Kittykat Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 (endret) Vi steriliserte den ene hunkatten vår, Nussi, på Torsdag. Hun var litt syk før dette og dyrlegen sa at livmoren hennes var 10 ganger større enn normalt med påbegynnende livmorsbetennelse. Det var egentlig ren flaks at vi bestemte oss for å sterilisere henne og de fant dette. Men til saken: Vi har 1 hunkatt til, som heter Lillepus. De er begge 5 år og er søstre fra samme kull. Lillepus freser og knurrer og i dag hoppet Nussi opp på plassen som de begge to har delt uten problemer og Lillepus hoppet etter og da ble det slåsskamp uten like. Jeg forstår jo at Lillepus ser på Nussi som en fremmed katt akkurat nå. På Mandag skal vi ta Nussi til dyrlegen og fjerne stingene hennes. Og på Mandag begynner også borettslaget som vi bor i med rørfornying i blokken vår og da må kattene være inne sammen på samme rom om dagen. Og det må de være hver dag i 3 uker. Er det sjanse for at våre to katter blir venner igjen? Vil det gå seg til etter litt tid, etter at den fremmede lukten som Nussi har pga bodyen hun må bruke har gått vekk? Datteren vår foreslo at vi bader begge kattene på mandag, sånn at de begge to har samme lukt og at vi får vasket vekk den fremmede lukten fra Nussi. Jeg er bekymret for at de ikke skal bli venner igjen sånn som de var og vi har ikke store plassen, så de kan ikke disponere hvert sitt rom. Så jeg lurer: Vil dette gå over? Endret 7. februar 2017 av Kittykat
Leo Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Dette har jeg observert hos mine egne katter også og de har blitt akkurat like gode venner som før når stingene er borte og ting har normalisert seg. Akkurat nå lukter sannsynligvis Nussi veldig fremmed samtidig som hun nok sikkert ikke føler seg helt i form. Jeg har ikke badet noen av dem, men det er fordi mine er korthårede utekatter og ikke vant til å bli badet. 1
Kittykat Skrevet 7. februar 2017 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2017 5 minutter siden, Leo skrev: Dette har jeg observert hos mine egne katter også og de har blitt akkurat like gode venner som før når stingene er borte og ting har normalisert seg. Akkurat nå lukter sannsynligvis Nussi veldig fremmed samtidig som hun nok sikkert ikke føler seg helt i form. Jeg har ikke badet noen av dem, men det er fordi mine er korthårede utekatter og ikke vant til å bli badet. Så bra å høre at dine katter ble venner igjen Jeg satser jo på at det samme skjer med våre katter og. Og at det ikke blir altfor mye krangling i de kommende 3 ukene. Jeg får krysse fingrene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå