AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Kan hende dette er feil tråd men.. jeg jobber ca 60% turnus og har fri annenhver helg. Jeg og min venninne har bestilt oss helgetur til Paris torsdag-søndag under min frihelg. Når jeg har frihelg har jeg fri fra fredag-mandag. Jeg byttet bort den ene torsdagen da vi skal reise sluk at får dratt da. Spørsmålet mitt er om det er noen regler på om jeg må være tilgjengelig selv når jeg har frihelg i tilfelle noen blir syke? Eller er det bare å dra på ferie med god samvittighet håper noen skjønte hva jeg mente.. Anonymkode: 86d52...e6f
Sh999 Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan hende dette er feil tråd men.. jeg jobber ca 60% turnus og har fri annenhver helg. Jeg og min venninne har bestilt oss helgetur til Paris torsdag-søndag under min frihelg. Når jeg har frihelg har jeg fri fra fredag-mandag. Jeg byttet bort den ene torsdagen da vi skal reise sluk at får dratt da. Spørsmålet mitt er om det er noen regler på om jeg må være tilgjengelig selv når jeg har frihelg i tilfelle noen blir syke? Eller er det bare å dra på ferie med god samvittighet håper noen skjønte hva jeg mente.. Anonymkode: 86d52...e6f Du kan trygt dra med samvittigheten trygt i behold😊 det er ingen som kan kreve at man holder seg stand by i tilfelle sykdom med mindre det er avtalt/du får betalt for det. Har du fri så har du fri og kan gjøre akkurat det du vil. God tur😊 2
Fireflies Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Så lenge skjemaet er lagt for den perioden og du står med fri så reis av gårde med god samvittighet Ingen kan tvinge den inn den helgen.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Tusen takk for svar!! Herlig Anonymkode: 86d52...e6f
Gjest Magnifiq Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 Å lenge du har fri i turnus kan du selvsagt reise akkurat hvor du måtte ønske.
sonush Skrevet 8. februar 2017 #6 Skrevet 8. februar 2017 Med mindre du er bakvakt (betalt) i tilfelle noen blir syke, så kan du reise med god samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå