AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Kan jeg få dekket egenandel (2000+ kr) før frikort av nav? Jeg mottar aap og jeg skjønner virkelig ikke hvordan det skal gå rundt. Anonymkode: 91349...35d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Du kan jo høre med de. Går selv på AAP og må betale egenandelen selv. Anonymkode: 97e58...6c7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #3 Skrevet 8. februar 2017 Jeg har uføretrygd, og er alenemor til to. Må betale egenandel både for egenandelstak 1 (lege, pasientreise osv) og egenandelstak 2 (fysioterapi). Bare for fysioterapi betyr dette en ekstra utgift på kr 700 i måneden for meg frem til jeg får frikort. Samtidig økes kontantstøtten til foreldre hvor begge er friske og burde vært i jobb..... Forstå det den som vil...... Anonymkode: 28d89...c6d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #4 Skrevet 8. februar 2017 Jeg fikk dekket det da jeg var alene og gikk på AAP. Det er ca 5 år siden, så om det er endringer siden det aner jeg ikke. Snakk med saksbehandleren din og hør. Anonymkode: 2054d...6c1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #5 Skrevet 8. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk dekket det da jeg var alene og gikk på AAP. Det er ca 5 år siden, så om det er endringer siden det aner jeg ikke. Snakk med saksbehandleren din og hør. Anonymkode: 2054d...6c1 Da har du en saksbehandler som har brutt prosedyrene. For nei, det skal ikke være mulig å få dekket egenandelssummen. TS: Du vet at du har en kostnad på ca 2000 kr som spenner seg utover de første par månedene i året. Legg til side 200 kr hver måned du har frikort. Da vil du allerede ha mesteparten av påfølgende års egenandel liggende når vi bikker nytt år. Anonymkode: 53f41...bcb 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #6 Skrevet 8. februar 2017 Det er mulig å få dekket egenandelen. Jeg tror det går under sosialhjelp. Snakk med veilederen din for å høre hvordan du går fram. Anonymkode: a1570...4e3 1
Sulosi Skrevet 8. februar 2017 #7 Skrevet 8. februar 2017 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #8 Skrevet 9. februar 2017 På Tuesday, February 07, 2017 den 22.34, AnonymBruker skrev: Kan jeg få dekket egenandel (2000+ kr) før frikort av nav? Jeg mottar aap og jeg skjønner virkelig ikke hvordan det skal gå rundt. Anonymkode: 91349...35d Nei. Egenandel er nettopp som ordet sier, ditt bidra og din egenbetaling til lege og medisiner bestemt av den blå blå regjeringen at alle skal ha penger nok til å kunne dekke. Anonymkode: f563d...f5c 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #9 Skrevet 9. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Egenandel er nettopp som ordet sier, ditt bidra og din egenbetaling til lege og medisiner bestemt av den blå blå regjeringen at alle skal ha penger nok til å kunne dekke. Anonymkode: f563d...f5c Forslaget hadde vel egentlig ikke flertall, helt til bl a Krf prioriterte friske, hjemmeværende foreldre og økte kontantstøtten med kr 1500 PER MÅNED !!! Pengene måtte taes et eller annet sted i fra, og ettersom det sikkert er flere "hjemmesittere" blant syke og uføre, enn blant småbarnsforeldre, var vel sikkert det strategiske valget enkelt .... Anonymkode: 28d89...c6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå