AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #41 Del Skrevet 12. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Supert Er du nyhetsbrevmottaker hos xxl? Du får da spesialtilbud både på nett og i fysisk butikk Jeg husker ikke om jeg har nevnt det, men sjekk om din strømleverandør eller TOBB-medlemsskap/ andre medlemsskap gir rabatter hos xxl/ andre. Det gjør det hos meg. Anonymkode: 75547...e69 Ja, jeg tror det, men det har jeg vært i lang tid, så tror jeg har skrudd av varsel på mail derfra Er jo ikke så mye vi skal kjøpe av sånne ting nå. En jakke til meg, sønnen fikk ny jakke i høst, joggesko til meg, og joggesko til han. Litt redd for å få for mange tilbud også, er så redd jeg skal begynne å kjøpe ting bare fordi de er på tilbud Anonymkode: 0b893...305 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. februar 2017 #42 Del Skrevet 12. februar 2017 Hvorfor sette deg som mål å bruke så mye penger? 12 000 for en sofa høres hinsides ut dersom man har lav inntekt. Spar pengene til du eventuelt får uforutsette utgifter. Det er lett å la det gå for langt når man får litt mer penger. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #43 Del Skrevet 12. februar 2017 26 minutter siden, amativeReflection skrev: Hvorfor sette deg som mål å bruke så mye penger? 12 000 for en sofa høres hinsides ut dersom man har lav inntekt. Spar pengene til du eventuelt får uforutsette utgifter. Det er lett å la det gå for langt når man får litt mer penger. TS er i en situasjon der en sofa ikke bare er en sofa. Hun har behov for en spesiell sofa, og finner hun en billigere og tilsvarende kjøper hun den. Det viktigste er at sofaen vil øke livskvaliteten (for dem som bryr seg om å ha det bra i en ellers redusert hverdag), vil gjøre hverdagen lettere og kunne bidra til bedre fungering. Anonymkode: e1743...28f 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. februar 2017 #44 Del Skrevet 12. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS er i en situasjon der en sofa ikke bare er en sofa. Hun har behov for en spesiell sofa, og finner hun en billigere og tilsvarende kjøper hun den. Det viktigste er at sofaen vil øke livskvaliteten (for dem som bryr seg om å ha det bra i en ellers redusert hverdag), vil gjøre hverdagen lettere og kunne bidra til bedre fungering. Anonymkode: e1743...28f Jeg må ha oversett den delen som sa det var en speisalsofa, hva er anderledes med den? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #45 Del Skrevet 12. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS er i en situasjon der en sofa ikke bare er en sofa. Hun har behov for en spesiell sofa, og finner hun en billigere og tilsvarende kjøper hun den. Det viktigste er at sofaen vil øke livskvaliteten (for dem som bryr seg om å ha det bra i en ellers redusert hverdag), vil gjøre hverdagen lettere og kunne bidra til bedre fungering. Anonymkode: e1743...28f Bare å overse innleggene fra han, det er nok ingen seriøs person bak det nicket 6 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg må ha oversett den delen som sa det var en speisalsofa, hva er anderledes med den? Hvor er det noen som påstår spesialsofa? En spesiell sofa skriver den du siterer. Uansett, jeg er ikke ute etter å diskutere forbruk med deg. Beklager Anonymkode: 0b893...305 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. februar 2017 #46 Del Skrevet 12. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare å overse innleggene fra han, det er nok ingen seriøs person bak det nicket Hvor er det noen som påstår spesialsofa? En spesiell sofa skriver den du siterer. Uansett, jeg er ikke ute etter å diskutere forbruk med deg. Beklager Anonymkode: 0b893...305 Det er synd at du ikke vil ta i mot gode råd. Jeg vet selv hvor fort det går å bruke opp penger dersom man først begynner å se seg om etter ting man vil kjøpe. For meg er opplevelsen at det sjeldent er så tilfredsstillende å ha tingene som jeg så for meg. Jeg har kvittet meg med masse ting jeg før trodde var viktige for meg. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #47 Del Skrevet 12. februar 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Det er synd at du ikke vil ta i mot gode råd. Jeg vet selv hvor fort det går å bruke opp penger dersom man først begynner å se seg om etter ting man vil kjøpe. For meg er opplevelsen at det sjeldent er så tilfredsstillende å ha tingene som jeg så for meg. Jeg har kvittet meg med masse ting jeg før trodde var viktige for meg. Hvis du leser hele tråden og ser helheten så regner jeg med at du innser at sofaen ikke bare er for å bruke opp penger. Jeg tilbringer nesten hele dagen i sofaen, da jeg er funksjonshemmet. Jeg ønsker ikke tilbringe hele dagen alene i sengen. Hadde du lest hva jeg hadde skrevet tidligere hadde du ikke svart på denne måten, og jeg orker ikke å måtte gjenta alt jeg har skrevet her. Anonymkode: 0b893...305 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. februar 2017 #48 Del Skrevet 12. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leser hele tråden og ser helheten så regner jeg med at du innser at sofaen ikke bare er for å bruke opp penger. Jeg tilbringer nesten hele dagen i sofaen, da jeg er funksjonshemmet. Jeg ønsker ikke tilbringe hele dagen alene i sengen. Hadde du lest hva jeg hadde skrevet tidligere hadde du ikke svart på denne måten, og jeg orker ikke å måtte gjenta alt jeg har skrevet her. Anonymkode: 0b893...305 Jeg har lest gjennom hele tråden, og jeg har sett mange fornuftige ting du vil bruke penger på. En ny seng for eksempel ville jeg også kjøpt dersom jeg var i din situasjon (eller uansett hvilken situasjon, søvn er viktig for meg). Jeg unner ingen å sove på en skumgummimadrass. En gang besøkte jeg min mor og hun hadde skumgummimadrasser, det var helt grusomt. Ryggen min tåler bedre 16 timer i bil og å sove på gulvet enn de der greiene. Men jeg kan ikke huske å ha lest hva som gjorde den sofaen så mye bedre enn andre sofaer. Derfor stilte jeg spørsmål ved den. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #49 Del Skrevet 12. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leser hele tråden og ser helheten så regner jeg med at du innser at sofaen ikke bare er for å bruke opp penger. Jeg tilbringer nesten hele dagen i sofaen, da jeg er funksjonshemmet. Jeg ønsker ikke tilbringe hele dagen alene i sengen. Hadde du lest hva jeg hadde skrevet tidligere hadde du ikke svart på denne måten, og jeg orker ikke å måtte gjenta alt jeg har skrevet her. Anonymkode: 0b893...305 Du kan kanskje få en god (hvile-)stol + en god arbeidsstol (kontorstol?) gratis gjennom Hjelpemiddelsentralen, om du søker om det. Anonymkode: 75547...e69 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #50 Del Skrevet 12. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan kanskje få en god (hvile-)stol + en god arbeidsstol (kontorstol?) gratis gjennom Hjelpemiddelsentralen, om du søker om det. Og da trenger du kanskje ikke en så kostbar sofa? Anonymkode: 75547...e69 Anonymkode: 75547...e69 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #51 Del Skrevet 12. februar 2017 16 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg har lest gjennom hele tråden, og jeg har sett mange fornuftige ting du vil bruke penger på. En ny seng for eksempel ville jeg også kjøpt dersom jeg var i din situasjon (eller uansett hvilken situasjon, søvn er viktig for meg). Jeg unner ingen å sove på en skumgummimadrass. En gang besøkte jeg min mor og hun hadde skumgummimadrasser, det var helt grusomt. Ryggen min tåler bedre 16 timer i bil og å sove på gulvet enn de der greiene. Men jeg kan ikke huske å ha lest hva som gjorde den sofaen så mye bedre enn andre sofaer. Derfor stilte jeg spørsmål ved den. Sofa er viktigere enn seng. Jeg tilbringer mer tid på sofaen enn i sengen, og en sofa kommer både meg og sønnen min tilgode. Må jeg velge velger jeg sofa, det har jeg skrevet flere ganger i innleggene mine Grunnen til at sofaen er dyr er fordi den er stor. Komfort er viktigst, jeg må vite at den tåler hard bruk, at den har vaskbare trekk, samt høye bein så jeg får robotstøvsugeren under. Du kan gjerne få lete etter en annen, jeg har ikke funnet noen som har oppfylt disse kriteriene uten å komme opp i 40-50.000 kroner. Så jeg er storfornøyd med at Ikea gir meg en sånn for 15.000. Har funnet flere alternativer som ikke har høye bein, men det er jeg nødt til å ha, da jeg ikke klarer å flytte på den selv for rengjøring ellers. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan kanskje få en god (hvile-)stol + en god arbeidsstol (kontorstol?) gratis gjennom Hjelpemiddelsentralen, om du søker om det. Anonymkode: 75547...e69 Jeg har svart på dette tidligere i tråden Anonymkode: 0b893...305 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #52 Del Skrevet 12. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sofa er viktigere enn seng. Jeg tilbringer mer tid på sofaen enn i sengen, og en sofa kommer både meg og sønnen min tilgode. Må jeg velge velger jeg sofa, det har jeg skrevet flere ganger i innleggene mine Grunnen til at sofaen er dyr er fordi den er stor. Komfort er viktigst, jeg må vite at den tåler hard bruk, at den har vaskbare trekk, samt høye bein så jeg får robotstøvsugeren under. Du kan gjerne få lete etter en annen, jeg har ikke funnet noen som har oppfylt disse kriteriene uten å komme opp i 40-50.000 kroner. Så jeg er storfornøyd med at Ikea gir meg en sånn for 15.000. Har funnet flere alternativer som ikke har høye bein, men det er jeg nødt til å ha, da jeg ikke klarer å flytte på den selv for rengjøring ellers. Jeg har svart på dette tidligere i tråden Anonymkode: 0b893...305 Ok. Sorry. Kan du si navnet på sofaen? Jeg leter også etter en god sofa. Anonymkode: 75547...e69 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #53 Del Skrevet 12. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok. Sorry. Kan du si navnet på sofaen? Jeg leter også etter en god sofa. Anonymkode: 75547...e69 Norsborg fra Ikea Anonymkode: 0b893...305 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #54 Del Skrevet 12. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok. Sorry. Kan du si navnet på sofaen? Jeg leter også etter en god sofa. Anonymkode: 75547...e69 Det er også veldig mange fine og billige på Trademax, men de jeg har funnet der med vaskbare trekk og nok setedybde (60 cm) er sånne massive som står helt nede på gulvet. Men de kan jo være noe for deg Anonymkode: 0b893...305 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #55 Del Skrevet 12. februar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norsborg fra Ikea Anonymkode: 0b893...305 Tusen takk Anonymkode: 75547...e69 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #56 Del Skrevet 12. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan kanskje få en god (hvile-)stol gratis gjennom Hjelpemiddelsentralen, om du søker om det. Anonymkode: 75547...e69 Nå får man kun en slik stol om man har vansker med å reise seg. Det kalles nå løftestol, ikke lenger hvilestol. Anonymkode: f058a...254 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #57 Del Skrevet 12. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får man kun en slik stol om man har vansker med å reise seg. Det kalles nå løftestol, ikke lenger hvilestol. Anonymkode: f058a...254 Jeg får slik stol om jeg ønsker. Ønsker det ikke Anonymkode: 0b893...305 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19316764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 12. februar 2017 #58 Del Skrevet 12. februar 2017 Høres ut som om du har tenkt godt gjennom, og tallene skal jo kun passe for deg, i ditt liv. Men for meg virker de tallene veldig greie. Det viktigste med økonomien sin, er bare å være bevisst. Så lenge man er det, kan det ikke gå så veldig galt. :D Og ikke ha noe dårlig samvittighet for en sofa til 12000, det er ikke dyrt for en sofa som skal vare lenge. Jeg kjøpte selv Ikea Nockeby (som jeg anbefaler, den er HELT fantastisk for min kropp, men den kommer ikke i så stor størrelse som Norsborg, dessverre), og den er like fin nå som når jeg kjøpte den. Noen ting MÅ ikke kjøpes billigst mulig (selv om jeg forsøkte å finne den på Finn først.) Pris vs verdi for den som kjøper den er to vidt forskjellige ting, spør du meg. Noe billig som ikke er det jeg egentlig helst vil ha, føles dyrere enn noe man virkelig ønsker seg. Syns jeg ihvertfall. Jeg la også ganske mye penger i en god vinterjakke og gode høst-støvletter. Jeg vil heller ta med mine Ecco sko til skomaker og få de fikset, nå som jeg endelig har funnet noen som er fine OG gode. Har også produkter for å ta vare på de (samme med sofa, jeg kjøpte spray slik at flekker ikke setter seg.) Mindre forbruk til slutt enn sko som koster 300-400 og må byttes ut etter ett år eller maks to (been there). Jeg har ikke så mye klær selv. Eller, jeg har klær, men de er hullete, slitte eller passer ikke. Jeg gikk mye ned i vekt (nesten 50kg), og så gikk jeg opp en del av de igjen etter å prøvd nye medisiner og de har vært vanskelig å få av da jeg hatt mye vondt og fått vært mindre i bevegelse enn jeg vil. Så klær har vært litt vanskelig rett og slett. Men man trenger ikke femten bukser og førti par sko. Kvalitet > kvantitet. Jeg har kjøpt skoene (alle Ecco tror jeg, flats, sandaler og støvletter, alle på salg de siste årene), og så jeg fikk "halve jakken" i bursdagsgave i fjor vinter. Bra å få en gave man virkelig får brukt! Bruk tiden, pengene brenner ikke opp, som min mor liker å si. Med litt tid finner du også kanskje hvilke merker du liker, og som du føler er verdt pengene, som også holder seg godt. Jeg har god erfaring med Ecco f.eks. Min mor har hatt samme sko i 8 år! Syns det er bra å ha en liste, og ca pris, og igjen... finn ut hva du vil ha og titt på outlets f.eks. Jeg vet ikke hvor du bor, men man finner små outlets flere plasser i landet. Jeg ville satt opp "2 par bukser, 5 t-skjorter, vintersko, joggesko, ullundertøy" slik som noen foreslo, og laget en mappe på data f.eks der du bookmarker hva du vil kjøpe. Jeg har mapper i safari til alt mulig. "Shopping List" "Mat/Drikke" "Watch List" (for Sumo filmene jeg vil se, etter når de tas bort! Jepp, besatt av lister!). Og med underkategorier "Klær" "Interiør" etc. I hvertfall slik min kropp fungerer tar smertene overhånd ofte, og jeg er mye sliten. Fysisk, men også psykisk. Da er det greit å ha ting organisert slik at det er lett å finne ut av hvis man får en mail om at noe plutselig er på 40% og det kan være greit å slå til. Titt også på ASOS eller nextdirect.no når det gjelder "hjemme klær", jeg liker den siden veldig godt. Siden jeg, som du, tilbringer mye tid hjemme har jeg prøvd å kjøpe komfortable klær som gjør meg litt glad. En morsom pysj, en myk og artig joggebukse. De har masse fint og veldig ofte gode avslag. Bare hold deg under 350kr hvis du ikke vil ha toll :D Maraton. Ikke sprint :D Dette kommer til å gå bra! :D (Håper du ikke er lei av meg, jeg har en tendens til å prate høl i huet på folk!) *oops* 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19317557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilli My Skrevet 13. februar 2017 #59 Del Skrevet 13. februar 2017 Hei, Du har fått mange gode tips her! En ting som ikke er foreslått enda, som jeg ville spille inn er at om du har mulighet er det fint om du kan spare litt til å hjelpe sønnen din når han skal studere/flytte hjemmefra. Jeg fikk noen tusenlapper hvert studieår fra mine foreldre, og dette kom veldig godt med for å kjøpe pensumbøker/møbler/dyre vinterklær. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19319849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 13. februar 2017 #60 Del Skrevet 13. februar 2017 4 timer siden, Lilli My skrev: Hei, Du har fått mange gode tips her! En ting som ikke er foreslått enda, som jeg ville spille inn er at om du har mulighet er det fint om du kan spare litt til å hjelpe sønnen din når han skal studere/flytte hjemmefra. Jeg fikk noen tusenlapper hvert studieår fra mine foreldre, og dette kom veldig godt med for å kjøpe pensumbøker/møbler/dyre vinterklær. Mor kommer til å få kraftig redusert inntekt når sønnen flytter ut; da forsvinner både dobbel barnetrygd og barnebidrag, uten at utgiftene reduseres tilsvarende. Tenker at guttens far da kan ta seg av dette bidraget til student-sønnen :-) Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084509-tips-til-budsjett-n%C3%A5r-man-etter-lang-tid-med-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d-endelig-har-litt-ekstra-penger/page/3/#findComment-19321061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå