Gå til innhold

Hva kan man forvente å tjene?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva kan man forvente å tjene når man har en øk./ad utdannelse bachelor eller master, i 100 % stilling?

Skjønner at det er vanskelig å si, men jeg tenker på en eller annen kontor jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

takk for hurtig svar! :)

Jeg er ferdig med bachelor om ikke lenge og er veldig usikker på om jeg skal ta master eller ikke..

Har ingen erfaring nei, vet ikke helt hvilket nivå man kan få en stilling på heller?

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig alt etter om du får jobb i det offentlige eller privat og hva slag jobb det er.

Du kan få alt fra ca 250 000 til godt over 300 000 i begynnerlønn. Det er ingen fasitsvar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter bachelorgrad i øk/adm fikk jeg ca 220'. Men da var ikke stillingen relevant for utdanningen. Med mer relevant jobb i staten blir lønnen ca 270'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for svar.

Jeg tenkte i utgangspunktet i privat sektor.

Er det bare meg, eller er 250000.- ikke så godt betalt for den utdannelsen?

Og si man starter på rundt 250000 - 300000.-, hvor lang tid tar det før man det er vanlig at man stiger i lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har samme utdannelse som du (3-årig øk/adm). Jobber som vikar i statlig sektor, har ca 270´.

Ikke for å ta fra deg motet, men jobbmarketed er ikke akkurat det beste for "sånne som oss" for tiden...

Når du vurderer å ta master eller ikke bør du også tenke på hva slags jobb du kan tenke deg senere. Ønsker du å bli leder, ha mer ansvar (personal og økonomisk)? Eller vil du foretrekke en noe mer underordnet stilling? Folk er forskjellige. Det viktigste er å finne et område og nivå hvor du føler at du er på rett plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...