AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 I den jobben jeg har (rådgiver i staten) var min forgjenger uten utdannelse. Hun som ble ansatt etter henne hadde bachelor. I dag må man ha mastergrad + helst tilleggsutdanning + relevant erfaring for å ha en reell sjanse. Jeg tror det er mange av mine (spesielt eldre) kollegaer som ikke hadde fått jobben dersom de hadde søkt på den i dag, fordi det er så tøff konkurranse. Hvordan er det i deres bransjer? Hadde du fått din egen jobb dersom du skulle ha søkt på den i dagens marked? Anonymkode: 91bd5...3de 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Jeg jobber i 94 % fast stilling i bolig for utviklingshemmede, uten utdannelse. Hadde aldri fått den nå. Når vi lyser ut f.eks 30 % stillinger får vi gjerne 90 søkere, og jobbene blir gitt til helsefagarbeidere. Anonymkode: 84b4c...b2a 4
KaDust Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Ja, siden jeg søkte på den i dagens marked og fikk den. 3
ajarRun Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Ja, det er flere ledige jobber i hver eneste by. Kan jobbe hvor jeg vil egentlig. Kan bytte jobb hvis jeg vil. Ledige stillinger over alt. Kan også drive egent hvis jeg blir lei av kollegier.
solfaktor1 Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 Jeg personlig hadde nok det men jeg skjønner hva du mener! Mange på min arbeidsplass hadde aldri i verden kommet inn til intervju engang.. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #6 Skrevet 7. februar 2017 Den eldre generasjonen hadde det mye lettere med hensyn til jobb og annet som følge eks bolig. Håper de har forståelse for hvor vanskelig det er for dagens ungdom og andre jobbsøkere. Anonymkode: e6ab6...dc5 12
Fionnuala Skrevet 7. februar 2017 #7 Skrevet 7. februar 2017 Ja, ettersom at det er en beskyttet tittel der man må ha autorisasjon for å ha den stillingen.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #8 Skrevet 7. februar 2017 Ja. Jobber innen IT. Men; for å komme dit jeg er, selv med min "akseptable" utdannelse, så må man regne med å begynne nederst og klatre i rankene, det har også jeg gjort - begynte helt på bunnen for 5 år siden. Da en av stillingene jeg er leder for ble utlyst for noen måneder siden, hadde alle søkerne ca. like god utdannelse som meg, men kun en av dem hadde like lang erfaring (ca 40 søkere). Så jeg mener jeg er godt kvalifisert til jobben min. Anonymkode: 477b9...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #9 Skrevet 7. februar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: I den jobben jeg har (rådgiver i staten) var min forgjenger uten utdannelse. Hun som ble ansatt etter henne hadde bachelor. I dag må man ha mastergrad + helst tilleggsutdanning + relevant erfaring for å ha en reell sjanse. Jeg tror det er mange av mine (spesielt eldre) kollegaer som ikke hadde fått jobben dersom de hadde søkt på den i dag, fordi det er så tøff konkurranse. Hvordan er det i deres bransjer? Hadde du fått din egen jobb dersom du skulle ha søkt på den i dagens marked? Anonymkode: 91bd5...3de Vi har ikke ansatt noen nyutdannede på mer enn 3 år. For 3-5 år siden så rekrutterte vi inn 5-6 nye hvert år rett fra skolebenken med bachelorgrad. Nå er det veldig vanskelig å få jobb. Mye vanskeligere enn da jeg var ferdig student og vi har hatt ansettelsesstopp i tre år nå. Vi har ikke nedbemannet, men ikke ansatt nye. Anonymkode: 422e8...7a2 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 Ja for jeg jobber i butikk, eneste som gjør at folk får lettere butikkjobb er at de har erfaring i samme/lignende bransje fra før. Søker jobber innen fagfeltet mitt nå og der krever de fleste minimum bachelor + erfaring...Jeg har master, med mindre erfaring... Anonymkode: ebb1a...3e9
annebanane Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 Utdanningen gjør meg mer enn godt kvalifisert for mange stillinger, men mangel på erfaring som nyutdannet gjør at det skal litt til for å få jobb på første forsøk. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 Ja, fikk ny jobb for to måneder siden Anonymkode: 277ed...2d5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 Jepps, siden jeg faktisk akkurat fikk den. Konsulent i kommunen. Anonymkode: 63dd7...66c
LittDiva Skrevet 8. februar 2017 #15 Skrevet 8. februar 2017 Ja. Har en utdanning og eier min egen bedrift . Får stadig spørsmål om og jobbe andre steder. 1
Gjest antbug Skrevet 8. februar 2017 #17 Skrevet 8. februar 2017 Ja, det ville jeg nok. Jeg har utdannelsen som kreves pluss flere år med relevant tilleggsutdannelse. Det ble lagt stor vekt på mine personlige egenskaper da jeg fikk jobben, og dem har jeg jo også fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #18 Skrevet 8. februar 2017 Ja, men de fleste av kollegaene mine ville ikke fått jobben i dag. Anonymkode: c1c27...9bb 1
cmd Skrevet 8. februar 2017 #19 Skrevet 8. februar 2017 Jeg fikk denne jobben utifra utdanning og erfaring. Så JA, jeg hadde fått denne jobben idags marked. Kanskje t.o.m. en høyere stilling.
stian42 Skrevet 8. februar 2017 #20 Skrevet 8. februar 2017 (endret) Ja, fikk jobb for 4 måneder siden. Det er også en masse folk som ringte meg etter at jeg oppdaterte cven på linkedin og finn. Hadde 8 måneders erfaring og bachelor . Endret 8. februar 2017 av stian42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå