Gå til innhold

Tips til budsjett når man etter lang tid med dårlig råd endelig har litt ekstra penger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lilli My
1 time siden, Eneri skrev:

Mor kommer til å få kraftig redusert inntekt når sønnen flytter ut; da forsvinner  både dobbel barnetrygd og barnebidrag, uten at utgiftene reduseres tilsvarende. Tenker at guttens far da kan ta seg av dette bidraget til student-sønnen :-) 

Nettopp derfor det kan lønne seg å sette av litt til dette nå, og i årene som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Lilli My skrev:

Nettopp derfor det kan lønne seg å sette av litt til dette nå, og i årene som kommer. 

Jeg tror nok ikke det er realistisk, dessverre. Når han flytter ut mister jeg ikke bare dobbel barnetrygd + bidrag, men også barnetillegg til trygden. Dvs rundt regnet 7000 mindre utbetalt i måneden. I tillegg mister jeg jo skattefradraget for enslik forsørger, det utgjør sikkert en tusenlapp i måneden. Har jeg noe oppspart da må nok det gå til meg selv for å overleve. Ellers er det en post der for gaver/førerkort o.l., den skal jeg fortsette med. Vintertøy og lignende er ypperlige jule og bursdagsgaver :) 

Men tusen takk for tipset! 

Anonymkode: 0b893...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...