AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Del Skrevet 7. februar 2017 Hei! Hva er en god grunn til å bytte skole? Har ingen venner på skolen jeg går på nå, men mange på en annen skole som er i samme kommune, men pappa sier jeg bor ca. 1km for langt unna... hva er en god grunn til å få bytte skole? 13 Anonymkode: 7cfa6...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Del Skrevet 7. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Hva er en god grunn til å bytte skole? Har ingen venner på skolen jeg går på nå, men mange på en annen skole som er i samme kommune, men pappa sier jeg bor ca. 1km for langt unna... hva er en god grunn til å få bytte skole? 13 Anonymkode: 7cfa6...571 Dette i seg selv er en god grunn. Be kontaktlæreren ordne et møte med foreldrene dine, deg og rektor, så kan dere jo finne ut pm det er en god løsning. Anonymkode: a56c0...fd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymjente15015 Skrevet 7. februar 2017 #3 Del Skrevet 7. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette i seg selv er en god grunn. Be kontaktlæreren ordne et møte med foreldrene dine, deg og rektor, så kan dere jo finne ut pm det er en god løsning. Anonymkode: a56c0...fd2 Pappa syntes ikke dette er en god idé.. har spurt siden jeg gikk i 6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 8. februar 2017 #4 Del Skrevet 8. februar 2017 Det er i utgangspunktet fritt skolevalg i Norge. Det betyr at du og foreldrene dine kan velge selv om du skal gå på en annen skole enn den nærmeste skolen. Skolene kan bare si nei dersom de ikke har plass til flere elever, de kan ikke si nei fordi du bor for langt unna. 1 km ekstra er uansett ikke langt, det går man eller sykler uten problemer. Skjønner derimot at dersom foreldrene dine ikke ønsker at du skifter skole kan det bli vanskelig. kanskje du kan snakke med lærer e.l. og be om at det tas opp på neste foreldresamtale med deg og foreldrene dine. Hvorfor synes ikke foreldrene dine at det er en god ide? Du skriver du er 13, betyr det at du har begynt eller at du skal begynne på ungdomsskolen til høsten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johanan Skrevet 8. februar 2017 #5 Del Skrevet 8. februar 2017 I min kommune kan du få gå på hvilken skole du vil. Det er jo skolegrenser, men vil du gå på en annen så får du plass, men du får ikke skoleskyss. Altså om skolen du går på er 3 km unna og den andre 4,5 så vil du ikke få buss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #6 Del Skrevet 8. februar 2017 6 timer siden, Siri_H skrev: Det er i utgangspunktet fritt skolevalg i Norge. Det betyr at du og foreldrene dine kan velge selv om du skal gå på en annen skole enn den nærmeste skolen. Skolene kan bare si nei dersom de ikke har plass til flere elever, de kan ikke si nei fordi du bor for langt unna. 1 km ekstra er uansett ikke langt, det går man eller sykler uten problemer. Skjønner derimot at dersom foreldrene dine ikke ønsker at du skifter skole kan det bli vanskelig. kanskje du kan snakke med lærer e.l. og be om at det tas opp på neste foreldresamtale med deg og foreldrene dine. Hvorfor synes ikke foreldrene dine at det er en god ide? Du skriver du er 13, betyr det at du har begynt eller at du skal begynne på ungdomsskolen til høsten? 3 timer siden, johanan skrev: I min kommune kan du få gå på hvilken skole du vil. Det er jo skolegrenser, men vil du gå på en annen så får du plass, men du får ikke skoleskyss. Altså om skolen du går på er 3 km unna og den andre 4,5 så vil du ikke få buss. Hvordan er dette når skolene ikke er i samme kommune? Anonymkode: f95fb...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #7 Del Skrevet 8. februar 2017 6 timer siden, Siri_H skrev: Det er i utgangspunktet fritt skolevalg i Norge. Det betyr at du og foreldrene dine kan velge selv om du skal gå på en annen skole enn den nærmeste skolen. Skolene kan bare si nei dersom de ikke har plass til flere elever, de kan ikke si nei fordi du bor for langt unna. 1 km ekstra er uansett ikke langt, det går man eller sykler uten problemer. Skjønner derimot at dersom foreldrene dine ikke ønsker at du skifter skole kan det bli vanskelig. kanskje du kan snakke med lærer e.l. og be om at det tas opp på neste foreldresamtale med deg og foreldrene dine. Hvorfor synes ikke foreldrene dine at det er en god ide? Du skriver du er 13, betyr det at du har begynt eller at du skal begynne på ungdomsskolen til høsten? Går i 8. Nå, de vil ikke at jeg skal starte fordi da må de kjøre... bor såpass nærme den skolen jeg går på nå at jeg ikke kan ta buss en gang.. Anonymkode: 7cfa6...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #8 Del Skrevet 8. februar 2017 Mobbing. Anonymkode: f17f2...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #9 Del Skrevet 8. februar 2017 Hvis du ikke blir mobbet på skolen er ikke dette en gyldig grunn til å bytte skole. (Jeg fikk høre det iallefall). Du har rett på å gå på skolen som er nærmest deg. Du må nesten bare prøve å ta initativ til å bli kjent med de andre i klassen. Du har trossalt gått bare i 6 månender i 8. Klasse, og det er veldig lite. Mye kan forandre seg i 9 og 10. Klasse om du tar mer initiativ og blir bedre kjent med de i klassen din. Snakk med læreren din, h*n kan hjelpe deg med å bli mer inkludert i klassemiljøet. Det å ha vennene sine på en annen skole kan være ganske positivt, for da er det mye gøyere å henge med de på fritiden. Jeg har erfaring med dette selv, og jeg vet at det kan bli bedre for deg også. Bare prøv å bli kjent med noen i klassen din, så ordner det seg. Ikke sats alle kort på å bytte skole, for det behøver så absolutt ikke å bli bedre der heller. Anonymkode: 4c8a0...8e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #10 Del Skrevet 9. februar 2017 Må foreldrene dine kjøre deg til den nye skolen eller kan du ta buss dit? Anonymkode: 7c963...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #11 Del Skrevet 9. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Må foreldrene dine kjøre deg til den nye skolen eller kan du ta buss dit? Anonymkode: 7c963...cf5 Kan ta buss Anonymkode: 7cfa6...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johanan Skrevet 9. februar 2017 #12 Del Skrevet 9. februar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er dette når skolene ikke er i samme kommune? Anonymkode: f95fb...b93 I vår kommune er det alltid en diskusjon om noen skal få gå på skole i nabokommunen, fordi den er mye nærmere for de. Det som er grunnen til at kommunene ikke vil dette er at de må betale for skoleplassen til den andre kommunen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå