjest Anonymous
Skrevet

Prøv en hårkur; f.eks Redken Extreme Deep Fuel.

Skrevet
Prøv en hårkur; f.eks Redken Extreme Deep Fuel.

Isåfall må du følge opp med en god fuktighetskur (All Soft, Redken), ellers gjør du bare vondt verre, og får tørt, sprøtt hår.

Silikon i slitt hår er som å pisse i buksa for å holde varmen; legger seg utenpå håret og gjør det blankt, men siden det ikke vaskes helt ut, hindrer det pleiestoffer i å trenge inn i håret, slik at håret på sikt blir enda tørrere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Isåfall må du følge opp med en god fuktighetskur (All Soft, Redken), ellers gjør du bare vondt verre, og får tørt, sprøtt hår.

Silikon i slitt hår er som å pisse i buksa for å holde varmen; legger seg utenpå håret og gjør det blankt, men siden det ikke vaskes helt ut, hindrer det pleiestoffer i å trenge inn i håret, slik at håret på sikt blir enda tørrere.

Det viste jeg ikke, trodde Deep Fuel skulle gi masse fuktighet jeg.

Skrevet

Det viste jeg ikke, trodde Deep Fuel skulle gi masse fuktighet jeg.

Extreme-serien fra Redken er beregnet for hår som trenger proteiner, og gir ikke i seg seg så veldig mye fuktighet. Hvis håret trenger fuktighet, først og fremst, er det nok All Soft som er tingen. Et slitt hår trenger sannsynligvis begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...