Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg få dekket egenandel (2000+ kr) før frikort av nav?

Jeg mottar aap og jeg skjønner virkelig ikke hvordan det skal gå rundt. 

Anonymkode: 91349...35d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo høre med de. Går selv på AAP og må betale egenandelen selv. 

Anonymkode: 97e58...6c7

Skrevet

Jeg har uføretrygd, og er alenemor til to. Må betale egenandel både for egenandelstak 1 (lege, pasientreise osv) og egenandelstak  2 (fysioterapi). Bare for fysioterapi betyr dette en ekstra utgift på kr 700 i måneden for meg frem til jeg får frikort. Samtidig økes kontantstøtten til foreldre hvor begge er friske og burde vært i jobb..... Forstå det den som vil......

Anonymkode: 28d89...c6d

Skrevet

Jeg fikk dekket det da jeg var alene og gikk på AAP. Det er ca 5 år siden, så om det er endringer siden det aner jeg ikke. Snakk med saksbehandleren din og hør.

Anonymkode: 2054d...6c1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk dekket det da jeg var alene og gikk på AAP. Det er ca 5 år siden, så om det er endringer siden det aner jeg ikke. Snakk med saksbehandleren din og hør.

Anonymkode: 2054d...6c1

Da har du en saksbehandler som har brutt prosedyrene. For nei, det skal ikke være mulig å få dekket egenandelssummen.

TS: Du vet at du har en kostnad på ca 2000 kr som spenner seg utover de første par månedene i året. Legg til side 200 kr hver måned du har frikort. Da vil du allerede ha mesteparten av påfølgende års egenandel liggende når vi bikker nytt år.

Anonymkode: 53f41...bcb

• Liker 2
Skrevet

Det er mulig å få dekket egenandelen. Jeg tror det går under sosialhjelp. Snakk med veilederen din for å høre hvordan du går fram.

Anonymkode: a1570...4e3

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg.

Sulosi, mod.

Skrevet
På Tuesday, February 07, 2017 den 22.34, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få dekket egenandel (2000+ kr) før frikort av nav?

Jeg mottar aap og jeg skjønner virkelig ikke hvordan det skal gå rundt. 

Anonymkode: 91349...35d

Nei. Egenandel er nettopp som ordet sier, ditt bidra og din egenbetaling til lege og medisiner bestemt av den blå blå regjeringen at alle skal ha penger nok til å kunne dekke.

Anonymkode: f563d...f5c

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Egenandel er nettopp som ordet sier, ditt bidra og din egenbetaling til lege og medisiner bestemt av den blå blå regjeringen at alle skal ha penger nok til å kunne dekke.

Anonymkode: f563d...f5c

Forslaget hadde vel egentlig ikke flertall, helt til bl a Krf prioriterte friske, hjemmeværende foreldre og økte kontantstøtten med kr 1500 PER MÅNED !!! Pengene måtte taes et eller annet sted i fra, og ettersom det sikkert er flere "hjemmesittere" blant syke og uføre, enn blant småbarnsforeldre, var vel sikkert det strategiske valget enkelt ....

Anonymkode: 28d89...c6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...