Gå til innhold

Angreskjema (Retur av bokklubb bok)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sende tilbake en bok fra bokklubben som jeg for første gang glemte å avbestille. Det fulgte med et angreskjema som jeg kan fylle inn, da trenger jeg bare å betale for returporto. Noen som vet hvordan dette foregår egentlig?

Det fulgte med en faktura for boken i pakken, men den skal jeg vel ikke betale når jeg sender den tilbake? Tenkte å pakke det inn i samme pakken det kom i med faktura og innfylt angreskjema og så sende tilbake. Vil jeg da få en faktura bare på returportoen? Eller betaler jeg bare for frimerker når jeg sender den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde dette selv her om dagen. Kjøpte Norgespakke for 80kr og putta boka oppi. La ved ferdig utfylt angreskjema (og fakturaen for sikkerhets skyld, men den kunne jeg bare ha kastet). Fix ferdig!

Portoen må du betale selv. Jeg anbefaler ikke at du sender boka i retur som brev, for da har du ingen kvittering på at den er sendt. Det får du om du sender den som (Norges)pakke.

Skrevet

Det er bare å fylle ut skjemaet, og legge det inn i den orginale pakken.

Du må bare betale returporto når du sender pakken på posten. Enkelt og greit :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du bor, da, og hvilken bokklubb dette er, men de gangene jeg har glemt å avbestille, har jeg rett og slett reist opp i Nydalen i Oslo og levert boka hos De Norske Bokklubbene. Det koster ingenting, men bor du et stykke unna, er det såklart mer pes enn penger spart.

Skrevet
Det er bare å fylle ut skjemaet, og legge det inn i den orginale pakken.

Du må bare betale returporto når du sender pakken på posten. Enkelt og greit  :wink:

Ja, ikke værre enn det. Fakturaen som fulgte med sender du også tilbake. Og dette skal jeg gjøre i dag. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal fakturaen sendes med?

Jeg sendte tilbake ei bok for første gang selv tidligere denne uka, men sendte ikke med fakturaen. Sende den (sum som jeg er?) som brev jeg da, tenkte ikke på å sende den som norgespakke.

Får satse på at de får den.... Sende dem en mail og spørre kanskje... De har vært treige med å sende meg ting, men kjapp til å svare på mail så langt, så det kan nok være lurt ja :enig_animasjon:

Skrevet
Skal fakturaen sendes med?

Jeg sendte tilbake ei bok for første gang selv tidligere denne uka, men sendte ikke med fakturaen. Sende den (sum som jeg er?) som brev jeg da, tenkte ikke på å sende den som norgespakke.

Får satse på at de får den.... Sende dem en mail og spørre kanskje... De har vært treige med å sende meg ting, men kjapp til å svare på mail så langt, så det kan nok være lurt ja :enig_animasjon:

Går helt sikkert bra! Du har vel fylt ut navn ol. på returskjemaet, så da vet de jo at den kommer fra deg. Ikke nødvendig å kjøpe norgespakke for å returnere. Jeg har også sendt den som brev mange ganger. ikke noe problem.

Du kan jo sende dem en mail for din egen del da, hvis du vil :wink:

tine.

Skrevet
Ikke nødvendig å kjøpe norgespakke for å returnere. Jeg har også sendt den som brev mange ganger. ikke noe problem.

Du kan jo sende dem en mail for din egen del da, hvis du vil :wink:

Dersom de plutselig sier at de ikke har mottatt boka i retur så har du et problem. Jeg har selv vært i den situasjonen. Satt med en regning på 500,- på noe jeg hadde sendt i retur. Dama på kundeservice glemte å si til meg at jeg måtte fylle ut ditt og datt. Og takket være at jeg glemte det, så påsto de at de ikke hadde mottatt varen i retur. Det var lettjente penger for firmaet det! Som kunne selge samme vare to ganger...

Og jeg lover: Posten roter bort post så det jomer etter!

Skrevet

Dersom de plutselig sier at de ikke har mottatt boka i retur så har du et problem. Jeg har selv vært i den situasjonen. Satt med en regning på 500,- på noe jeg hadde sendt i retur. Dama på kundeservice glemte å si til meg at jeg måtte fylle ut ditt og datt. Og takket være at jeg glemte det, så påsto de at de ikke hadde mottatt varen i retur. Det var lettjente penger for firmaet det! Som kunne selge samme vare to ganger...

Og jeg lover: Posten roter bort post så det jomer etter!

Sant nok! Det kan jo skje, men jeg har aldri vært så uheldig. Man kan jo aldri være 100 % sikker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...