Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som har jobbet i mange år i en og samme yrke. Hun ble lei etter mange år og orket ikke mer.

I løpet av en/to uker fikk hun jobb i skolen, og har jobbet der av og på. Hun påstår at hun får 400,- i timen. Jeg har ikke sett det, hun har bare sagt det. Og sier hadde jeg visst dette hadde jeg sluttet før, 400kr er mye.

Hun har 4 og 5 klassinger, ingen som helst erfaring what so ever og tjener 400kr.

Kan det stemme? 

Anonymkode: e89c5...b1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lærervikar tenker jeg, er ganske så godt betalt. Men som vikar vet man jo aldr hvor mye jobb en får...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sist jeg jobbet på skole var for tre år siden. Da var lønnen 136,- per time som assistent eller SFO (klokketimer), 253,- per skoletime, pluss for- og etterarbeid for ungdomsskole, og ca. 210,- for barneskole.

Dette uten relevant utdanning, men med bachelorgrad, årsstudie og ekstrafag innen andre emner.

Jeg fikk samme lønn for en gymtime som timer med kontaktlæreransvar i et halvår der jeg la opp absolutt all undervisning selv.

Har hørt at dette er mye billigere enn å leie inn noen med lærerutdanning, men skolen jeg jobbet på valgte etter hvert å ansette ekstra lærere som fikk vikartimene.

Endret av applestories
Skrevet

Det kan nok stemme, ja. I lønnen per undervisningtime er det vel inkludert noe for forberedelser hun må gjøre utenom undervisningen. 

Anonymkode: 0eaab...259

Skrevet

Man får betalt for en time og femten minutter PR undervisningstime.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...